Błąd P0030 (HO2S Heater Control Circuit) VW GOLF PLUS 1.6FSI

21 Mar 2016, 21:49

Witam,
mam problem z świecącym check engine. Po sczytaniu kodów pojawia się błąd P0030 HO2S Heater Control Circuit Bank 1 Sensor 1. Czy jest to jednoznaczne z zepsutą sondą lambdą? Bo poczytałem trochę na ten temat i opinie są niejednoznaczne. Czy ktoś miał może taki problem i sobie z nim jakoś poradził?
roverek
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Wro

29 Mar 2016, 13:34

Problem rozwiązany. Wymieniona sonda lambda na oryginalnego Boscha (są też tańsze zamienniki ale ich się bałem), błąd wykasowany. Auto zaczęło równiej chodzić, zmniejszyło się spalanie wg wskazań komputera i jakby samochód odzyskał trochę mocy.

Dzięki za pomoc.
roverek
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Wro

20 Kwi 2016, 12:21

Fajnie, że udało ci się naprawić problem i dzielisz się tą informacją z innymi :)

roverek napisał(a):Czy jest to jednoznaczne z zepsutą sondą lambdą?

Można sprawdzić programem jakie wartości napięcia ma sonda podczas pracy wtedy łatwiej zdiagnozować taką usterkę przypisując ją własnie samej sondzie :) Prawidłowo działająca sonda lambda powinna mieć napięcie w zakresie 0.2-0.8V które zmienia się trzy razy w ciągu sekundy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Demontaż zderzaka Porsche Cayenne, Poradnik
    Podzielę się wiedzą jak zdemontować zderzak w Porsche Cayenne 2 generacji po lifcie. Narzędzia jakie musimy przygotować to: Kluczy nasadowe 10 Torx 20 lub 25, 30 Klucz do spinek lub płaski śrubokręt Odrazu mówię że ...
    Autolaweta na bazie - Toyota Land Cruiser serii J7
    Toyota Land Cruiser serii J7 znana jest jako praktyczna i niezniszczalna terenówka, wykorzystywana do najcięższych prac – od kopalni, przez wojsko, po służby ratunkowe i miejskie. Dobrym przykładem jest ciekawy ...