a to dlatego że lepiej i taniej wyhamować turbinę o niskim ciśnieniu doładowania (większość cywilnych samochodów w tym i benzyn)
ale zauważ jednak że większość dużych silników ma i wastegate i blowoff a to z kilku powodów, w pewnym momencie ilość i ciśnienie gazół wylotowych może być tak duża że wyhamowanie turbiny może być nieskuteczne ( duży silnik wysokie obroty mocna dawka paliwa) i w takim wypadku przy turbinie o większym stopniu dołądowania dochodziło by do coraz szybszego kręcenia się turbiny, zwiększania ciśnienia w kolektorze dolotowym i BUM mamy gotowe
a tak to nadmiar spręzonego powietrza uchodzi przez blow-off wastegate delikatnie hamuje turbinę a my wbijając kolejny bieg mamy rozpędzoną turbine która pompuje powietrze do kolektora
czasem w "sportowych" benzynach nie stosuje się west-gate aby nie hamować turbiny, a stosuje się tylko blow-off do upuszczania sprężonego powietrza przy spadku obrotów silnika (charakterystyczne sapanie o które chodzi większości "tunerów")
i przy następnym biegu mamy rozpędzoną turbinę która daje nam od razu kopa