"Bicie" kół? Wibracje układu jezdnego

12 Lis 2023, 16:21

Witajcie,
Jestem po zmianie opon na używane w lepszym stanie. Po wymianie opon na "nowe" pojawiło się bicie kół, które narasta przy 60, 80 i 100 km/h. Na kole kierownicy pojawiają się minimalne, ale naprawdę minimalne drgania. Koła zostały zamienione miejscami, opony są inne, koła zostały wyważone. Więc zmiennych jest dużo. Poprzednie opony według mechanika generowały drgania w przedziale prędkości 100-110, ale i tak o wiele mniejsze niż teraz. Od czego zacząć diagnostykę i co może być zepsute? Oczywiście będę zmieniał koła miejscami, ale nie wiem czy prawidłowo okrślę źródło bicia. W jaki sposób można sprawdzić czy felga jest prosta i czy opona nie jest jajowata? Czy są jakieś urządzenia, które mogą dokonać pomiarów i gdzie szukać takich usług?
Astec
Początkujący
 
Posty: 57
Prawo jazdy: 20 07 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam

13 Lis 2023, 11:55

Astec napisał(a):W jaki sposób można sprawdzić czy felga jest prosta i czy opona nie jest jajowata? Czy są jakieś urządzenia, które mogą dokonać pomiarów i gdzie szukać takich usług?
U każdego Wulkanizatora powinieneś to bez problemu sprawdzić. Po wrzuceniu koła na maszynę do wywarzania powinno być widać jak się zachowuje zarówno felga jak i opona. Jak już chcesz dokładnie sprawdzić to poszukaj warsztatu gdzie mają urządzenie do wyważania kół z testem drogowym (ze specjalną rolką dociskową, która symuluje jazdę po drodze).
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jeden model samochodu i dwie wersje zawieszenia
    Pewne, na pierwszy rzut oka identyczne modele samochodów prezentują różnice w konstrukcji zawieszenia, co wpływa nie tylko na ich osiągi drogowe, lecz także na koszty obsługi technicznej. Firma SKF skupia uwagę ...