Wezyrro napisał(a):z tego co mi wiadomo to z tym bioestrem jest tak, że to trafić trzeba, jedno auto na tym śmiga normalnie a drugie nie daje rady.
ogólnie zasada jest prosta: im starszy silnik tym lepiej będzie znosił BIO
w zależności czy mamy silnik wolnossący czy z turbiną to różnice w spalaniu mogą być niezauważalne (wolnossący) do dość dużych (silniki z turbiną)
Mój patrolek śmiga na BIO od dłuższego czasu (tankuje jak różnica między BIO i ON jest min 50 gr)
z większych skutków ubocznych:
większe zużycie elementów gumowych/plastikowych
większa temperatura spalania w wyższych zakresach obrotów
może wywołać "glut" w filtrze paliwa (z zanieczyszczeń z ON potrafi zrobić bardzo ładną capkę i zablokować filtr)
zapach frytkowo-plackowy
plusy
cichsza praca silnika
brak przydymiania na czarno jak damy w palnik
cena