

Jakie są różnice między testami IIHS, a Euro NCAP? Główną różnicą jest rodzaj uderzenia. W teście przeprowadzonym przez amerykański instytut auto uderza w sztywną barierę z prędkością 64 km/h, tylko ¼ przodu samochodu. Z kolei w Euro NCAP 40% przodu auta uderza w barierę odkształcalną. Ta 15-procentowa różnica diametralnie wpływa na wyniki testów zderzeniowych.
W nowym teście IIHS, tylko Volvo S60 oraz Acura TL, niedostępna na polskim rynku zostały dobrze ocenione i otrzymały najwyższy wynik pod kątem zachowania jednolitej struktury auta. To przełożyło się również na zestawienie sumaryczne, w którym Volvo otrzymało najlepszą notę – "Good".
Niemieccy konkurenci Volvo nie wypadli już tak dobrze. Zarówno Audi A4, jak i Mercedes klasy C nie zaliczyły testu, co oznacza, że nie zapewniają odpowiedniej ochrony dla kierowcy i pasażerów. Oba modele otrzymały notę – "Poor". Nieco lepiej wypadło BMW serii 3, które zapewnia marginalną ochronę osób znajdujących się w środku auta. Całkowita nota tego samochodu to – "Marginal".
Zobacz film » Jak powstało nowe Volvo S60 - projektowanie
Wyniki nowych testów IIHS potwierdziły, że nasze auta świetnie wypadają zarówno w standardowych testach Euro NCAP, jak i w każdy innych próbach zderzeniowych. To kolejny dowód na to, że samochody Volvo zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa – powiedział Mariusz Nycz, Dyrektor Marketingu i PR w Volvo Auto Polska.
źródło: Volvo