BMW czy HONDA? POOMOOCY

20 Kwi 2014, 21:53

Witam. zastanawiam się nad kupnem samochodu. Myślę nad Hondą civic V z silnikiem D15B7 ew. D16A8E lub BMW e36 z silnikiem 1.6i lub 1.8is. Do wydania mam ok. 9-10k. powiedzcie co lepiej wybrać :oops: oczywiście auto ma być bez instalacji gazowej :) powiedz cie mi jakie są częste awarie wymienionych silników, spalania itp. :mrgreen:
Deeg12
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 07 09 2011
Auto: Bmw e36

21 Kwi 2014, 00:42

Generalnie auta innej klasy zupełnie. BMW - klasa średnia premium. Civic - klasa budżet kompakt. To po pierwsze.

Co do pytań to tak, co też wynika z powyższego - Honda Civic przy tej samej mocy waży dużo mniej, więc zapewni lepsze przyspieszenie, zwłaszcza do setki przy czym jest fwd i spali z litr mniej paliwa przynajmniej w mieście, na trasie podobnie.

Co do typowych usterek silników - w BMW generalnie brak, w Hondzie nieszczelności gumek zaworowych - znaczne pobory oleju.

Generalnie ja bym wybrał BMW z uwagi na:
- RWD (komfort, właściwości jezdne)
- Dużo lepsze blachy
- Wykończenie wnętrza
- Koszty eksploatacji
- Wyższy moment obrotowy i lepsze zestopniowanie skrzyni oraz charakterystyka silnika - auto ciągnie dobrze od niskich obrotów, więc fajnie się jeździ nacodzień (Honda do 3 tys nie żyje, a od 4 tys zaczyna iść i wtedy fajnie ciągnie)

Co do spalania to licz BMW 316i od 8 w mieście, 318is od 9 w mieście, Hondą da się zejść poniżej 8 w mieście, ale to dziadowska jazda. W trasie Honda i BMW spali 7/8 litrów. Oczywiście da się więcej :D

Co lepiej wybrać? Mając 9 - 10 tys na auto najlepiej wybrać BMW E36 328i.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

21 Kwi 2014, 02:27

Jakoś mnie nigdy te bmki e 36 nie podeszły ale po części się podobały, za młodego posiadałem civica 5 gen 1.5 o symbolu d15b2 na dwu punktowym wtrysku o mocy 90 koników posiadałem jedynie oprócz serii dolot ze stożkiem ,kolektor wydechowy 4-2-1 i rurę 2 cale na dwóch tłumikach przelotowych czyli prawie seria i takie e36 2.0 w compakcie i 1.8 ti do setki dostawało zawsze o więcej jak długość auta i przy około 160/170 km/h dopiero bmw zrównywało się ze mną i mi uciekało i dodam że jak spróbowałem się z sedanem 2.0 to do 180 km/h nie dawało rady się zrównać ze mną a różnica w zużyciu paliwa pomiędzy compactem 1.8 ti a civiciem była dość spora bo w trasie przy tej samej jeździe civic palił 7/7.5 a compakt około 9/10 na sto . Ale jedno przyznam otwarcie jak civic ma przynajmniej 3 średnie osoby na pokładzie to traci przyśpieszenie odczuwalnie a w komplet osób czuć już że jest sporo gorzej i żeby jakąś dynamikę osiągnąć trzeba trochę wyżej pokręcić i wtedy dopiero było czuć różnice w elastyczności silnika i z tego co pamiętam w jedną osobę na pierwszych trzech biegach było podobnie jak hondą się podkręciło niecały tysiąc obrotów wyżej jak compakta 2.0 i dopiero przy 4 i 5 biegu w civicu była dość spora różnica w elastyczności, parę razy zamieniliśmy sie wozami i to co pamiętam to że w 2.0 było czuć bardziej elastyczność silnika niż było faktycznie. Jak autor tematu jeździ przeważnie sam to wybrałbym civica a jak wozi często pasażerów to bmw ale w bmw e 36 na pewno skreśliłbym silnik 1.6 bo ten silnik w porównaniu z 1.8 is lub 2.0 to nie jest jakoś mało palący a charakter pracy ma zbliżony do diesla z tym że trochę wyżej się kręci. Ale jak civic 5 gen to polecam silnik d16z6 naprawdę udany motor przy odpowiednim użytkowaniu bezproblemowy i jest bardzo podatny na modyfikacje przy rozsądnych pieniądzach . W wytrzymałości czy bezawaryjności bmw i civic wypadają podobnie z tym że bmw e 36 ma o wiele mniej wytrzymałe zawieszenie i o wiele bardziej podatne na awarie przeniesienie napędu z racji większej ilości elementów i niema co ukrywać że jednak małolaty o wiele bardziej wyżywają się na bmw chociażby doskonalenie i nauka diftów czy wszelkiego rodzaju kręcenia bączków. E 36 na pewno wypada lepiej pod względem wyposażenia przynajmniej na początku produkcji .Bo civic 5 gen z początku produkcji w wersjach podstawowych 1.3 i 1.5 nie posiadał bardzo często nawet wspomagania jest sporo egzemplarzy całkowicie gołych bez niczego. Kolejna ważna sprawa to bezpieczeństwo bmw e36 było o wiele bardziej bezpieczne bo w civicu 5 gen bezpieczeństwo było olane całkowicie a poduszki to raczej montowali bo rynek tego chciał nie bez powodu ma nazwę jajko bo crash test 5 gen wypadł podobnie jak e 30 .Bo e 36 było testowane z większej prędkości a i tak wypadło trochę lepiej .
KOLEŚ31
Początkujący
 
Posty: 60
Prawo jazdy: 11 05 1999
Auto: honda civic ek3
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

21 Kwi 2014, 02:46

w większości jeżdżę sam, ale wiadomo każdemu trafi się wyjazd z kumplami czy coś w tym stylu. jak oglądam te hondy to zmieniam zdanie z powodu wyposażenia. na razie BMW wygrywa. a co byście od siebie zaoferowali ? (min. 90ps)
Deeg12
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 07 09 2011
Auto: Bmw e36

21 Kwi 2014, 08:16

civic i e36 to dwa zupełnie inne samochody. Cenie hondy, nawet jakiś czas jeździłem accordem VI 1.8 i miło go wspominam. Jednak mając do wyboru civica i e36 zdecydowanie jako fan bmw wybrał bym e36.
Co w moim mniemaniu działa na korzyść bmw:
- RWD = radość z jazdy
- dobre silniki 6 cylindrowe z fajnym momentem obrotowym dostępnym od dołu co jest bardzo wygodne w codziennym użytku gdy nie trzeba wduszać pedału gazu w podłogę by samochód jechał.
V-tec civica jest fajny żeby się pobawić ale w jeździe na co dzień wieczne kręcenie na obroty by samochód jechał może być upierdliwe.
6 cylindrowce bmw są też trwalsze od silników hondy w myśl zasady co się wolniej kręci wolniej się zużywa :mrgreen: Można to traktować pół żartem, pół serio ale chyba coś w tym jest ponieważ przeciętny v-tec nigdy nie wykręci takich przebiegów jak R6 bmw.
- wyposażenie i jakość wykonania wnętrza zdecydowanie na korzyść e36. Nie rozbierane e36 nie uraczy Cię skrzypieniem niskiej jakości plastików.
- z blachami bywa różnie choć wydaje mi się, że nie bite e36 jest mniej podatne na rudą niż civic.
- wygląd. Oczywiści to kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje... ale zadbane e36 nie splamione agro tuningiem może nadal wyglądać elegancko czego o civicu powiedzieć nie można.

Mam wielu kumpli fanatyków hondy, którzy mają swoje argumenty na temat wyższości hondy nad bmw. Ilu użytkowników tyle opinii. Powinieneś się przejechać zarówno bmw jak i hondą. Miał być wtedy pełne rozeznanie. Jedni wolą wysokie obroty v-teca, inni dźwięk R6 i jazdę momentem obrotowym. Zależy co kto lubi.

Tu masz ciekawą alternatywę dla civica i e36:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Objedzie zarówno civica 1.6 v-tec jak i e36 2.0 :)
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

21 Kwi 2014, 09:35

Koleś31 - nieźle popłynąłeś, bo 2.0 w compact nie było, a civica 1,5 90 ps to sobie możesz porównać z 316i najwyżej, bo zwykłe 318i w sedanie już sobie z nim spokojnie radzi, o 318is i 320i nie ma co wspominać nawet. :) Musiałeś trafić na jakieś padaczki BMW albo kierowników po lobotomii.

Tutaj masz w praktyce jak to wygląda

http://www.zeperfs.com/en/duel3767-693.htm - znalazłem tylko 90 ps lżejszego Civica IV, jak by było z V chyba mówić nie muszę.

Swoje wychwalane D16Z6 to możesz zestawić z 318Ti, bo bardzo podobne osiągi są:

http://www.zeperfs.com/en/duel1173-2764.htm

Hondowskie silniki ratuje to, że budy nic nie ważą.

Także czas między bajki włożyć, że auto 90 koni z kiepską charakterystyką silnika nagle jedzie podobnie do 150, czy nawet 180 (tyle nie pojedzie nawet civic 90 koni...! :? ) jak auto 140 - 150 koni (no chyba, że mówimy o terenówce...)

Co do spalania no to wybacz, ale moje byłe E36 328i w trasie jak nie wariowałem paliło podobnie jak kolegi Civic 1.5 coupe 102 ps. :) No i ze sto razy mniej oleju tak pi razy oko.

Z tym zawieszeniem i przeniesieniem napędu to też jakieś bzdety, bo tutaj jak ktoś ma odrobinę oleju w głowie to nie ma tragedii, wiadomo, że dyfer po pół miliona na jednym oleju siądzie... Zawias no to cóż, amorki średnio trzymają po 20 lat jak to w BMW, gumy też dopóki nie sparcieją to trzymają. Ciężko raczej to pobić.
Ostatnio edytowany przez jiGsaw 21 Kwi 2014, 10:12, edytowano w sumie 2 razy
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SEAT - prezentacja nowego logo marki
    SEAT zaprezentował światu nowe logo. Metamorfoza swoją kulminację miała na Salonie Samochodowym w Paryżu i prezentuje nową tożsamość oraz projekt marki. Łączy premierę nowego logo ze światowym debiutem nowego Leona. Model ...

21 Kwi 2014, 09:38

Ode mnie Saxo VTS
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
masa około 900kg i silnik 118konny daje ogromną frajde z jazdy.
No i najważniejsze nie jest tak oklepane jak BMW czy Civic :mrgreen:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Kwi 2014, 11:17

My tu gadu gadu, a jeden z głównych atutów BMW, czyli silnik na sześciu garach w przypadku autora chyba odpada, skoro rozważa wersje 1.6 oraz 1.8.
Wiele BMek z tamtych lat będzie mocno pordzewiałych, trzeba na to uważać, ale Civica tyczy się to samo. A każdy z tych samochodów będzie miał za sobą mniejsze, bądź większe przygody blacharskie.
Dobry pomysł to popatrzeć na alternatywy jak choćby to co podał Barol.
Oktan
Początkujący
 
Posty: 76
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Laguna '96 -> Peugeot 407
Silnik: 2.2 160KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

21 Kwi 2014, 11:43

Masz 9-10k to nie lepiej kupić jakieś 2.5 z LPG niż nudne 1.6?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

21 Kwi 2014, 11:47

Czemu nudne? Jak kupi choćby takie Saxo co mówiłem to też będzie happy.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Kwi 2014, 11:49

Źle mnie zrozumiałeś. tym poście chodziło mi tylko o BMW. W Saxo 1.6 jak najbardziej nie jest nudne bo auto jest lekkie i fajnie jedzie.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

21 Kwi 2014, 11:52

Barol napisał(a):Czemu nudne? Jak kupi choćby takie Saxo co mówiłem to też będzie happy.


To mg jest jeszcze bardziej oryginalne niż saxo i szybsze od saxo :ok:
[link do oferty na Allegro wygasł]
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

21 Kwi 2014, 12:21

Ostatnio przypadkowo trafiłem na takie cuś
http://www.toyota.pewneauto.pl/oferta/s ... 891#szczeg
Duża szansa że nie zajechana :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Kwi 2014, 12:28

szybki napisał(a):Ostatnio przypadkowo trafiłem na takie cuś
http://www.toyota.pewneauto.pl/oferta/s ... 891#szczeg
Duża szansa że nie zajechana :D

Cudeńko :D jak wszystko z nią ok to grzechem było by nie kupić :mrgreen:
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

21 Kwi 2014, 12:35

kirin88 napisał(a):Cudeńko :D jak wszystko z nią ok to grzechem było by nie kupić :mrgreen:


I na miejscu byłby podnośnik :D albo kanał :D tak sobie myślę 8)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe