BMW 2.0 143 vs 2.0 150

10 Mar 2018, 19:23

BMW E46 SEDAN 2.0 150HP VS BMW E46 SEDAN 2.0 143HP - <oba będą gazowane>
Jaki silnik lepszy? Awaryjność, koszty (wiem że 150hp wiecej pali), dynamika, na co zwracać uwagę przy zakupie?
Budżet +/- 20 tyś
Dojazdy do szkoły, punt A - punkt B, rzadziej jakieś trasy.

Interesują mnie tylko te silniki, więc nie piszcie ze w tym budżecie to 2.8 itd

Interesują mnie tylko te silniki, więc nie piszcie że w tym budżecie to 2.8
RomiŚ
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 28 04 2000
Auto: Nie mam

10 Mar 2018, 20:52

głupie pytanie, przecież wiadomo że r6. Tu nawet nie ma co porównywać
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16736
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Mar 2018, 09:41

1. Za tą cenę nawet nie schodziłbym poniżej 2,5 w e46
2. Na kogo będzie auto (zabulisz ogromne OC jak na Ciebie)
3. R4 w e46 to pół BMW, a koszty serwisowania jak w BMW
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Mar 2018, 10:48

Wszystko zależy, czego kto oczekuje :wink:
Wersja sześciocylindrowa na pewno jest bardziej idiotoodporna jeśli chodzi o serwis.
Wersja czterocylindrowa (tutaj należy szukać wersji N46, która ok. 2004 roku zastąpiła wersję N42 - wyeliminowano w niej kilka bolączek N42, m.in. wadliwy napinacz rozrządu. Różni się też jednak wał korbowy, valvetronic, kolektor dolotowy, i kilka innych rzeczy) jest bardziej czuła na zaniedbania w serwisie. Jeśli jednak przeglądy ma wykonywane na czas (chodzi tu głównie o terminowe wymiany oleju i stosowanie oleju zgodnego z zaleceniami producenta), to również potrafi się odwdzięczyć bezawaryjnością (choć trzeba mieć to na uwadze, że przy przebiegach rzędu 200-300 tys. km będzie prawdopodobnie trzeba wymienić rozrząd). Jeśli ktoś szuka E46 jak najtańszej w utrzymaniu, to wersja czterocylindrowa zapewni na pewno mniejsze spalanie, choć przy ewentualnych naprawach części zamienne wcale nie będą tańsze.

Zasadnicza różnica jest jeszcze jedna: 2.0 150 KM (6 cylindrów) będzie w wersji przedliftowej, 2.0 140 KM (4 cylindry) będzie w wersji poliftowej.
solti
Początkujący
 
Posty: 76
Prawo jazdy: 17 12 1997
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Fiesta, BMW E46
Silnik: diesel + benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Bugatti type 57 Sc Atlantic
    Bugatti Type 57 SC Atlantic. Produkcja modelu type 57 zaczeła się w 1934 roku i trwała aż do 1940. Wersja Atlantic weszła do produkcji w 1936 roku.Jean Bugatti był synem założyciela tej szlachetnej marki i zarazem projektantem ...