Bezawaryjne auto do 20-25 koła?

18 Sie 2021, 19:49

Szukam jakiegoś auta z automatem do 20-25 koła. Z racji tego że będę robił codziennie ze 100-130km, wolałbym coś bezawaryjnego. Przyśpieszenie ma dla mnie mniejsze znaczenie. Wolę postawić na komfort. Znajomy mi mówił o starszych mercach, ale nie wiem jakie konkretne modele. A ja w sumie to zastanawiałem się na Lexusem is 200 ten z lat 1999-2005. Chyba że ktoś poleca coś lepszego.
ziomek134
Nowicjusz
 
Posty: 15

19 Sie 2021, 08:30

ziomek134 napisał(a):w sumie to zastanawiałem się na Lexusem is 200 ten z lat 1999-2005.
Bardzo fajne auto i jak byś je znalazł w dobrym stanie to powinno Ci nie przysporzyć jakiś większych problemów.

Ciekawą propozycją może być jeszcze Lexus GS300.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10144
Zdjęcia: 35

19 Sie 2021, 09:18

ziomek134 napisał(a):sumie to zastanawiałem się na Lexusem is 200 ten z lat 1999-2005. Chyba że ktoś poleca coś lepszego.

Szukaj is300 (jak jesteś zdecydowany to dawaj na pw coś może mam)
Gs300/430 też ok.

A polecić coś lepszego ?

Zależy co znaczy lepsze. Pod względem psujactwa to nic lepszego nie będzie. Inne względy pewnie coś się znajdzie. Do tego Gs mk2 wygoda.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11010
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Sie 2021, 09:51

A ja sie zastanawiam po co takie coś? Przy ponad 40 tys rocznie to najlepiej wyjdzie współczesne nowsze auto w dieslu jakiś kompakt a z większych..może Mondeo?
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Sie 2021, 10:23

demirbiras napisał(a):zastanawiam po co takie coś?

Bo nie każdy lubi taborety są tacy co lubią kanapy i są tacy co lubią fotele :D
Mondek w tym budżecie ma swoje zalety tylko jest zwyklakiem do bólu a jak się pofisiuje coś w stylu 2,5t to i ekonomia znika.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11010
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Sie 2021, 12:41

A kto mówi o 2,5t? ja mówie o dieslu który ma większy moment obrotowy, przy dużych prędkościach spali z 5l mniej i jest świeższym autem, z większym zasięgiem paliwa.
W takim dieslku nawet jak coś padnie to biorąc pod uwagę chociażby różnice w kosztach paliwa i tak wyjdzie się na duży plus.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Silnik 2JZ-GTE - Toyota
    Trudno znaleźć silnik o większej rozpoznawalności wśród miłośników samochodów sportowych niż 2JZ. Historia tej 6-cylindrowej, 3-litrowej, rzędowej jednostki sięga początku lat 90., a motor jest najczęściej ...

19 Sie 2021, 12:53

Ja bym chyba wolałbym pójść już w Volvo S60 2.4 D5 Automat. To chyba jedna z lepszych alternatyw diesla w takim budżecie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10144
Zdjęcia: 35

19 Sie 2021, 13:08

Ale szukać takie volvo to ze świecą.
Gość114260
 

19 Sie 2021, 14:03

Silnik 3 litrowy to trochę za duży jak dla mnie. Szczególnie, że będę dojeżdżał nim na uczelnie 50 km w jedną stronę i pewnie z 5km po mieście czasem w korkach. Dzięki za propozycje, ale na razie czekam na zastrzyk gotówki i może to trochę potrwać. Jeśli chodzi o "lepszy" to tak, mam na myśli auto, które się mniej psuje. A przynajmniej nie padają drogie rzeczy.

Z tego co się orientuje to w tym lexusie drogo kosztuje regulacja luzów zaworowych. Opowiedziałbyś coś o tym?

A na nowe auto nie mam siana. W wieku 20 lat bez stałej pracy nawet pożyczki mi takiej nie dadzą, także odpada.
ziomek134
Nowicjusz
 
Posty: 15

19 Sie 2021, 16:16

ziomek134 napisał(a):W wieku 20 lat bez stałej pracy nawet pożyczki mi takiej nie dadzą, także odpada.
No tu musisz znaleźć jakieś rozwiązanie które nie pogrąży Cię kosztowo...

To kup w takim przypadku np. Yarisa 1.0 można go dostać w tym budżecie w dobrym stanie. Mało pali i jest w miarę bezawaryjny :) Koszty OC będą niskie ten silnik jest w miarę oszczędny.

Jak poprawisz trochę swoją sytuację finansową to wtedy sobie zmienisz na coś mocniejszego.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10144
Zdjęcia: 35

19 Sie 2021, 16:26

Rokiko napisał(a):w takim przypadku np. Yarisa 1.0 można go dostać w tym budżecie w dobrym stanie.

Przeczytałem temat i zgadzam się.
Z podejściem pt.3,0 mniezrujnuje a 2,0 nie albo obawy o regulacje zaworów nie wróży nic dobrego.
Proponuje yarisa tylko takiego młodzieżowego ts 1,8.

Fajne, bezawaryjne auto z jajkiem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11010
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Sie 2021, 16:48

Nie rozumiem tekstu w stylu "obawa o regulacje zaworów nie wróży nic dobrego". Co to oznacza? Po prostu chciałem zapytać się jak to wygląda i jakie są koszta, a zostałem zaszufladkowany do jakiejś gorszej kategorii.
ziomek134
Nowicjusz
 
Posty: 15

19 Sie 2021, 17:16

Regulacja luzów w lexusie? Przecież tam jest hydro regulacja, a szklanek nie wymienia się na dzień dobry po kupnie.
Gość114260
 

19 Sie 2021, 17:32

Gościu na filmie mówił coś o tym, także chciałem dopytać coś na ten temat.
ziomek134
Nowicjusz
 
Posty: 15