Dzięki za podjęcie tematu. Honda kusi mnie tym, że jest większa szansa na mniejszą awaryjność. Patrząc na wiek tych aut, nie będę ukrywał, że sporą zaletą byłoby dla mnie kupienie używanego samochodu, który przez jakiś czas popracuje bez większych problemów i wkładu finansowego (niestety fundusze ograniczone). Trochę odrzuca mnie to, że sporo osób narzeka na jej sztywność, głośność i mozolność bez wysokich obrotów czy faktycznie jest to takie uciążliwe? Do tej pory miałem okazję trochę pojeździć astrą 1.4t 120km i wydawało mi się być wygodnie, może jedynie trochę mało mocy jak na tę masę samochodu.
franccc napisał(a):Pod względem mechaniki najbezpieczniejsza będzie honda. Z drugiej strony podczas codziennej jazdy będzie najmniej dynamiczna ze względu na charakterystykę silnika, trzeba go wysoko zakręcić żeby jakoś pojechał. Dodatkowo civic jest stosunkowo twardy a przy zakupie trzeba pilnować tematu korozji podwozia. Megane i astra mają swoje minusy ale będą o wiele bardziej komfortowe a ze względu na silniki z turbo masz moc/moment dostępny w o wiele niższym zakresie obrotów.
Popatrz sobie jeszcze na fiata bravo 1.4T. Auto bardzo udane a budżet pozwoli na zakup wersji "sport" 150 ps
Całkiem ciekawie prezentuje się ten fiat, ale bardzo mało tego na rynku. Jak się sprawuje to auto? Bardziej porównywalne w stronę civica czy raczej astry i meganki?
Trevor napisał(a):Zutter, sprawdź sobie jeszcze np. Golfa VI 1,4 - 122 konny
Pytanie czy będzie gaz? Bo wtedy wtrysk bezpośredni odpada.
Gazu raczej nie przewiduję, ale boję się silników TSI, tu też sporo czytałem o ich wadliwości