BMW 2.0 143 vs 2.0 150

10 Mar 2018, 19:23

BMW E46 SEDAN 2.0 150HP VS BMW E46 SEDAN 2.0 143HP - <oba będą gazowane>
Jaki silnik lepszy? Awaryjność, koszty (wiem że 150hp wiecej pali), dynamika, na co zwracać uwagę przy zakupie?
Budżet +/- 20 tyś
Dojazdy do szkoły, punt A - punkt B, rzadziej jakieś trasy.

Interesują mnie tylko te silniki, więc nie piszcie ze w tym budżecie to 2.8 itd

Interesują mnie tylko te silniki, więc nie piszcie że w tym budżecie to 2.8
RomiŚ
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 28 04 2000
Auto: Nie mam

10 Mar 2018, 20:52

głupie pytanie, przecież wiadomo że r6. Tu nawet nie ma co porównywać
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16719
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Mar 2018, 09:41

1. Za tą cenę nawet nie schodziłbym poniżej 2,5 w e46
2. Na kogo będzie auto (zabulisz ogromne OC jak na Ciebie)
3. R4 w e46 to pół BMW, a koszty serwisowania jak w BMW
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Mar 2018, 10:48

Wszystko zależy, czego kto oczekuje :wink:
Wersja sześciocylindrowa na pewno jest bardziej idiotoodporna jeśli chodzi o serwis.
Wersja czterocylindrowa (tutaj należy szukać wersji N46, która ok. 2004 roku zastąpiła wersję N42 - wyeliminowano w niej kilka bolączek N42, m.in. wadliwy napinacz rozrządu. Różni się też jednak wał korbowy, valvetronic, kolektor dolotowy, i kilka innych rzeczy) jest bardziej czuła na zaniedbania w serwisie. Jeśli jednak przeglądy ma wykonywane na czas (chodzi tu głównie o terminowe wymiany oleju i stosowanie oleju zgodnego z zaleceniami producenta), to również potrafi się odwdzięczyć bezawaryjnością (choć trzeba mieć to na uwadze, że przy przebiegach rzędu 200-300 tys. km będzie prawdopodobnie trzeba wymienić rozrząd). Jeśli ktoś szuka E46 jak najtańszej w utrzymaniu, to wersja czterocylindrowa zapewni na pewno mniejsze spalanie, choć przy ewentualnych naprawach części zamienne wcale nie będą tańsze.

Zasadnicza różnica jest jeszcze jedna: 2.0 150 KM (6 cylindrów) będzie w wersji przedliftowej, 2.0 140 KM (4 cylindry) będzie w wersji poliftowej.
solti
Początkujący
 
Posty: 76
Prawo jazdy: 17 12 1997
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Fiesta, BMW E46
Silnik: diesel + benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Supercinq GT Turbo
    W styczniu 1985 roku, czyli zaledwie cztery miesiące po wprowadzeniu Supercinq, pojawiła się wersja GT Turbo. Był to samochód o nowoczesnej stylistyce, innowacyjnie rozwiązanym wnętrzu i bardzo dobrych osiągach. Jak ...