BMW 330i czy coś innego? Klasa średna ze sportowym zacięciem

20 Wrz 2014, 23:46

Chcę kupić samochód, więc zapytam was, co doradzicie.



Zacznę od tego, że moje auto musi się dobrze prowadzić. Lubię sztywne zawieszenie, precyzyjny układ kierowniczy i poczucie "zespojenia" z autem. Musi mieć również kopa, aby wyprzedzanie było bezpieczne. Obecnie jeżdżę VW Scirocco 1,4 TSI. Niby tylko Volkswagen, ale to auto naprawdę super się prowadzi. Ma 8s do setki, a jadąc bez szaleństw spala 7l benzyny. Jednak rodzina się powiększa i poszukuję sedana/kombi klasy średniej, który będzie równie przyjemny w jeżdżeniu, co najmniej tak samo dynamiczny, a jednocześnie pomieści wszystkich i koszty paliwa i eksploatacji mnie nie zrujnują. Budżet: 50 tys. Szukam oczywiście używanego. Wszelkie klekoty odpadają. Tylko benzyna. Robię 10-12kkm rocznie i mam ciężką nogę. Aktualnie jednak mam pracę niemal pod domem, jeśli bym zmienił, roczny przebieg może wzrosnąć, a auto kupuję na co najmniej kilka lat. Dobrze, jeśli dałoby się przerobić na gaz, bo przy zużyciu rzędu 12 litrów/100km koszty paliwa są już znaczne.

Faworyt:

BMW e90 330i z M-pakietem (może być bez, zmienię z czasem sprężyny i amortyzatory na te z M-pakietu). I tu pojawia się problem. Tych aut na sprzedaż jest jak na lekarstwo. Zwłaszcza z przebiegiem w miarę rozsądnym. Wersje sprzed liftu mają wtrysk wielopunktowy i można przerobić na LPG, wersje z wtryskiem bezpośrednim (po lifcie) ponoć mniej palą, ale nie ma mowy o LPG. Jeśli po lifcie, może być 325i (ten sam silnik, tylko mniej KM). Do BMW sedan łatwo przypiąć bagażnik dachowy, ma mocowania w standardzie. Nie wiem, jak było ze skrzyniami biegów, ale jeśli automat, to tylko niezamulający, choć najlepiej manual. Albo kupić 320i i cierpieć niedostatek mocy. Chociaż jeśli z manualem i pełnym M-pakietem, to i tak będzie fajnie.



Alternatywa 1.

Honda Accord VIII Type-S - tylko z manualem, bo automat tragiczny. Zaleta: można przerobić na gaz. Minus: ponoć ciasny ten samochód z tyłu, nie miałem okazji sprawdzić. Problem: jest ich mało i bardzo trzymają cenę. Dobrze, że wolnossący, jak BMW.



Alternatywa 2.

Mondeo MK4 SCTI (203/240 KM) lub 2.5 T. Te pierwsze brak możliwości ewentualnego przerobienia na gaz, ten drugi zwykle z dużym przebiegiem i lubi wypić. Niestety każda z 3 wersji ma turbo.



Alternatywa 3.

Lexus IS 250 F-Sport - totalny niemal brak tych aut na rynku wtórnym. Jak się trafi, to daleko poza budżetem. Jeśli nie ma możliwości montażu bagażnika dachowego to odpada, bo kufer ma tragicznie mały. I w środku też ciasno...



Odrzucone:

Insignia (2.8 V6 oraz 2.0 220 KM) - auto z kiepskimi opiniami, paliwożerne przy osiągach gorszych niż konkurencja,

Merc. C300 - bez przerobienia na gaz koszty paliwa byłby za duże, nie mam przekonania do tego auta, znajomy miał, ciągle coś się psuło,

Audi A4/A5 2.0 TFSI - do 2011 piją nawet litr oleju na 1000 km!, po 2011 wykraczają poza budżet





Co sądzicie o tych autach? Macie jakieś inne pomysły? Accordy ponoć już nie to co kiedyś, Mondeo ma tyle przeciwników co zwolenników, Lexus niespotykany, a BMW dobry egzemplarz ciężko ustrzelić.
tomek889
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: VW

21 Wrz 2014, 10:26

Brawo za konkrety :yes:
Mondeo 2.5t jest bardzo dobrym autem, jednak piszesz o dużym przebiegu. Po pierwsze przebiegiem się nie jeździ, po drugie myślisz, że BMW czy inne podane przez Ciebie auta będą miały mniejszy? Za flaszkę zrobią Ci przebieg jaki Ci się tylko podoba.
2.0 TFSI VAG to tragedia. Zbierający się nagar, duże spalanie paliwa i oleju, nietrzymanie mocy, nie da się gazować. Aż dziwne, że jesteś zadowolony z 1.4 TFSI :roll:
Lexus fajne auto, bardzo trwałe. Wprawdzie ma bezpośredni wtrysk ale nie pali tak dużo, że trzeba gazować. No i technologia wtrysku o wiele lepsza niż w VAG bo nic się nie sypie :mrgreen:
Na temat BMW i Hondy się nie wypowiem, są na forum spece od tych marek więc oddam im głos w tej sprawie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14192
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Wrz 2014, 15:23

tomek889 napisał(a):BMW e90 330i z M-pakietem (może być bez, zmienię z czasem sprężyny i amortyzatory na te z M-pakietu). I tu pojawia się problem. Tych aut na sprzedaż jest jak na lekarstwo. Zwłaszcza z przebiegiem w miarę rozsądnym. Wersje sprzed liftu mają wtrysk wielopunktowy i można przerobić na LPG, wersje z wtryskiem bezpośrednim (po lifcie) ponoć mniej palą, ale nie ma mowy o LPG. Jeśli po lifcie, może być 325i (ten sam silnik, tylko mniej KM). Do BMW sedan łatwo przypiąć bagażnik dachowy, ma mocowania w standardzie. Nie wiem, jak było ze skrzyniami biegów, ale jeśli automat, to tylko niezamulający, choć najlepiej manual. Albo kupić 320i i cierpieć niedostatek mocy. Chociaż jeśli z manualem i pełnym M-pakietem, to i tak będzie fajnie.


+/- Można powiedzieć że wiesz tyle ile potrzeba.

Te "wersje z przed liftu" -> Silnik N52 który jest wyposażony w tzw. Valvetronic... I tu zaczyna się temat LPG. Bez problemu można założyć LPG, spoko. POD WARUNKIEM ŻE NIE ROBI TEGO DRUCIARZ! Widzisz z racji że ten system przejmuję w pewien sposób rolę przepustnicy w samochodzie (silnik sterujący pracą zaworów -> skok) to nie można tak po prostu zdać się na autoadaptację... Podciśnienia w kolektorze na podstawie których tworzy się mapy są tam praktycznie zerowe. Jeśli zrobi Ci to byle Heniuś to sprawa może zakończyć się uszkodzeniem silnika przez zbyt ubogą mieszankę w tym przypadku LPG (zbyt uboga mieszanka w pb również się tym kończy ale nie o tym mówimy). Znam samochody z N52+LPG które mają się bardzo dobrze... Tylko one oczywiście są odpowiednio zestrojone. Bez problemu na gratach np. LR i dobrym fachowcu można się w to pakować. Tylko warunkiem jest JAKOŚĆ!

Jeśli chcesz to mam takiego fachowca od LPG w stolicy. O niego się bać nie musisz :wink:.

No jest ich mało... Jeśli mówimy o 330i w dobrej opcji i m-paku to i tak stać Cię tylko na pierwszy rok produkcji, no jak się los do Ciebie bardzo szeroko uśmiechnie to może i nawet na drugi. Oczywiście ceny za dobry, pewny i zadbany egzemplarz. Szukaj krajowej :ok:.

W 325i po lifcie wychodził też N52 (ale o mniejszej o 0,5 l pojemności), po lifcie dołączył N53 który ma już wtrysk bezpośredni.

W 330i po lifcie wychodził też N52 (o pojemności 3 l), po lifcie dołączył do niego N53 który już ma wtrysk bezpośredni.

Jedynym silnikiem o pojemności 3l w 325i (w E90 oczywiście) był N53 na wtrysku bezpośrednim i zwykłym Vanosie (bez Valvetronic'a). Oszczędny silnik, naprawdę oszczędny ale o LPG nie ma mowy.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jesienne deszcze - jazda po mokrej nawierzchni
    Kalendarzowa jesień jest już z Nami od jakiegoś czasu. Ta pora roku charakteryzuje się największą liczbą dni deszczowych ze wszystkich okresów w roku. Kierowcy w tym czasie powinni zwracać szczególną uwagę na ...