Bezpieczne auto do 10 tys.

03 Paź 2010, 13:49

Moim priorytetem jest bezpieczeństwo.
Szukam auta w miare solidnego, 2 poduchy w standardzie, w miare dobra konstrukcja auta, mocna klatka pasażerska. Male auta odpadają ze względu na małą mase pojazdu.
Jak zobaczyłem crash test golfa II to sie przeraziłem.
Przeglądałem testy ncap ale zbyt dużego wyboru nie ma w tym przedziale cenowym do którego ja szukam.

Auto do 10 tys. w benzynie. Czekam na propozycje i uzasadnienie,pozdrawiam
piotr1234543
Początkujący
 
Posty: 67
Zdjęcia: 1
Miejscowość: sulechów

03 Paź 2010, 15:28

jak ma byc jak najbardziej bezpieczne to moze jakis van ?
matttias1234
Zaawansowany
 
Posty: 711
Miejscowość: Dolnyśląsk

03 Paź 2010, 21:16

Renault Clio II - 4 gwiazdki
Renault Megane - 4 gwiazki
Citroen Xsara - 3 gwiazdki
Opel Astra II - 4 gwiazki

Masa pojazdu to nie wszystko. Kiedyś widziałem w top gear albo fifth gear crash test clio kontra duże kombi volvo i clio wygrało :)
siebek25
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 156
Miejscowość: Kielce

03 Paź 2010, 21:49

Jakie to Volvo? Chyba nie nowe :roll:
"Nie wiem co się tak uparłeś na to V6 skoro byle Opel, czy Ford to ma..."
Kierunkowskaz
Zaawansowany
 
Posty: 987
Miejscowość: Warszawa (WI)

03 Paź 2010, 22:01

dzięki za odpowiedzi, przeglądałem crash testy :), najbardziej podoba mi się renault megane coupe tylko martwi mnie to, że ma małą masę

opel astra II będzie dużo bezpieczniejszy?

a ten crash test w top gear to było chyba volvo 850:) stare volvo
piotr1234543
Początkujący
 
Posty: 67
Zdjęcia: 1
Miejscowość: sulechów

04 Paź 2010, 00:34

a może Volvo s40/v40?
tudziu
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Lublin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowa EkoJazda
    Jak jeździć ekologicznie i ekonomicznie zimą? Zasady są te same o każdej porze roku, ale w trudnych warunkach pogodowych, niskich temperaturach mają jeszcze większy wpływ na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu ...

04 Paź 2010, 10:01

piotr1234543 napisał(a):a ten crash test w top gear to było chyba volvo 850:) stare volvo


Dokładnie ;) To był stary kombiak volvo, który uchodził za synonim bezpieczeństwa właśnie ze względu na swoją wielkość i masę :)

Teraz od masy i wielkości ważniejsze są pasywne systemy bezpieczeństwa takie jak poduszki powietrzne czy chociażby strefy kontrolowanego zgniotu.

piotr1234543 napisał(a):opel astra II będzie dużo bezpieczniejszy?

Według euroNCAP astra będzie równie bezpieczna co megane.
siebek25
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 156
Miejscowość: Kielce

04 Paź 2010, 10:39

Przydałoby sie przyjżeć jak te auta znosza jeszcze probe czasu... bo wiadomo nowe auto zachowuje sie inaczej podczas wypadku niz 10 letnie.
Kakameo
Początkujący
 
Posty: 205
Miejscowość: ok. Wadowic
Auto: Seicento 900 41KM

04 Paź 2010, 10:41

Dobry temat :mrgreen: Na Twoim miejscu dysponując w sumie niewielką kwotą zamiast kombinować z testami Euro NCAP zwróciłbym uwagę na stan samochodu. Co z tego, że nowe auto miało 4 czy 5 gwiazdek jak międzyczasie zaliczyło 3 dzwony i przy 4 poskłada się tak, ze tylko po DNA będą w stanie określić Twoją tożsamość :( Wyluzuj i wybieraj coś z kompaktów koniecznie nie składane z 2 ;)
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

04 Paź 2010, 15:32

o volvo s40 w sumie tez myślalem tylko martwi mnie że roczniki z przed 99 roku były bardzo awaryjne , zwłaszcza zawieszenie a po 99r raczej mnie nie stac :neutral:

a w 96 juz miały 4 gwiazdki.
piotr1234543
Początkujący
 
Posty: 67
Zdjęcia: 1
Miejscowość: sulechów