BMW 3 E46 - cena rynkowa zadbanych egzemplarzy

22 Sty 2015, 12:36

Witam
Chciałbym się dowiedzieć od Państwa jaka jest cena rynkowa zadbanego E46.
Rozbieżność cenowa jest ogromna, od 8tys do nawet 30.
Interesuje mnie model z początku produkcji raczej z podstawowym silnikiem benzynowym lub z założoną już instalacją gazową. Jeżdże głownie po mieście, nie potrzebuje wyścigówki. Jestem bardzo spokojnym kierowcą.
Czy jest sens szukania ezgemplarza za 10tys już założonym gazem? Nie za tanio?
Proszę o szczerze odpowiedzi
Pozdrawiam
bolekdej1
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: bmw

22 Sty 2015, 12:39

Jeśli chcesz kupić 316 to nie kupuj w ogóle.. Jak już to 318 i tu bym szykował jakieś 11/12k :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

22 Sty 2015, 12:42

11-12 tys z silnikiem 1.8 - ale czy sam benzyniak czy już z gazem za tą kwotę?
bolekdej1
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: bmw

22 Sty 2015, 12:55

A i zapomniałem spytać - czy za takie pieniądze lepiej kupić coś zarejestrowanego w Polsce czy do opłat sprawdzonego np. z Niemiec,Holandii,Belgii itp.?
bolekdej1
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: bmw

22 Sty 2015, 12:59

bolekdej1 napisał(a):Interesuje mnie model z początku produkcji raczej z podstawowym silnikiem benzynowym lub z założoną już instalacją gazową. Jeżdże głownie po mieście, nie potrzebuje wyścigówki. Jestem bardzo spokojnym kierowcą.


Dlaczego akurat E46? Do takiej jazdy lepszy byłby jakiś małolitrażowy dupowozik segmentu B, będzie oszczędniejszy pod każdym względem + znajdziesz świeższy rocznik za tą kasę.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

22 Sty 2015, 13:08

Niestety ale auta segmentu B odpadają. :no:
Dlaczego E46? Ponieważ są to bardzo trwałe pojazdy, które przy odpowiednim traktowaniu zrobią dużo km bezawaryjnie, komfortowo. W dodatku bardzo mi się takie BMW podoba. E39 jest jeszcze ładniejsze, ale obawiam się, że jeszcze droższe. Nie chciałbym aby model odbił sie na rzeczywistym stanie technicznym pojazdu.
bolekdej1
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: bmw
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda NSX
    Pierwsza generacja Hondy NSX była autem niezwykłym. Przełomowe nadwozie wykonane w całości z lekkiego aluminium, silnik V6 znajdujący się za plecami kierowcy i niezwykłe właściwości jezdne wywoływały zachwyt. NSX powróciło ...

22 Sty 2015, 13:57

bolekdej1 napisał(a):Dlaczego E46? Ponieważ są to bardzo trwałe pojazdy, które przy odpowiednim traktowaniu zrobią dużo km bezawaryjnie, komfortowo.


Jeśli oczekujesz, że E46 z już założonym LPG za 10 tys. zł będzie "bardzo trwałym", "bezawaryjnym" pojazdem to gwarantuję Ci, że bardzo się rozczarujesz :yes: Przejrzyj fora fanatyków marki, chociaż kilka stron, taka dobra rada.. Poza tym o jakim Ty komforcie piszesz - E46 ma bardzo twarde zawieszenie (w mieście pełnym dziurawych dróg jazda takim autem to nic przyjemnego), mały prześwit (ciężko wjechać na jakiś wyższy krawężnik) i jest ciasne w środku pomimo swoich gabarytów. Owszem, układ jezdny zapewnia bardzo wiele frajdy, ale co Ci po tym, skoro w ogóle nie wykorzystasz jego potencjału mając podstawowy silnik i jeżdżąc wyłącznie po mieście z niewielkimi prędkościami...W dodatku wspomaganie nie pracuje jak w Fiacikach, gdzie kręcisz jednym paluszkiem - trochę się trzeba namachać, wrzucanie biegów też wymaga ciężkiej ręki. Nie, żebym krytykował E46, bo ogólnie to znakomity samochód dla kierowców uwielbiających jazdę, zakręty, dźwięk 6-cylindrówek, ale do takiego użytkowania jak Twoje to kompletnie nietrafiony wybór. No chyba, że BMW "musi być i już" tylko dlatego, że to BMW...
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

22 Sty 2015, 14:23

W takim razie co proponujesz?
bolekdej1
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: bmw

22 Sty 2015, 14:35

Jeśli segment B odpada to może coś z segmentu C - Opel Astra G 1.6 8v + LPG, Audi A3 8L (ew. Seat Leon) 1.8 + LPG, Chevrolet Lacetti 1.8 + LPG i mój faworyt - Toyota Corolla E11 z końca produkcji (1.4 albo 1.6, oba trwałe), w przypadku której masz aż za duży budżet, więc będzie większa szansa na dorwanie prawdziwej igły :)
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

22 Sty 2015, 15:32

ile trzeba dać za E46 touring kombi benzyna (najlepiej 318 143KM) z końcówki produkcji (2004-05)???

też chciałbym zadbany egzemplarz, który pojeździ te 4-6 lat

użytkowanie rodzina 2+1, ok. 12 tys km rocznie po małych miastach i wioskach, czasem jakiś wypad weekendowy albo wakacyjny
budżet 15-25tys (chce dobre niezawodne auto, jak będzie warto to dopłacę)

warto brać E46 kombi czy szukać czegoś młodszego?
numer21
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 0- 0-2001
Auto: Clio II
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Sty 2015, 15:48

Można kupić takie auto (tutaj rocznik 2002) okazyjnie tanio, np. w ten sposób:

http://www.licytacje.komornik.pl/Notice/Details/195441

Jeśli zaś chodzi o wartość rynkową trudno powiedzieć, bo tak jak pisał bolekdej1 ceny wahają się od 8 do 30 tys. zł i wcale nie ma reguły, że te droższe będą pewniejsze (chociaż zazwyczaj tak właśnie jest). Zawsze można nabyć tanio jakiś egzemplarz z usterkami i za parę tys. zł przywrócić mu dawny blask, grunt by buda i silnik były zdrowe.
A nie lepiej jakieś R6 i LPG? Większa trwałość, lepsze osiągi...Budżet spokojnie pozwala na taki zakup.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

22 Sty 2015, 17:12

bolekdej1 napisał(a):Czy jest sens szukania ezgemplarza za 10tys już założonym gazem? Nie za tanio?
Proszę o szczerze odpowiedzi

Jest sens jak najbardziej choć może wymagać niewielkiego wkładu ale nie koniecznie.

Koniu napisał(a):Jeśli chcesz kupić 316 to nie kupuj w ogóle..

Do zwykłej spokojnej jazdy zwykłe 1.6 wystarczy. Nie będzie to samochód wolniejszy od innych 1.6 innych marek w podobnym roczniku.
Dla każdego fana marki wiadomo, że bmw zaczyna się od 6 cylindrów co nie znaczy, że 1.6 nie nadaje się do jazdy. Od jakiegoś czasu jeżdżę 2x dziennie po 80km e46 właśnie 1.6 i gwarantuję, że da się tym normalnie jechać czy to na trasie czy w mieście.

Koniu napisał(a):Jak już to 318 i tu bym szykował jakieś 11/12k

Pomiędzy zwykłym 1.6 a 1.8 prawie nie ma róźnicy i gwarantuje, że 90% kierujących nie potrafiło by stwierdzić czy jedzie 1.6 czy 1.8 .
łysy30 napisał(a):Dlaczego akurat E46? Do takiej jazdy lepszy byłby jakiś małolitrażowy dupowozik segmentu B, będzie oszczędniejszy pod każdym względem + znajdziesz świeższy rocznik za tą kasę.

Może nie każdy chce się wozić jakimś zniewieściałym nudnym dupowozem :mrgreen: ?

bolekdej1 napisał(a):Dlaczego E46? Ponieważ są to bardzo trwałe pojazdy, które przy odpowiednim traktowaniu zrobią dużo km bezawaryjnie, komfortowo.

Dokładnie tak:)
łysy30 napisał(a):Jeśli oczekujesz, że E46 z już założonym LPG za 10 tys. zł będzie "bardzo trwałym", "bezawaryjnym" pojazdem to gwarantuję Ci, że bardzo się rozczarujesz

Wcale nie musi tak być, nawet e46 jest samochodem, który zniesie dużo więcej niż odpowiednicy innych marek.
łysy30 napisał(a):jest ciasne w środku pomimo swoich gabarytów.

Nie jest ciasne w środku, na przednich fotelach podróżuje się dość komfortowo.
łysy30 napisał(a):W dodatku wspomaganie nie pracuje jak w Fiacikach,

Akurat wspomaganie jest bardzo wydajne :)

Kupując bmw polecam silniki od 2.0 w górę, na prawdę warto. Jednak 4 cylindrowcem też normalnie pojeździsz i samochód nie będzie zawalidrogą.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

22 Sty 2015, 17:42

Dokładnie, zgadzam się w100% z Kirinem! Ja dalej użytkuje moje e46 właśnie 316i i wbrew stereotypom to auto nie jedzie źle, wiadomo nie jest to 328i ... ale jak ktoś potrzebuję auta do normalnego przemieszczania się to 316/318 wystarczy a i pod względem spalania nie rujnuje kieszeni. Co do ceny ... właśnie mam swoją do sprzedania- wystawiona za 10k zł do rozsądnej negocjacjcji i jak ktoś dzwoni z hasłem " Panie, bo takie Bmki chodzą po 8k i to w dodatku z przebiegiem ponad 100kkm mniejszym " albo " Panie, taka sama Bmka jest w Krakowie za 8500 więc niech Pan zejdzie z ceny i biorę ją " to mnie krew zalewa :D
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

22 Sty 2015, 17:45

Dziękuje za odpowiedzi. Auta przedstawione wcześniej, typu Astra, Chevrolet nie trafiają do mnie. Napiszę wprost - chcę BMW bo to BMW. Jak kupie w dobrym stanie to będzie super autko.
Mam jeszcze pytanie odnośnie zawieszenia - jak tam się sypie i jakie koszty napraw?
bolekdej1
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: bmw

23 Sty 2015, 00:02

pawel93 - takim idiotom to trzeba odpowiadać krotko "to zamiast marnować czas i kase na telefon to kup tamta, bo Ci sprzed nosa okazje swisna". :lol:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW