Bialy dym podczas jazdy po wymianie zbornika paliwa

Wczoraj, 18:29

Hyundai ix20 1.4 diesel 2013

Witam serdecznie mam pewien problem.
Wczoraj mialem wymieniony bak paliwa gdyz przerdzewial i byl nie szczelny. Nie wiem czy to zbieg okolicznosci ze padlo cos akurat po tej wymianie czy uszkodzil cos mechanik. Dymi strasznie na bialo. I silnik wydaje stukajace odglosy podczas dodawania gazu. Bylem u mechanika drugiego bo moj juz byl nieczynny. Komputer pokazal jakies kody high pressure pump i low pressure pump. Mechanik powiedzial ze to jakas pompa przy silniku. Dodaje zdjecie o ktora czesc chodzi. Powiedzial ze tamten drugi raczej nic nie uszkodzil bo by auto nie zapalalo jakby pompe paliwa w baku uszkodzil. Mowi zeby zlac diesla i zalac na nowo ze moze jak mialem pusty bak po wymianie zalalem na stacji ktora ma szajs a nie rope i czy.moglo.to byc od tego czy te zlanie i zalanie na nowo cos da?? czy bylby to taki zbieg okolicznosci ze akurat dzien po wymianie baku to sie stalo.

Mialem lekkie problemy z dpf bo czesto sie wypala ostatnio nawet co 100km. Podejzewam ze ten dpf mogl pomoc w tym...
Przebieg 308 000 km.
Dzieki z.gory za odpowiedz.
Auto19921
Obserwowany
 
Posty: 1

Wczoraj, 21:05

Zaczniemy od... low pressure pump - to pompa niskiego ciśnienia podająca paliwo do High pressure pump- czyli pompy wysokiego ciśnienia oleju napędowego.Coś w tym temacie nie działa ci poprawnie stąd wyświetla ci błędy. Zacznij od skasowania błędów i sprawdzenia diagnostycznego działania pomp . Możliwe że pompa niskiego ciśnienia nie podaje wystarczającej ilości paliwa do pompy wysokiego ciśnienia. Możliwe też że zalałeś na stacji jakieś trefne paliwo zanieczyszczone np. olejem silnikowym lub olejem opałowymi stąd to dymienie i stukowe spalanie trudno tu jednoznacznie określić przyczynę usterki .Zlej to paliwo ze zbiornika, wymień filtr paliwa i zalej czyste z pewnej stacji. Jeśli problem ustąpi to będziesz miał winowajcę.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 476
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Nie pozwól, by zeszło ciśnienie z opon
    Zasada 3xP - Porządne opony, Profesjonalny serwis oraz Prawidłowe ciśnienie – to jedna z najważniejszych reguł w przypadku pojazdów. Dlaczego? Ponieważ zły wybór ogumienia, jego złe założenie lub obsługa, ...