Biało niebieskawy dym z rury przy dodawaniu gazu

03 Lip 2014, 21:48

Witam, posiadam Astrę G z 98 roku. Trochę już zużyty biedak, więc rozumiem że trochę oleju pije. Od kiedy go kupiłem, miał zalany olej 15-w40 więc rozumiem że coś było na rzeczy. Ale nigdy nie kopcił.

Jakieś 2 tygodnie temu robiłem remont, wypalone gniazdo zaworowe, planowanie głowicy, regeneracja, zrobione też wszystkie uszczelki, pod głowicą, kolektora wydechowego itp. Mechanik po remoncie zalazł półsyntetyk 10w-40.

Po remoncie auto zaczęło kopcić na biało-niebieskawo i śmierdząco. Głownie przy ruszaniu oraz mocniejszym przyspieszaniu. Podczas normalnej jazdy też czasami pojawia się ten efekt. Jak jadę z otwartą szybą to śmierdzi w całym samochodzie. Wydaje mi się też, ze przy pewnych prędkościach auto czasami lekko rwie na 3 i 4 biegu.

Pytanie, co sie dzieje z autem i jesli to olej, to czy powrót do 15w-40 coś załatwi? Dzwoniłem do mechanika, i ten stwierdził że to nie wina przeglądu- auto pije olej więc konieczna będzie wymiana pierścieni. Krzyknął mi 1400 za całość.

Jakie jest wasze zdanie? Proszę o pomoc.

Edit: od remontu przejechałem 450km. Bagnet oleju wskazuje 1/3, jest mniej niz połowa zbiornika płynu chłodzącego ale nie wiem ile zalał po remoncie.
Guil
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Lip 2014, 09:45

No to d..a a nie mechanik z niego. Robił remont silnika, miał zrzuconą głowicę, wymieniał zawory, a nie wymienił pierścieni :?: Nie posprawdzał uszczelniaczy :?:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lip 2014, 09:56

W obrębie głowicy wszystkie gumy są nowe. Pierścieni nie zmienił, nawet o tym nie wspominał- remont głowicy robił z powodu wypalonych gniazd. Może nie chciał, żebym dostał cenowego zawału, bo wiedział że nie za dobrze u mnie z $. Ale było trzeba zrobić, tak to dodatkowe 600zł pojdzie na rozebranie silnika od nowa. Mam nauczkę, ale jeszcze nie zdiagnozowaliśmy problemu.

Btw, na innym forum powiedziano mi że zmiana pierścieni w tym motorze nie zawsze pomaga, a nawet czasami szkodzi. To prawda?

Czy możliwe jest, by źle była założona uszczelka pod głowicą?
Guil
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Lip 2014, 10:14

Guil napisał(a):Czy możliwe jest, by źle była założona uszczelka pod głowicą?

Wszystko mozłiwe, ale mało prawdopodobne. To nie jest rzecz, którą można źle założyć. Chyba, że głowica była źle dokręcona - albo nie w tej kolejności co trzeba, albo bez klucza dynamometrycznego. To już bardziej możłiwe, ale raczej nie u mechanika. On taką wiedzę powinien posiadać. No ale...
Guil napisał(a):na innym forum powiedziano mi że zmiana pierścieni w tym motorze nie zawsze pomaga, a nawet czasami szkodzi.

Hmmm, nie słyszałem nigdy, żeby wymiana pierścieni zaszkodziła....Szczególnie olejowych. Ale to niekoniecznie muszą być pierścienie. Równie dobrze mogą to być uszczelniacze.
Możesz zaczać od wymiany oleju na 15W40. Tylko jak dobrze pami etam regulacja luzu na zaworach jest u ciebie chyba na hydraulice, a wtedy nie wiem, czy 15W40 będzie dobrym rozwiązaniem. Aczkolwiek jak piszesz, jeździłeś już na takim oleju wcześniej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lip 2014, 11:16

Uszczelniacze też były wymieniane. A ponieważ mechanik to fachowiec z wieloletnim doświadczeniem i całkiem uczciwy- to stawiam na pierścienie. Udało mi się ugrać 1200 za pierścienie i panewki, częsci + robocizna. Dobra cena?
Guil
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Lip 2014, 12:50

Guil napisał(a):na innym forum powiedziano mi że zmiana pierścieni w tym motorze nie zawsze pomaga, a nawet czasami szkodzi. To prawda?

Przy bardzo zużytym /zowalizowanym cylindrze może tak być. Inną kwestią jest zakup samych pierścieni. Są zdania że do zużytego silnika nie wkłada się trzyczęściowych pierścieni olejowych , tak jak to jest w oryginale , a tylko i wyłącznie jednoczęściowe. Inną sprawą jest też możliwość zakleszczenia pierścieni w rowkach tłoków przez nagar, co w oplach i dajewowatych zdarza się po żonglowaniu gatunkami oleju.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4855
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Lip 2014, 18:30

Zgadzam się z tym, co pisze bonifacy :ok:
Guil napisał(a): A ponieważ mechanik to fachowiec z wieloletnim doświadczeniem i całkiem uczciwy

No to przepraszam za oczernienie go.
Ale szkoda,że robiąc taki remoncik nie pomyślał o pierścieniach i panewkach. Oby tylko wiedział o tym, co napisał bonifacy, bo to bardzo ważne :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Lip 2014, 20:07

To prawda, d..a mechanik,minął się z powołaniem,albo brak mu wiedzy,albo rzetelności.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Lip 2014, 20:21

Ja myślę, że brak mu jednak rzetelności - zrobić jak najwięcej aut w krótkim czasie. A potem znowu robić to samo, byle zarobić.
Ja jak robiłem remoncik swojego silnika, to powyjmowałem z niego wszystko co tylko dało się wyciągnąć, przepłukałem wszystkie kanały olejowe, powymieniałem pierścienie, uszczelniacze, panewki, dałem do kontroli wał korbowy, itd itd. Ale to trwało ponad tydzień czasu. A dla mechanika tydzień roboty z jednym autem, to wielka strata.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Lip 2014, 09:47

Zawsze jest taka możliwość że chciał zarobić 2 razy na rozbieraniu silnika. Tego się nie dowiemy a za niewiedzę się płaci. Napiszę do Waszej wiadomości, czy auto po remoncie pierścionków dalej kadzi na białoniebieskawo.
Guil
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

07 Lip 2014, 21:15

Guil napisał(a):Jakieś 2 tygodnie temu robiłem remont

Remonty się chwali ale trzeba było odezwać się przed remontem.
Na pewno zaoszczędziłbyś sporo nerwów i kasy.
MotoAlbercik napisał(a):No to d..a a nie mechanik z niego.

Święte słowa niestety.
Guil napisał(a):Zawsze jest taka możliwość że chciał zarobić 2 razy na rozbieraniu silnika.

Albo tak zna się na robocie.
Guil napisał(a):Napiszę do Waszej wiadomości, czy auto po remoncie pierścionków dalej kadzi na białoniebieskawo.

Jak będzie dobrze zrobione nie będzie kadzić.
bonifacy napisał(a):Inną sprawą jest też możliwość zakleszczenia pierścieni w rowkach tłoków przez nagar

Zgadza się i dlatego zakładając nowe pierścienie powinno się je dopasować do rowków w tłoku.
Najczęściej są rozbite i trzeba je poszerzyć.
Guil napisał(a):wypalone gniazdo zaworowe, planowanie głowicy, regeneracja

Czy głowica cała była rozebrana?
Czy wszystkie zawory,gniazda,prowadnice były sprawdzone/robione/?
Guil napisał(a):Po remoncie auto zaczęło kopcić na biało-niebieskawo i śmierdząco.

Można by się głupio spytać czy pewny jesteś że to twoja głowica?
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

08 Lip 2014, 21:43

Temat do zamkniecia, auto ma nowe pierścienie, panewki i już nie dymi :)

Kant: tak, głowica była zrobiona z powodu wypalonych gniazd. Wtedy auto nie dymiło, ja nie zgłaszałem mechanikowi że mam problem. Więc nie zrobił tych pierścieni ale sądząc po tym ile zapłaciłem, to nawet wiem ze wtedy nie miałbym takiej kasy.
Guil
Nowicjusz
 
Posty: 31
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Lip 2014, 22:22

Guil napisał(a):Więc nie zrobił tych pierścieni

Przy takim remoncie pierścienie olejowe zawsze się wymienia.
Guil napisał(a):ale sądząc po tym ile zapłaciłem, to nawet wiem ze wtedy nie miałbym takiej kasy.

Zapłaciłbyś tylko troszkę więcej - tyle ile kosztują pierścienie plus parę złotych za dodatkową robotę. A dwa razy naprawiane auto, to większa kasa, bo teraz mechanik musiał drugi raz robić prawie to samo. Poprostu albo nierzetelny, albo patrzy na ilośc aut i robi na szybko, bo następne auto czeka w kolejce do naprawy, a to kolejny pieniądz.
No ale dobrze, że skończyło się tak jak się skończyło i silnik jest ok :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000