Bezawaryjny samochód do 15000zł

22 Paź 2014, 17:46

Witam,
jako iż to mój pierwszy post na forum, to z góry proszę o wyrozumiałość. ;)

Poszukuję od dłuższego nowego auta. Obecnie jeżdżę Astrą Classic 1.6 8V 75KM w kombi. Nie powiem żeby jeździło się źle, bo szczerze mówiąc to jak dla mnie samo auto sprawuje się perfekcyjnie. Nigdy nic mi się z nim nie działo, nigdy nie zatrzymało się na drodze, a ma już 17lat (rocznik 1997). Niestety, boli mnie spalanie, które mimo małego silnika wcale nie jest niskie. Niestety niska jest jedynie moc, która niemal uniemożliwia mi skuteczne wyprzedzanie bez obawy przed tym, że nie zdążę.

No, ale przejdźmy do tego, czego szukam. Propozycji dostałem wiele od mechaników, znajomych zapaleńców motoryzacji i sam też co nieco czytam i szukam, jednak nadal nie wiem co wybrać.
Po kolei:
1) nadwozie: kombi, sedan lub hatchback ze sporym bagażnikiem. Często muszę coś przewieźć, a 2-3 razy do roku pakuję całe auto (obecne kombi małe niby nie jest, a ledwo starcza).
2) silnik: i tu jest problem. A właściwie to raczej nie ma problemu, bo jestem w stanie przyjąć wszystko poza gazem. Jedynie wymagam, by auto nie miało filtra DPF i miało dobrą dynamikę. A, no i pojemność do 1.9l i nic więcej.
3) przebieg: średnio rocznie robię około 15tys km.
4) koszta: bardzo zależy mi na tym, by koszta eksploatacji samochodu nie były wysokie, gdyż nie utrzymuję samochodu samodzielnie. Ważne jest przede wszystkim, by auto było niezawodne (bezawaryjne to trochę ciężko powiedzieć by było).
5) rocznik: chciałbym, aby auto nie było konkretnym starociem, ale też żeby z kolei nie miało przesadnie dużo elektroniki, bo obawiam się o ewentualne koszta jej naprawy.
6) inne uwagi i wymagania: omijam auta Francuskie, więc proszę od razu o propozycje dostosowane do tegoż wymagania. Mój budżet to max 15000zł. Nie da rady go przekroczyć,a najlepiej, gdyby dało się znaleźć coś tańszego. Tylko manualna skrzynia.

Na koniec propozycje mechaników z którymi rozmawiałem:
1. Ford Focus I, 1.8TDCI
2. Fiat Stilo
3. Opel Astra III
4. VW Golf IV 1.9TDI
5. Ford Focus II 1.8TDCI
Propozycje znajomych:
1. BMW 3 E46, 1.8
2. Ford Focus I
3. Ford Focus II 1.8TDCI
4. Audi A4 B5 1.9TDI
5. Skoda Octavia 1.6
Moje propozycje:
1. Ford Focus II 1.8TDCI
2. Seat Toledo 1.9TDI (110KM) / 1.8 20V 125KM
3. Mazda 6
4. Audi A4

Niestety, ciężko mi cokolwiek wybrać, a jak mam czegoś szukać, to wolę zasięgnąć Waszej rady. ;)

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio edytowany przez XeoN, 23 Paź 2014, 17:12, edytowano w sumie 1 raz
XeoN
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 14 09 2011
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2.0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

22 Paź 2014, 23:17

nie miało przesadnie dużo elektroniki
...
Fiat Stilo

Ten mechanik co doradził Ci Stilo najwyraźniej chce żebyś wracał jak najczęściej :) Problemy z elektroniką to w tym samochodzie co każdy zakręt są :)

Audi A4 B5 1.9TDI
- drogie w utrzymaniu zawieszenie wielowahaczowe
Skoda Octavia 1.6
- muł.
Mazda 6 ogólnie bardzo fajne autko, ale są podobno problemy z rdzą.
BMW E46 dobry samochód ale jeśli zależy Ci na ekonomii to nie jest najlepszy. Silnik lubi swoje spalić, a też ten motor nie jest jakiś mocny do tego auta.

Astra III - w dieslu masz DPF, podobno dwumas jest awaryjny.


Moim skromnym zdaniem skup się na tych autkach
1. Ford Focus II 1.8TDCI
2. Seat Toledo 1.9TDI (110KM) / 1.8 20V 125KM
3. Mazda 6

Ford i Mazda mają zbliżony wymiar bagażnika co Twoja Astra. Seat Toledo niby ma też podobny wymiar bagażnika ale niestety tylko w Sedanie więc dużych rzeczy już nie włożysz. Oczywiście mówimy o Toledo II bo na III za mały budżet
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

22 Paź 2014, 23:27

Bez sensu te propozycje. Boisz się wysokich kosztów utrzymania, 15 tyś km rocznie i jeszcze diesel. Jakby nie duży bagażnik to proponowałbym Corollę E12 lub Civica VII. Od biedy mogłoby być to Audi A4B5, ale widziałeś jaki tam jest bagażnik w kombi?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Paź 2014, 00:15

Skoczek135 - odrzucasz BMW 1.8 pisząc bzdety o spalaniu, a sam polecasz 1.8 125 km z vałwej, który pali dużo więcej. OCB? :shock:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

23 Paź 2014, 06:24

XeoN swoją przygodę z motoryzacją zacznij od zmiany mechanika :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11057
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Paź 2014, 10:26

Nie zwróciłem uwagi, że jest wymieniony silnik. Ogólnie to bym wybrał tego 1.9 TDI w takim razie.
A odrzuciłem ze względu na to, że choćby 2.0 (R6) ma lepszą kulture pracy i względnie do tych silników się odnosiłem.
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

23 Paź 2014, 15:00

Ten mechanik co doradził Ci Stilo najwyraźniej chce żebyś wracał jak najczęściej :)

Może i by tak było, gdyby to jeden powtarzał. A powiedziało to trzech różnych. Dlatego go tam wpisałem. Ogólnie wybrałem te propozycje, które pojawiały się wśród opinii najczęściej, a nie pojedyncze przypadki.
Oczywiście mówimy o Toledo II bo na III za mały budżet

I dobrze, bo bym go kijem przez rzekę nie dotknął tak mi się nie podoba. ;P
Boisz się wysokich kosztów utrzymania, 15 tyś km rocznie i jeszcze diesel.

Nie przeczytałeś do końca mojego tematu lub pobieżnie. Pisałem przecież, że nie ma dla mnie znaczenia czy benzyna czy diesel. To były tylko propozycje. Po to tu piszę, by otrzymać właśnie poradę czy w dobrym kierunku szukam.
Skoczek135 - odrzucasz BMW 1.8 pisząc bzdety o spalaniu, a sam polecasz 1.8 125 km z vałwej, który pali dużo więcej. OCB? :shock:

No i tym 1.8 20V w Seacie miałem okazję jechać. I jak dla mnie 1.6 105KM z Golfa IV zdecydowanie lepiej chodził, miał lepsze osiągi i mniej palił. Dlatego sam mam spore obawy co do tego silnika.
XeoN swoją przygodę z motoryzacją zacznij od zmiany mechanika :D

Dzięki za radę, ale nie. ;) Bo to nie są opinie pojedyncze, stąd też w zestawieniu.

No to czekam nadal na jakieś propozycje konkretnych modeli i silników. Z tego co widzę przewinęła się A4 B5 1.9TDI i BMW E46 1.8. Coś jeszcze godnego uwagi?
No i przede wszystkim co myślicie o Focusie II 1.8TDCI? Przewinął się we wszystkich kategoriach i chyba najczęściej mi go polecano. Ponoć najczęstszą bolączką są wtryski, ale za to turbo i dwumasa się dobrze trzymają. Jak jest Waszym zdaniem? No i czy nie lepiej szukać wersji benzynowej skoro nie robię specjalnie dużych przebiegów? Dodam, że niedaleko mnie stoi właśnie 1.8 TDCI (220000 km, 2006r, 13500zł, z Polskiego salonu).
XeoN
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 14 09 2011
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2.0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

23 Paź 2014, 18:40

Jeździłem takim audi właśnie z tym motorem. I przyjemność z jazdy jest ogromna. Bagażnik też nie mały. Części moim zdaniem nie należą do tanich (to zależy też co uważamy za drogie) no i to kłopotliwe zawieszenie. Podobno jakość części zamiennych jest słaba i zazwyczaj wytrzymuje parę miesięcy, a natomiast oryginalne jest drogie ale posłuży troszkę dłużej. Moim zdaniem nie jest zbytnio przystosowane do Polskich dróg to zawieszenie.

Koszty utrzymania BMW i Audi myślę, że będą na podobnym poziomie
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

23 Paź 2014, 19:03

A co myślisz o tym Focusie? 1.8TDCI nie ma filtra DPF, ale za to ma Common-rail dość problematyczne no i drogie. Zastanawia mnie czy w przypadku Focusa nie lepiej szukać 1.6 w benzynie. Moc niewiele niższa, dynamika i spalanie trochę gorzej, ale za to bezproblemowo z wtryskami i ewentualną dwumasą/turbiną.
XeoN
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 14 09 2011
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2.0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

23 Paź 2014, 19:10

15k to minimum na Focusa mk2 w benzynie a jeśli chodzi o diesla to będzie to zajeżdżony i słabo wyposażony egzemplarz po flocie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Paź 2014, 19:34

Co do fordów to nic o nich nie wiem :)

Między Audi a BMW to wolałbym w tej cenie BMW, szczególnie że za 15k kupisz już doinwestowany model, ale radziłbym Ci pomyśleć nad większym silnikiem i pogodzić się z gazem :)
Dobrze dobrana instalacja gazowa nie niszczy silnika, dynamika spada góra 5 %, a wzrost spalania względem benzyny do 15 %. Tylko trzeba dbać o przewody WN i świece :) Ponadto jest to najtrwalszy element samochodu (piszę na podstawie dokumentów z discovery i testów)
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

23 Paź 2014, 21:56

ale radziłbym Ci pomyśleć nad większym silnikiem i pogodzić się z gazem

O ile gaz by jeszcze jakoś przeszedł, o tyle o większej pojemności niż 2l mogę w ogóle zapomnieć. Samochód nie będzie kupowany, rejestrowany i ubezpieczany na mnie, a na mojego tatę, więc nie będę go jeszcze bardziej obciążał kosztami.
15k to minimum na Focusa mk2 w benzynie a jeśli chodzi o diesla to będzie to zajeżdżony i słabo wyposażony egzemplarz po flocie

Z benzyny rozumiem 1.6 Ti-VCT 115KM?
Co możecie wywnioskować ze zdjęć tego egzemplarza: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ? Czy 221k to nie za dużo jak na benzynę z 2007 roku?
XeoN
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 14 09 2011
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2.0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Paź 2014, 09:32

Ktoś, coś? Na temat Focusa? Jaki silnik?

Nie ukrywam, że na tym aucie skupiam się najbardziej, bo po prostu mi się podoba i opinie na temat silników oraz samego auta ma bardzo pozytywne.
XeoN
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 14 09 2011
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2.0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Paź 2014, 11:11

Po co Ci silnik większy jak 2.0? Optymalnie 1.8 lub 2.0 z LPG. Odrzuciłeś auta francuskie, a szkoda, bo takie C5 byłoby fajne.

Może jeszcze Astra H, Vectra C (przed liftingiem), Avensis I (jeśli akceptujesz coś starszego, ale niezawodnego).

Nie wiem czemu bierzesz pod uwagę BMW serii 3 i A4B5, które mają mniejszy bagażnik od Astry F (kombi).

Z wymienionych przez Ciebie aut najlepsza jest Mazda 6. Sprawdź dokładnie auto pod kątem blach. Silnik 1.8 jest oszczędny i zapewnia umiarkowane osiągi, 2.0 pali niewiele więcej i jest bardziej dynamiczny. Oba znoszą LPG. Na diesla w Maździe nie patrz. Nadwozia kombi i hatchback są bardzo praktyczne. Powinieneś znaleźć coś w roczniku 2004 w tej cenie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Paź 2014, 12:57

Po co Ci silnik większy jak 2.0? Optymalnie 1.8 lub 2.0 z LPG.

Ja mam wrażenie, że nie czytacie w ogóle tego co ja piszę... Cytuję sam siebie.
o większej pojemności niż 2l mogę w ogóle zapomnieć.

Zresztą nie dość, że nie mogę, to jeszcze sam nie chcę nic większego od 2l. Smoki nie są dla mnie.
Następnie:
Nie wiem czemu bierzesz pod uwagę BMW serii 3 i A4B5, które mają mniejszy bagażnik od Astry

I znów odpowiem cytatem samego siebie:
1) nadwozie: kombi, sedan lub hatchback ze sporym bagażnikiem.

Ani słowa nie było o tym, że bagażnik ma być większy od Astry. Ma być duży (a kombi praktycznie każde mi to zapewni) i tyle.

Odrzuciłeś auta francuskie, a szkoda, bo takie C5 byłoby fajne.

To też zależy dla kogo. ;) Akurat C5 są IMO obrzydliwe.
Może jeszcze Astra H, Vectra C (przed liftingiem), Avensis I (jeśli akceptujesz coś starszego, ale niezawodnego).

Nad Astrą myślałem, ale raczej wolałbym coś innego spróbować. Vectry też nie chcę, bo znam 2 osoby, które je mają i ciągle z nimi same problemy. A Avensisa z kolei znam dość dobrze, bo miałem okazję nim jeździć i to auto mi niestety nie odpowiada.

Nadal jednak nikt nie wypowiedział się o Focusie, który najbardziej mnie interesuje.
XeoN
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 14 09 2011
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2.0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000