Blokowanie tylnego prawego koła - Fiat Stilo 1.9 JTD 2005r.

16 Maj 2018, 17:35

Witam,
Nie wiem czy temat juz był czy nie ale mam nagłą sytuację i proszę o wyrozumiałość. Samochód Fiat Stilo 1.9 JTD 2005r. Cały czas blokuje mi prawe tylne koło. Zostały wmienione na nowe: zaciski, przewody, klocki, płyn, odpowietrzony układ, wyczyszczone jarzmo. Tarcza jest nowa ma 1 rok. Sytuacja wygląda tak, że tłoczek nie cofa sie na tym jednym kole. Już nie mam pomysłu :(. Ktoś cos poradzi co tu jeszcze sprawdzić.? W warsztacie chcą już wymieniać pompę ABS. Nie chcę już ryzykować wydawania pieniędzy na ,,chybił trafił". Ktoś miał podobny problem. byłbym wdzięczny za sugestie... P.S łożysko jest ok, tarcza prosta itd....
adamplathe
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 14 03 1974
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat
Silnik: 1.9JTD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Maj 2018, 18:14

adamplathe napisał(a):Cały czas blokuje mi prawe tylne koło. Zostały wmienione na nowe: zaciski, przewody, klocki, płyn, odpowietrzony układ, wyczyszczone jarzmo. Tarcza jest nowa ma 1 rok. Sytuacja wygląda tak, że tłoczek nie cofa sie na tym jednym kole
Tak się dzieje za każdym razem jak naciśniesz hamulec?

Sprawdź jeszcze jak hamulec będzie zblokowany czy jak odkręcisz odpowietrznik lekko i poleci płyn hamulcowy to tłoczek się zluzuje i hamulec puści.
Jeżeli tak to znaczy że ciśnienie trzyma w tym przewodzie cały czas i faktycznie może być to pompa ale żeby to potwierdzić to można taką operację zrobić luzując przewód przy pompie od tego koła jak będzie trzymał hamulec jeżeli również puści to przewody są ok i przy kole też wszystko ok, zostanie problem z zaworkami w pompie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Maj 2018, 18:53

Tak, blokuje za każdym razem. Właściwie to jak już nacisnę pedał hamulca to już trzyma do momentu aż nie spuszczę trochę płynu. Jak już wspominałem przewody są nowe. Planuje zrobić innym sposobem. Zamienić przewody przy pompie ABS "lewe koło na prawe koło" i wtedy zobaczyć czy lewy zacisk będzie trzymał czy nie. sprawa by się chyba wyjaśniła. To dobry pomysł?
adamplathe
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 14 03 1974
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat
Silnik: 1.9JTD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Maj 2018, 19:10

adamplathe napisał(a):Zamienić przewody przy pompie ABS "lewe koło na prawe koło" i wtedy zobaczyć czy lewy zacisk będzie trzymał czy nie. sprawa by się chyba wyjaśniła. To dobry pomysł?
Możesz tak zrobić będziesz widział czy po zamianie sytuacja odwróci się między kołami.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Maj 2018, 22:11

A jak wyglada miejsce z tloczkiem? Nie jest popekana guma? Moze jakis syf sie dostal i blokuje.
wojtk
Początkujący
 
Posty: 81
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.0 58KM
Rok produkcji: 2001

16 Maj 2018, 22:20

dosłownie tydzień temu miałem taki przypadek w Jaguarze, winne było serwo. Możesz to sprawdzić tak
- naciśnij kilka razy pedał hamulca
-popuść śruby od pompy hamulcowej przykręconej do serwa

jeżeli usłyszysz syczenie powietrza to serwo. U mnie taka metoda się sprawdziła
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16712
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4