Bmw E30 Nowy silnik

03 Maj 2013, 19:54

Witam zastanawiam się nad kupnem BMW E30 z uszkodzonym silnikiem i włożenia do niej silnik od E46 2.8l (benz) jakie były by koszty i wyniki. Nie chce tylko palić gumy i startować na światłach. Jak się ma rozłożenie masy i tym podobne.
Z góry dziękuje za pomoc.
mateuszf
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 26 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 626
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

05 Maj 2013, 14:46

Ojeeeeeej jak długo czekałem na taki temat :). Generalnie to wiadomo że 2.8 jest sporo cięższe od np. typowego m40. Powiem tak, mało opłacalne chyba że chcesz e30 bo e30 - ja to np. rozumiem. Z rzeczy oczywistych

Stabilizator przedni i tylny raczej też do wymiany, do tego nowe łączniki i gumy, amortyzatory to pewnie wrzucił byś już jakieś blinsteiny czy może jakiś gwincik. Z tego co pamiętam to przy większych silnikach były trochę dłuższe wahacze z przodu ale pewności nie mam. Gumy przy tym muszą iść na podmiankę. Hamulce na pewno trzeba zmienić na tarcze i to spore... Calutki układ napędowy... Rozpórki żeby autko się złożyło. No bez gwintu licząc, bez robocizny na używanych częściach wyszło by ze 4 tysiące za taki swap. A powiedz może po co Ci takie autko? Żeby jeździć i słuchać dźwięku, latać bokiem czy pojeździć po prostu szybko? Bo to zależy. Koła, opony, samo E30 będzie Cię z 4 kosztować. Nie lepiej kupić gotowca? Np. m20b25?

Generalnie to mając 6 tysięcy nie masz szans zmieścić się w tym swapem żebyś nawet wszystko robił sam a części przywozili Ci wszystkie w idealnym stanie pod dom...

Aaaaaa ok. Chodzi o temat RWD do 6 tysięcy. Napisałem Ci coś o Ścierce :). Zaufaj mi ja naprawdę wiem co mówię... Ale zrobisz jak chcesz.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

05 Maj 2013, 23:11

To autko za 6 tys. to jedno ale chce mieć e30 (jak to sam napisałeś bo e30) i zrobić je do szybkiej jazdy, silnik przed włożeniem rozebrać na czynniki pierwsze, wyczyścić i wymienić co trzeba. Ogólnie żeby był 'cacy' nie na razie na to wielu pieniędzy ale jako moje 2 auto powoli bym do niego dokladał i może za parę lat wyszło by fajne cacko, apropo zawieszenia slyszałem że od z4 najlepsze jest przy tym silniku w e30(nie wiem czy to prawda)
Chciałbym znać koszty żeby to było zrobione tak jak trzeba a nie na odpierd... (praktycznie samych części bo większość sam sobie zrobię a co ja nie dam rady to szwagier(dobry mechanik) pomoże)
mateuszf
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 26 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 626
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

06 Maj 2013, 00:53

No dobrze... Stabilizator z Z4 to ten sam który był w zwykłej E46 2.0 sedan, jestem na 90% pewny. I w 2.8 E46 coupe też... Więc po prostu najlepiej jakbyś kupił to z silnikiem. Albo zadzwonił do typa który np. rozkłada na graty E46 2.8 coupe i kupił w hurcie za grosze wszystko. Rozłożenie masy przy dobrym zawieszeniu - porządnie dopasowanym do silnika ma się bardzo dobrze. E30 jest na tyle mało że kupowanie z uszkodzonym silnikiem będzie trwało 3 lata. Mało kto sprzedaje E30 z uszkodzonym silnikiem. Nie ma po co kupować z uszkodzonym silnikiem - to Ci nie gwarantuje dobrej budy. Szukaj dobrej budy na swap, nic więcej. To co Ci wpadnie będzie super. Ideałem - wiadomo, byłoby E30 bezwypadkowe i bez rdzy :D. A jaki byś miał budżet na samo E30? Zdajesz sobie sprawę że na same części na taką modyfikację musisz liczyć 10k?

Aha i jeszcze jedno... Czemu 2.8?
Najfajniej gdybyś w takim razie znalazł jakąś bejce na części z 2.8 w skrzyni automatycznej bo silnik będzie dużo mniej za ciachany. A skrzynię manualną i sterownik to akurat nie problem kupić. Więc gitarrrra.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

07 Maj 2013, 00:24

Rozmawiałem z bardzo wielkim fanem bm`ek i bardzo polecał co do moich zachcianek motor 2.8 z e36 (pod względem bez awaryjności przy jeździe nie do końca zdrowej dla silnika innymi słowem przy mocnym kręceniu go etc. po 2 ma 198km (moglem pomylić się o parę kucy) to duża moc jak na budę e30) (niestety brakło nam czasu na dłuższe rozmowy na temat swap`u)

Tak wiem ze 10 tys to minimum ale napisałem na forum bo nie wiem czy to bd 12 czy 19tys. zł.

Wybrałem e30 ponieważ strasznie podoba się wygląd auta, miałem okazje parę razy jechać takim autkiem z motorem 2.7( o ile się nie mylę to największy motor w oryginale w e30) i wiem że to auto trzeba naprawdę poznać żeby nad nim zapanować w 100%, to dla mnie wyzwanie, a ja lubię wyzwania, a szczególnie udowadniać ludziom że potrafię mimo iż wszyscy w koło mówią że jestem młodym kierowcą i że potrafię jeździć (mój kuzyn był kiedyś kierowcą rajdowym(przestał ze względu na dzieci) i jak go przewiozłem moja mazdą(choć wiadomo to nie bóg wie co) był pozytywnie zaskoczony umiejętnościami względem mojego doświadczenia) choć z 2 strony wiem że jeszcze dużo muszę się nauczyć.

Czyli tak w skrócie 2.8l benz od e46 wiem że dobre z polecenia(dobrego).
Tak, wiem że to koszty ponad 10 tys. ale dokładniej ile?
E30 bo kocham wygląd i zapanowanie nad autem to dla mnie wyzwanie.
mateuszf
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 26 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 626
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

07 Maj 2013, 00:34

Dobrze, powiem Ci tak... Zaraz Ci wszystko policzę, ten silnik w serii ma 193 KM ale często, gęsto na hamowni wychodzi np. 201 KM bez żadnych modów. A najprostszy i najszybszy mod w tym motorze to dolot od 3.0 - parę KM.

Zacznijmy od początku - E30 - Pewnie chciałbyś coupe co utrudnia poszukiwania ale nie wiem :). Tyle co mogę Ci powiedzieć to nie pamiętam już dlaczego, nie powiem Ci dokładnych danych ale E30 które z fabryki wychodziły czerwone są najmniej podatne na rdzę. A ta różnica jest naprawdę spora, nie o 5 % mniej podatne. Poszukam Ci aż E30 sam bo podoba mi się Twoje podejście bardzo :). Skąd jesteś? Mój znajomy miał tych E30 zwykle z 6 na raz. Średnio ze 3 do driftu, jedna w roście/lub innym visual tuningu, jedna to zabytek a ta ostatnia była na co dzień. Ale mało mam z nim kontaktu. Kiedyś handlował tylko E30. Coś poszperam. To największa finansowa zagadka jest.

Układ napędowy:

[link do Tablica wygasł]:

2500 za swap + 500 za skrzynię + most ze szperą i półośkami 350 + wał napędowy 150 zł. Łapy, wiązka itp. w kosztach już.

3500 zł

Zawieszonko:

Jakiś gwint bym poradził - jak nowy to licz 5k i będzie spokój :). Jak używke - to ładny stan dobrego gwintu - ze 2k. Stabilizatory - tył chyba do zostawienia, tylko gumy do zmiany i łączniki od razu. Wiesz co....... Nie chcę mi sie tego pisać bo nigdy nie skończę, policzę to w głowie ;). A jak będziesz miał jakieś pytanie to Ci po prostu odpowiem. Strasznie dużo pisania.

Jedziemy dalej...

Licząc na używanym gwincie, bez ruszania środka, z rozpórkami - jakieś 7000 tysięcy złotych żeby zrobić to NAPRAWDĘ PORZĄDNIE na dobrych hamulcach, dobrym zawieszeniu i kompletnym układzie napędowym, zabezpieczeniu przed rdzą i bez robocizny. Czyli z E30 w 15 zmieścisz się bez żadnego problemu...

Szczerze to najlepiej kupić gotowca... Ewentualnie jeśli swap jest konieczny to możesz kupić anglika na przekładkę, nawet 328i oryginalne... Czemu nie?
Ostatnio edytowany przez Vermin, 07 Maj 2013, 01:08, edytowano w sumie 1 raz
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

07 Maj 2013, 01:06

[link do Tablica wygasł]:
[link do Tablica wygasł]:
[link do Tablica wygasł]:
[link do Tablica wygasł]:

A tu masz przykładowe 2.8 - wygląda uczciwie.

[link do Tablica wygasł]:

A tu na swap.

[link do Tablica wygasł]:
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

07 Maj 2013, 01:26

Powiem tak, jak kupie gotowca to bd bał się nim jeździć z większą prędkością po zakrętach, a jak to zrobię sam w dużym staraniem i sercem to bd miał pewność że nic nie jest zrobione na 'sprzedaż'.
Po 2 kto wkłada serce, starania i mnóstwo czasu po to żeby sprzedać i zarobić ten tysiąc złotych(albo stracić), moim zdaniem to zrobione autka które już trochę przejechały i kogoś nie stać na ponowny remont.
Kolejnym problemem czemu nie kupić gotowca to problem z kasą, jak pisałem wyżej to plan na dłuższy okres czasu, powili bym dokładał pieniądze, raz w miesiącu mogę włożyć 2k a potem przez 2 miesiące prawie nic nie inwestować, innymi słowy różnie bywa:) (Polska)
mateuszf
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 26 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 626
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

07 Maj 2013, 01:56

mateuszf napisał(a):Powiem tak, jak kupie gotowca to bd bał się nim jeździć z większą prędkością po zakrętach, a jak to zrobię sam w dużym staraniem i sercem to bd miał pewność że nic nie jest zrobione na 'sprzedaż'.
Po 2 kto wkłada serce, starania i mnóstwo czasu po to żeby sprzedać i zarobić ten tysiąc złotych(albo stracić), moim zdaniem to zrobione autka które już trochę przejechały i kogoś nie stać na ponowny remont.
Kolejnym problemem czemu nie kupić gotowca to problem z kasą, jak pisałem wyżej to plan na dłuższy okres czasu, powili bym dokładał pieniądze, raz w miesiącu mogę włożyć 2k a potem przez 2 miesiące prawie nic nie inwestować, innymi słowy różnie bywa:) (Polska)


Nikt nie robi takich aut na sprzedaż bo na tym się raczej dużo nie zarobi, a roboty baaaaardzo dużo... To zwykle są stare samochody upalaczy, którzy założyli rodziny bądź nie mają czasu bo pracują służbową fabią cały czas w trasie. Ostatnie rozumiem i rozumiem też to że nie lubię jeździć autem swapowanym przez kogoś bo tak naprawdę właściciel może powiedzieć, że Bóg wie co tam jest za sprzęt. I na pewno swap jest 100% idealny.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

07 Maj 2013, 02:27

Również myślę trochę o e30(lecz do normalnej jazdy) no i coś mi się nie chce wierzyć w te okazje za 2-4 tyś zł, to raczej są ładnie przypudrowane trupy.
kejran
Początkujący
 
Posty: 133
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW 5
Silnik: 2.0
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2013, 02:49

kejran napisał(a):Również myślę trochę o e30(lecz do normalnej jazdy) no i coś mi się nie chce wierzyć w te okazje za 2-4 tyś zł, to raczej są ładnie przypudrowane trupy.


To są oczywiście samochody którymi ktoś upalał. Poza upalaczami to wysyłam mu budy na swap. A za te pieniądze E30 kupić można, jak nie chcesz to nie wierz. E30 do 4 tysięcy to żadna okazja, tego jest mnóstwo. W praktycznie każdym E30 jest coś do zrobienia... Ale lepiej kupić E30 za 2k i wsadzić 1k w naprawę czegoś, niż zapłacić 9 tysięcy tylko dlatego że ktoś w ogłoszeniu napisał - stan idealny, a do zdjęć wynajął fotografa... E30 z M40 to dosyć tania impreza.

Mateuszf - Zastanawiam się czy nie powinieneś porobić wzmocnień w budzie przy tej 2.8... Na pewno byłoby lepiej ale koniecznością bym tego nie nazwał. Zależy w jakim stanie się buda trafi no.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

07 Maj 2013, 14:55

Strasznie siedzę w temacie, także mogę pomóc jak coś. m52b28 jest alu i waży 1 kg mniej od seryjnego m20b25, także przy cofniętym motorze i po przeniesieniu aku do bagażnika powinno być ładne wyważenie.

Moja E30 328i wyniesie mnie na gotowo około 20000 PLN. Tyle na temat kosztów jeżeli to ma być w miarę porządnie zrobione.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

07 Maj 2013, 15:00

jiGsaw napisał(a):Moja E30 328i wyniesie mnie na gotowo około 20000 PLN. Tyle na temat kosztów jeżeli to ma być w miarę porządnie zrobione.


20 000 Z samochodem wliczonym? Ile wyszło za samą E30? Trzeba tylko pamiętać że każdy swap jest inny. Ale budżet 15 - 20 tysięcy to bezpieczna kwota (nie licząc żadnej robocizny). To masz tu nawet kogoś kto taki swap robi w tym momencie :D.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

07 Maj 2013, 15:34

Ja kupiłem już ze wsadzonym silnikiem. Buda coupe czarna shadowline. Od tego czasu dokonałem mnóstwo poprawek, samo auto około 9 tys pln, ale z wyjątkiem dobrego silnika i budy to reszta do kompletnych napraw/poprawek/przeróbek. Aktualnie auto wyniosło mnie licząc same części, zakup auta i robotę około 13 tys pln. Zostało do zrobienia wnętrze (około 1000 pln muszę dorzucić), szpera porządna 1500 pln, lakierowanie (może samemu to zrobię) policzmy nawet 2000 pln, no i potem mody mechaniczne podnoszące moc na jakieś 220 - 230 ps około 2000 pln. Razem jak nic 20 tysi wyjdzie. Dodam, że kompletny remont zawiasu, hamulców i napędu wykonałem sam. Hamulce wstawiłem na tył wahacze z tarczami z touringa, bo miałem bębny (ori to było 320i).
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

07 Maj 2013, 15:40

jiGsaw napisał(a):Ja kupiłem już ze wsadzonym silnikiem. Buda coupe czarna shadowline. Od tego czasu dokonałem mnóstwo poprawek, samo auto około 9 tys pln, ale z wyjątkiem dobrego silnika i budy to reszta do kompletnych napraw/poprawek/przeróbek. Aktualnie auto wyniosło mnie licząc same części, zakup auta i robotę około 13 tys pln. Zostało do zrobienia wnętrze (około 1000 pln muszę dorzucić), szpera porządna 1500 pln, lakierowanie (może samemu to zrobię) policzmy nawet 2000 pln, no i potem mody mechaniczne podnoszące moc na jakieś 220 - 230 ps około 2000 pln. Razem jak nic 20 tysi wyjdzie.


Fajowy projekt ;). Gratuluje.
Podsumuje - da się nawet zrobić swap za 3 tysiące ale ten samochód nie będzie się do niczego nadawał. 15 tysięcy to kwota która już spoko starczy na naprawdę porządne zrobienie tego autka. A 20 to +/- tak jak robi jigsaw :). Masz farta że akurat ktoś robi taki swap na forum jak chcesz zrobić Ty :). Zwłaszcza że to już aż tak popularna sprawa nie jest...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993