Bez DPF/FAP, bez dwumasy

09 Lut 2018, 18:57

Witam wszystkich,
Potrzebuję używanego samochodu w cenie 20-30tys zł bez DPF bez dwumasy, oszczędne tj max 6l przy max możliwościach silnika, idealne byłoby 120KM w dieslu ale chyba nie znajdę tej mocy bez dwumasy i dpf dlatego 90KM też będzie ok. Raczej hatchback, kombi też ok.
Jestem na etapie czytania opinii w internecie i wstępnie rozglądam się za Toyotą Auris 1. Potrzebuję kilka waszych typów na których się skupię przy poszukiwaniach.
Będzie to moje pierwsze auto. Robię pn-sob około 50km/dzień. Rozważałem PB+LPG ale jednak to rozwiązanie ma też minusy tj:
- autko za 30 tys będzie sie za pare lat nadawało do odsprzedaży a z LPG będzie to trudne
- od czasu do czasu lubię robić dalsze trasy, chcę się też wybrać na południe a w tym wypadku LPG jak wiadomo kiepsko się sprawdza(zasięg, cena/dostępność LPG za granicą)
- brak momentu a mieszkam w górach
- jeszcze mniejszy bagażnik a szukam małego autka

minus ON(z których zdaje sobie sprawę - może są inne?)
- drogie naprawy pompowtrysków i turbiny
- długo grzeje się w zimie
- na krótkich trasach wcale tak mało nie pali

Ewentualnie co myślicie o Fiacie Bravo T-jet - nadaje się do LPG - wtrysk pośredni i jest całkiem dynamiczna.

Zainteresowanych tematem proszę o propozycje samochodów oraz uwagi po czym poznać brak DPF i dwumasy w danym modelu
nozycoreki
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Fiat Sedici
Silnik: 1.9 Multijet
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Lut 2018, 19:46

nozycoreki napisał(a):Potrzebuję używanego samochodu w cenie 20-30tys zł bez DPF bez dwumasy, oszczędne tj max 6l przy max możliwościach silnika


A ile spala fiat przy "max możliwościach silnika"?

nozycoreki napisał(a):Jestem na etapie czytania opinii w internecie i wstępnie rozglądam się za Toyotą Auris


Beznadziejnie wykonane wnętrze.

nozycoreki napisał(a):autko za 30 tys będzie sie za pare lat nadawało do odsprzedaży a z LPG będzie to trudne


Ciekawa teoria

nozycoreki napisał(a):brak momentu a mieszkam w górach


Zależy co porównujesz.
Skoro bierzesz turbodiesla to weź benzynę z turbo o tej samej pojemności. Co z tego, że diesel posiada wysoki moment skoro jest on dostępny w małym zakresie obrotów.
Jeśli chodzi o ogólne wrażenia z jazdy to benzyna z turbo > diesel.

nozycoreki napisał(a):drogie naprawy pompowtrysków i turbiny


Pompowtryski stosował wyłącznie vag.
Większość aut jest już od ładnych kilkunastu lat wyposażona w common rail (vag zaczął w 2007 w "lepszych" modelach)

nozycoreki napisał(a):Ewentualnie co myślicie o Fiacie Bravo T-jet - nadaje się do LPG - wtrysk pośredni i jest całkiem dynamiczna.


Bardzo spoko opcja

nozycoreki napisał(a):Zainteresowanych tematem proszę o propozycje samochodów oraz uwagi po czym poznać brak DPF i dwumasy w danym modelu


Każdy diesel, wyprodukowany po 09.2009 musi być wyposażony w DPF/FAP.
Większość producentów stosowała te filtry już jednak dużo wcześniej.
Brak lub obecność dwumasy sprawdzisz w specyfikacji każdego auta z osobna.

Zerknij na coś takiego, link totalnie przykładowy
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

To auto ma tzw soft turbo, max moment obrotowy dostępny od 1500 do końca skali obrotomierza
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Lut 2018, 19:58

nozycoreki napisał(a):brak momentu a mieszkam w górach


Invi ładnie opisał ale trochę dodam. To mit, że jedzie się momentem. Co z tego, że diesel ma np. 170 Nm, jak np. moc 60-70 KM. Takie coś NIE JEDZIE. Czujesz wgniatanie we fotel, ale auto nie jedzie kompletnie, jak nie wierzysz to sobie zerknij w dane techniczne.

Moment obrotowy daje TYLKO elastyczność NA JEDNYM przełożeniu. Czyli mając trójkę szybciej się rozpędzisz na trójce, niż benzyna. I na tym koniec przewagi. Ale to złudne uczucie niestety, bo musisz się nawajchować biegami by to osiągnąć...

Dla przykładu. Megane I, 1.6 16V vs 1.9 DCi, 107 KM vs 105 KM, 148 NM vs 204 Nm.

80 km/h - 120 km/h na piątym biegu: 14,2 sek vs 14 sek (o kurczę, ale ten diesel ciągnie!)

Zauważ, że prawie nikt nie wspomina, iż diesle są dużo cięższe, no ale przecież ma niutki no to lepszy... Nie, liczy się moc.

Jeśli kupujesz coś w góry, to kupujesz coś z MOCĄ, nie momentem. 100 konna benzyna poradzi sobie lepiej od turbo-diesla o mocy 70 koni. Pominąłem już całkowicie fakt, że sporo diesli ma ogromną turbodziurę, w którą się wpada często przy zmianie biegu... Jeździłem 1.6 HDi, to była męczarnia, niby miał moment obrotowy, ale zbierał się gorzej od 25 letniego Golfa z 75 KM.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Lut 2018, 20:17

Potrzebuję używanego samochodu w cenie 20-30tys zł bez DPF bez dwumasy, oszczędne tj max 6l przy max możliwościach silnika A ile spala fiat przy "max możliwościach silnika"?
Czytaj więcej: posting.php?mode=reply&f=7&t=106171


sygnaturka może wprowadzać w błąd, Sedici jest w domu, nie jest moje, pali moim zdaniem dużo jak na takie małe autko bo 9l ON przy jeździe raczej na miejscu ale nie powiem bo jest to dynamiczna jednostka(przy jednej osobie)

autko za 30 tys będzie sie za pare lat nadawało do odsprzedaży a z LPG będzie to trudne Ciekawa teoria
Czytaj więcej: posting.php?mode=reply&f=7&t=106171


no tak słyszałem, jest opinia że LPG niszczy silniki i że lepiej jest kupić Pb i dołożyć LPG

nozycoreki napisał(a): Ewentualnie co myślicie o Fiacie Bravo T-jet - nadaje się do LPG - wtrysk pośredni i jest całkiem dynamiczna. Bardzo spoko opcja
Czytaj więcej: posting.php?mode=reply&f=7&t=106171

ale bez dwumasy jest tylko tylko wersja 90KM tak?

muszę się tym Bravo 89KM przejechać, zobaczyć jak w środku wygląda, choć opinie są różne, są usterki
nozycoreki
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Fiat Sedici
Silnik: 1.9 Multijet
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Lut 2018, 20:31

nozycoreki napisał(a):sygnaturka może wprowadzać w błąd, Sedici jest w domu, nie jest moje, pali moim zdaniem dużo jak na takie małe autko bo 9l ON przy jeździe raczej na miejscu ale nie powiem bo jest to dynamiczna jednostka(przy jednej osobie)


Bo auto z silnikiem diesla nie służy do jazdy "na miejscu". Diesel, przy temperaturze poniżej zera rozgrzeje się do temperatury pracy po 8-10km. Do tego momentu pali po prostu dużo a do tego się niszczy

nozycoreki napisał(a):no tak słyszałem, jest opinia że LPG niszczy silniki i że lepiej jest kupić Pb i dołożyć LPG


Silniki niszczy źle wyregulowana instalacja, która nie jest regularnie serwisowana.
Właśnie z tego powodu, że nigdy nie wiesz co i jak robił poprzedni właściciel bezpieczniej jest samodzielnie zamontować lpg - a przy okazji nie oszczędzać na instalacji.

nozycoreki napisał(a):ale bez dwumasy jest tylko tylko wersja 90KM tak?


T-jet'em jest silnik 1.4T/120ps
1.4/90 jest zwykłym, prostym mpi jakie montuje się w autach od stu lat
W t-jet jest zamontowane dwumasowe koło zamachowe jednak ze względu na inną charakterystykę niż diesle (brak nagłego przyrostu nm a później jego spadku) dwumasowe koła w benzyniakach wytrzymują bardzo duże przebiegi

E: Sedici z dwumasą i dpf'em do kręcenia się wokół komina (gdzie właśnie te elementy dostają najbardziej po d...) jest ok a auto do robienia 50/dzień ma być już bez?
Gdzie logika?
*pomijam, że kupowanie diesla przy takich przebiegach jest nielogiczne
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Lut 2018, 20:48

nozycoreki napisał(a): ale bez dwumasy jest tylko tylko wersja 90KM tak? T-jet'em jest silnik 1.4T/120ps 1.4/90 jest zwykłym, prostym mpi jakie montuje się w autach od stu lat W t-jet jest zamontowane dwumasowe koło zamachowe jednak ze względu na inną charakterystykę niż diesle (brak nagłego przyrostu nm a później jego spadku) dwumasowe koła w benzyniakach wytrzymują bardzo duże przebiegi E: Sedici z dwumasą i dpf'em do kręcenia się wokół komina (gdzie właśnie te elementy dostają najbardziej po d...) jest ok a auto do robienia 50/dzień ma być już bez? Gdzie logika? *pomijam, że kupowanie diesla przy takich przebiegach jest nielogiczne
Czytaj więcej: posting.php?mode=reply&f=7&t=106171


dzięki, nie wiedziałem, a co do sedici to nie moje auto nie moja decyzja o zakupie i eksploatacji

jednak zostaje szukać jak w temacie albo wolnossącej benzyny + LPG,
już te kiepskie osiągi MPI jestem w stanie przeżyć na rzecz niskiego kosztu paliwa i niskich kosztów napraw
jeszcze ewentualnie będę się rozglądał za golfem V 1,6 z tym że on też mało nie pali ale nie ma problemów z LPG
choć ciągle jednak ON bez DPF i Dwumasy z niskim przebiegiem(znajdź tu takiego) byłby najlepszy ze względu na zasięg.
aha i na ładne wykonanie wewnątrz/plastiki/miękkie pokrycie deski też zwracam uwagę
a co myślicie o Peugeocie 207 90KM? też są podobno wersje bez DPF i Dwumasy a mniejsza pojemność powinna szybciej łapać temperaturę?
nozycoreki
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Fiat Sedici
Silnik: 1.9 Multijet
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007