Ok, w końcu nadszedł czas zakupu. Niestety budżet jest ograniczony do 15tys. na sam samochód (koszt założenia LPG, ubezpieczenie, pakiet startowy poza tą kwotą).
Parametry tras:
Przebieg roczny: 20tys km.
Miasto/Trasa: 50%/50% (Trasa to prawie same ekspresówki i autostrady)
Pasażerowie: 2 dorosłych, dwójka dzieci w fotelikach, dwa psy (nauczone jeździć w kabinie pasażerskiej)
Kwota, którą dysponuje nie pozwala mi na stawianie wielkich warunków, ale chciałbym, oczywiście w miarę możliwości, żeby samochód cechował się, tym co wymieniłem w pierwszym poście:
- Mnogość schowków
- Wysoka pozycja za kierownicą
- Wygodne fotele w długie trasy
- Ceny części nie przyprawiające o zawrót głowy, ich dostępność i łatwość naprawy
- Bardzo dobra współpraca silnika z LPG (MPI, hydropopychacze etc)
- 3 osobne fotele z tyłu
- Zwrotność
- Duży bagażnik (wózek z całym dziecięcym arsenałem, walizka dorosłych, tony specjalistycznej psiej karmy)
- Isofixy w co najmniej dwóch fotelach
- 6 bieg, lub długi piąty (z racji tras robionych z prędkością 120-140km/h)
- Stosunkowa cisza w kabinie przy tych prędkościach.
Moje typy nie różnią się od tych z pierwszego posta:
Citroen C4 (grand) picasso - 2.0 140KM lub 1.8 125KM + dobra współpraca z LPG
+ duży bagażnik
+ dostępność części
+ bez szału, ale zadowalająca dynamika
- Silnik 2.0 sprzęgany albo z MCP albo z również niepolecanym hydrokinetykiem
- Awarie elektroniki
? Nie wiem jak z hałasem
? Nie wiem jak z prędkościami przelotowymi
Opel Zafira B - 1.8 140KM+ Ceny i dostępność części
+ Duży bagażnik
- Ręczna regulacja luzów
- Trochę "krzesełkowy" jeśli chodzi o komfort
? Nie wiem jak z hałasem
Renault (Grand) Scenic II - 2.0 136KM lub 2.0T 163KM+ Dobra dynamika
+ Spory bagażnik
+ Silniki dobre do gazu
- Awarie elektroniki
- Hałas przy wyższych prędkościach
? 2.0T w dobrym stanie prawie nie do dostania w tej cenie
Toyota Avensis Verso - 2.0 150KM (1AZ-FE)+ Duży bagażnik
- Ręczna regulacja luzów zaworowych
? O tym samochodzie jest najmniej informacji w Internecie, nie wiem jak z hałasem, jak z częściami, awaryjnością etc.
Renault Kangoo II - 1.6 100KMW zasadzie same wady (głośny, zerowa dynamika, niska jakość wnętrza), ale silnik dobrze znosi LPG i bagażnik jest duży, więc to taki typ bonusowy. Nie biorę go na poważnie, chyba że ktoś mnie przekona
Renault Espace IV - 2.0T 170KM+Ogromny bagażnik
+Dobra współpraca z gazem
-Awarie elektroniki
-Rozmiar (Tutaj to już chyba przesada jak dla mnie, ale nie będę go warunkowo wykluczał)
Seat Altea XL - 1.6 102KM+Dobra współpraca z LPG
+Silnik prosty jak budowa cepa
-Dynamika gorzej jak zerowa
-Bagażnik, mimo litrażu, wydaje się jakiś mały
? Klasycznie, nie wiem jak z hałasem
Widzę również, że często pojawiają się takie modele jak Mazda 5, Citroen C8, Kia Carens III, Chrysler Voyager. Może coś z tego? Trojaczki Galaxy/Alhambra/Sharan odpadają
![Wink ;)]()
Pewnie sporo pominąłem, ale to tak w dużym skrócie. Co byście polecali z wymienionych modeli?