BMW 318 is

18 Sie 2010, 09:41

Witam, jestem tu nowy i pierwsze co proszę o poradę odnoscie zakupu tego auta
[link do oferty na Allegro wygasł]
Przebieg mały jak na ten rocznik, ale rozmawialem z wlascicielem i tez sie ze mna zgadza, ale mówil, że auto chodzi bardzi dobrze.
Wrato tą beemke wziąśc?
dzieki za odp pozdro
ADR_92
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Biskupiec

18 Sie 2010, 10:28

Jeśli chodzi Ci o E36 z silnikeim M42 B18 IS to silniczek wdzięczny, mało awaryjny, jednak swoje potrafi spalić. miałem 325TDS E36 i z elementów eksplatacyjnych to napewno ruda pokazuje się w okolicy progów, lecą swożnie przedniego zawieszenia raz na 2 lata wymiana, najlepiej komplet bo jak poleciał jeden to niedługo poleci drugi, a tak przy swojej E36 nic nie robiłem, tylko normalne rzeczy eksplatacyjne typu filtry, oleje itp. Aha z tego co wiem to silnik M40B18 czyli zwykłe 1.8 115KM ma skrzynię biegów na olej ATF więc IS pewnie też.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

18 Sie 2010, 11:10

akurat ten egzemplarz który pokazałeś według mnie nie wart tych pieniędzy, spokojnie za podobną kwotę kupisz lepszą i młodszą E36, nawet cupe.

Co do BMW ja jeżdże 318 i z 92r, zrobiłem tym autem już ponad 70tyś, jedyne co robiłem to wymiana klocków i szczęk hamulcowych oraz komletny tłumik, narazie do wymiany będą tarcze chamulcowe i wszystko. Silnik żyleta podobnie skrzynia, ma się wrażenie że nie do zajechania, wada to wyłażąca rdza na progach i nadkolach, mi narazie wychodzi leciutko na progu ale jest to z powodu zaniedbania przez zimę odprysku lakieru który się tam pojawił, pozatym zero rdzy.

Jak Ci się trafi dobrze zadbany egzemplarz bedziesz zadowolony
szybki708
Początkujący
 
Posty: 92

18 Sie 2010, 13:07

szybki708 napisał(a):akurat ten egzemplarz który pokazałeś według mnie nie wart tych pieniędzy, spokojnie za podobną kwotę kupisz lepszą i młodszą E36, nawet cupe.


A to ciekawe. :roll: Ogólnie trochę zwieśniaczona, ale do odratowania chyba, przebieg realny najmniej 300tys bym obstawiał, ale może być też sporo większy skoro skóra poszła... Wg. mnie cena jest adekwatna, za b. ładne coupe trzeba koło 10k dać. No i pozostaje kwestia jak i gdzie była bita.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

18 Sie 2010, 14:40

Byla bita? po czym poznac? te otarcia to hcyba niewielkie draśniecia tylko. A co do ceny to na otomoto te roczniki tak od 5k w gore i bez skory chodzą. Czyli nie warto jej brać? A młodsze roczniki troche więcej chodzą. Myslalem ze tego isa do 5,5-6k by zlicytował.
edit
a może ten? [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
ADR_92
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Biskupiec

18 Sie 2010, 21:25

ten sedan dużo lepszy, a co do skóry, gdy ja kupowałem swoją BMW 3 lata temu to była bez skóry, sam welur. Po roku kupiłem za 800zł całą skórzaną tapicerkę jasnego koloru tak aby pasowała do wnętrza, boczki drzwi siedzenia itp. Jest bajka. Patrz głównie na stan, a jak trafisz nie bity egzemplarz to bedziesz zadowolony, chodź korozja w tych autach jest już dość powszechna ze względu na wiek.
szybki708
Początkujący
 
Posty: 92
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tuning Show 2009 - Kraków / relacja
    Zwiedzający podczas 7.Tuning Show w Krakowie mogli zobaczyć mi. in. samochód rajdowy Janusza Kuliga, Ford Focus WRC, którym wywalczał tytuły mistrza Polski w latach 2000-2001. Ponadto był tylno napędowy Ford ...

18 Sie 2010, 21:42

ADR_92 napisał(a):Byla bita? po czym poznac? te otarcia to hcyba niewielkie draśniecia tylko. A co do ceny to na otomoto te roczniki tak od 5k w gore i bez skory chodzą. Czyli nie warto jej brać? A młodsze roczniki troche więcej chodzą. Myslalem ze tego isa do 5,5-6k by zlicytował.
edit
a może ten? [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


Jak chcesz kupić ładną to szukaj w górnym pułapie cenowym, a nie w dolnym. Te w najniższym są już generalnie w większości nie do odratowania, a te tanie i średnie z reguły wymagają włożenia kilku klocków na start.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

18 Sie 2010, 22:02

1993... 196 000km.
No Polska, no... :roll:
I stadardowe 164 tyś zrobione w Niemczech przez 13 lat :!:
Bzdura! :shock:
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

20 Sie 2010, 08:06

Nie zakładając nowego tematu. Szukać dalej 1.8is czy lepiej wziąć 320 stke? (od rodziny). Nie zjedzą mnie koszty paliwa? brat mowi ze przy spokojniej jzdzie 9-10 litrow pali. Ale i tak to R6 wiec swoje musi palic. A ja robie trasy ew po 20 km co drugi trzeci dzien. ew dłuzsze ale to zadziej.
P.S macie jakieś złote rady na co zwrócić uwage przy kupinie isa (silnik glownie zeby nie byl zakatowany).
Pozdro i dzieki za wszystkie odp :D
ADR_92
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Biskupiec

20 Sie 2010, 20:31

Lepiej pewne 320i niż 318is z loterii... spalanie 320i to z 7 trasa, miasto raczej od 11.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

21 Sie 2010, 00:12

jeśli chodzi o spalanie to powiem Ci tak mój 318 i ( sedan) średnio pali ok 9l/100km ( cykl mieszany 50/50), w trasie spokojnie mieszcze się w 8l/100km przy prędkościach do 140km/h, ostatnio tydzien temu jak jechałem z Zakopanego to wyszło mi nawet troche ponad 7l/100km. W mieście natomiast nie jest za wesoło bo pomimo że nigdy nie przekroczyłem 10l/100km ( choćbym nie wiem jak dawał w buta to się mi nie zdarzyło) to jednak spalanie oscyluje tak pomiędzy 9 - 10l /100km. Jak się mało jeździ to zupełnie nie przeszkadza ale jak już sie zacznie jeździć to wiadomo portfel wkońcu się odezwie. Ja akurat rocznie robie ok 20tyś km, codzienne dojazdy do pracy a w weekend jakaś dłuższa trasa i żałuje że nie zdecydowałem się na gaz bo w portfelu by troche zostało, ale tragedii naprawde nie ma jesli chodzi o spalanie w tym silniku.

passat 1.6 i picasso 1.8 pomimo mniejszej odczuwalnej mocy paliły zdecydowanie więcej.
szybki708
Początkujący
 
Posty: 92

21 Sie 2010, 09:20

ja bym nigdy nie kupił takiego auta, wolę inne mlodsze i mniej styrane, dzwona to to miało nie raz a i pewnie jakiś wieśniak tym jeździł po polach i katował, wiem bo jak czasem jadę do dziadka na wioskę to widzę takich małolatów którzy swoimi bmkami upalają gumy i kręcą kółeczka
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

22 Sie 2010, 00:00

szybki708 napisał(a):jeśli chodzi o spalanie to powiem Ci tak mój 318 i ( sedan) średnio pali ok 9l/100km ( cykl mieszany 50/50), w trasie spokojnie mieszcze się w 8l/100km przy prędkościach do 140km/h, ostatnio tydzien temu jak jechałem z Zakopanego to wyszło mi nawet troche ponad 7l/100km. W mieście natomiast nie jest za wesoło bo pomimo że nigdy nie przekroczyłem 10l/100km ( choćbym nie wiem jak dawał w buta to się mi nie zdarzyło) to jednak spalanie oscyluje tak pomiędzy 9 - 10l /100km. Jak się mało jeździ to zupełnie nie przeszkadza ale jak już sie zacznie jeździć to wiadomo portfel wkońcu się odezwie. Ja akurat rocznie robie ok 20tyś km, codzienne dojazdy do pracy a w weekend jakaś dłuższa trasa i żałuje że nie zdecydowałem się na gaz bo w portfelu by troche zostało, ale tragedii naprawde nie ma jesli chodzi o spalanie w tym silniku.

passat 1.6 i picasso 1.8 pomimo mniejszej odczuwalnej mocy paliły zdecydowanie więcej.


Uważaj, bo tutaj jest masa specjalistów od spalania w BMW, którzy nigdy w żadnym nawet nie siedzieli i zaraz Cię zjedzą.

andrewb25 napisał(a):ja bym nigdy nie kupił takiego auta, wolę inne mlodsze i mniej styrane, dzwona to to miało nie raz a i pewnie jakiś wieśniak tym jeździł po polach i katował, wiem bo jak czasem jadę do dziadka na wioskę to widzę takich małolatów którzy swoimi bmkami upalają gumy i kręcą kółeczka


Aha, czyli już lepiej wiesz jaki egzemplarz on kupi? Swoją drogą więcej wieśniaków to widuję w Audi, zwłaszcza z oznaczeniem TDI.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

22 Sie 2010, 09:51

andrewb25 napisał(a):ja bym nigdy nie kupił takiego auta, wolę inne mlodsze i mniej styrane, dzwona to to miało nie raz a i pewnie jakiś wieśniak tym jeździł po polach i katował, wiem bo jak czasem jadę do dziadka na wioskę to widzę takich małolatów którzy swoimi bmkami upalają gumy i kręcą kółeczka


Dokładnie, Bmw to samochód produkowany dla wieśniaków z Warszawki :mrgreen:
Co innego A4, to już samochód wielce prestiżowy, na który byle kto nie może sobie pozwolić :cry:
"Nie wiem co się tak uparłeś na to V6 skoro byle Opel, czy Ford to ma..."
Kierunkowskaz
Zaawansowany
 
Posty: 987
Miejscowość: Warszawa (WI)

22 Sie 2010, 10:16

Kierunkowskaz, bluznąłeś niezłą dozą autoironii :grin: Przebieg?!To jest Coupe a to zmienia postać rzeczy! Ja osobiście w tym wypadku nie mam żadnych podstaw by podważać ten stan licznika.Coupe jeździ się po prostu mniej.Wszystkie silniki serii IS są świetne.Nic mi nie wiadomo np.że nie zaleca się do nich LPG.Jedyny problem to tak jak już ktoś wspomniał ,bączki ,kółeczka i jazda na ręcznym.Dlatego ten przebieg nawet jeśli jest rzeczywiście taki nie świadczy o tym ,że autko nie jest wyhuśtane!Ogólnie auto warte zakupu,te silniki są bezproblemowe i trwałe.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)