BMW E30- Propozycje odnośnie zwiększenia osiągów.

13 Lip 2008, 19:47

Witam. Posiadam BMW E30 ('84r 1.8L) z instalacją gazową.
Prosiłbym was o jakieś propozycje odnośnie zwiększenia osiągów tego auta( dodanie jakiś elementów, usunięcie czegoś itp.) stosunkowo niskim kosztem.
Pytałem się mechanika czy opłaca się montować stożek, a on na to że przez instalację gazową takie rozwiązanie odpada. Pytałem się również o magnetyzery i jego zdaniem to niedziałający "badziew".

Odpada wymiana drogich części, ponieważ jest to nieopłacalne w samochodzie który ma tyle lat na karku.

Pozdrawiam i liczę na jakieś sugestie :)
Getas
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Kuj-pom.

13 Lip 2008, 22:49

Getas napisał(a):Witam. Posiadam BMW E30 ('84r 1.8L) z instalacją gazową.
Prosiłbym was o jakieś propozycje odnośnie zwiększenia osiągów tego auta( dodanie jakiś elementów, usunięcie czegoś itp.) stosunkowo niskim kosztem.
Pytałem się mechanika czy opłaca się montować stożek, a on na to że przez instalację gazową takie rozwiązanie odpada. Pytałem się również o magnetyzery i jego zdaniem to niedziałający "badziew".

Odpada wymiana drogich części, ponieważ jest to nieopłacalne w samochodzie który ma tyle lat na karku.

Pozdrawiam i liczę na jakieś sugestie :)

tuning nigdy sie nie opłaca ale nie oto chodzi i rocznik jest najmniej ważny! najważniejsze mięć taki samochodzik o jakim się marzy!!
Szatek
Aktywny
 
Posty: 302
Miejscowość: Elbląg

14 Lip 2008, 00:35

No zgadza się, ale czemu nie można nieco ulepszyć swego wozu, dodając mu kilka koni więcej?

Nie orientuję się w temacie, dlatego proszę was o radę
Getas
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Kuj-pom.

14 Lip 2008, 00:40

Czyli jest to jeszcze wersja z wąską lampą, bez obrotomierza, zgadza sie? I silnik gaźnikowy czy na wtrysku (podejrzewam, że jeszcze gaźnik)? Jeśli chcesz sie bawić w stożki, magnetyzery itd. to pamiętaj że nie przyniesie to jakiegoś zdumiewającego wzrostu mocy. Miałem pół roku temu właśnie E30, było ono z 85r., z motorkiem M10 na pełnym wtrysku, też z LPG. Miałem w nim kilka modyfikacji jak np. niskie zawieszenie, przelotowy układ wydechowy (oj ale sie darł :D ), stożek, rozpórke, shortshiftera.... Tak dobrze przeczytałeś - stożek. Też od wielu osób słyszałem i czytałem, że stożek przy LPG nie przejdzie. Ja miałem i nic a nic sie nie działo. Pamiętaj o dobrych i sprawnych kablach WN bo przy instalacji LPG nie sprawne kable potrafią niezłego żuru narobić w tych silnikach. Jeśli masz motor gaźnikowy to można tutaj dużo modzić, ale odwdzięczy Ci sie to zauważalnym wzrostem paliwa. Co do modyfikacji dolotu to wtryskowe M10 miały przepływomierz klapkowy :x co utrudnia sprawe. Z wydechem też nie idź na łatwizne, bo z własnego doświadczenia wiem, że auto to jest znacząco czułe na wydech i jeśli jest za bardzo rozprężony to zauważalnie gorzej jedzie. Ale najważniejsze - NAJPIERW PRZYWRÓĆ TEN SILNIK DO NORMALNEGO STANU bo w aucie z tego roku nie wierze że ten silnik jest taki cycuś glancuś. To jest właśnie błąd wielu tunerów. Zwiększają moc silników, które mają już troche przejechane, a potem sie dziwią dlaczego to zaczyna stukać, albo dlaczego gorzej jedzie. Przywrócić go do zdrowego stanu, zrób remont jeśli będzie to konieczne i dopiero potem zacznij go modyfikować żeby on wytrzymał te modyfikacje. Potem możesz ewentualnie wypolerować kanały w głowicy, splanować ją, jeśli chcesz isć bardziej hardcorowo to pomyśleć o jakimś ostrzejszym wałku rozrządu, no i wydech zrobić z głową. Po tych wszystkich zabiegach autko powinno znacząco lepiej jeździć, moc powinna wzrosnąć o jakieś 20%, chociaż różne silniki różnie reagują na przeróbki.
Pozdro.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

14 Lip 2008, 08:55

Saochód ma obrotomierz i ma gaźnik.
Hmm mówisz żeby wyremontować silnik... na moje amatorskie ucho gdyby nie ten defekt https://www.forumsamochodowe.pl/viewtopi ... highlight= wszystko z silnikiem jest ok. no ale niech opinnie oznajmią fachowcy.
Jeszcze raz dzięki za radę :)
Getas
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Kuj-pom.

14 Lip 2008, 11:10

Powiem Ci tak. To nie jest powiedziane, żebyś odrazu brał się za remont silnika. Jeśli silnik ma moc, pali dobrze, nie kopci, nie stuka i regularnie wymieniasz olej, filtry itd. to teoretycznie nie powinno sie nic takiego dziać. Ale wielu specjalistów okresla to w taki sposób, że w silniku który ma zrobione już z 200 tys., po przeróbkach podnoszących moc w granicach 20% silnik taki ma małe szanse na zrobienie kolejnego np. 100-tysięcznego dystansu. Wiadome jest, że jeden silnik będzie trwalszy i prędzej wytrzyma, inny sie posypie zbyt wcześnie, ale pewne jest, że całkiem sprawny silnik przeróbki tego typu zniesie bezproblemowo.
Pozdro.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

14 Lip 2008, 18:13

jak chcesz kilka km więcej zmień olej, filtr oleju, sportowy filtr powietrza, sportowe świece, samochodzik dosyć stary to jeszcze tłoki , sportowy wydech i już będzie lepiej śmigać!!

Nie wiem co taniego jeszcze można ;P
Ostatnio edytowany przez Szatek 15 Lip 2008, 15:59, edytowano w sumie 2 razy
Szatek
Aktywny
 
Posty: 302
Miejscowość: Elbląg

14 Lip 2008, 22:59

Szatek napisał(a): tłoki sportowy

??
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

15 Lip 2008, 15:54

arek_89 napisał(a):
Szatek napisał(a): tłoki sportowy

??
sorry sportowy miało być do wydechu i 2 razy napisałem ;P
Szatek
Aktywny
 
Posty: 302
Miejscowość: Elbląg

15 Lip 2008, 18:46

Ok, stary nie żebym sie czepiał ale dalej piszesz jakoś dziwnie
samochodzik dosyć stary to jeszcze tłoki

W starym silniku będziesz tłoki wymieniał? Przecież tłoki sie zużywają sporadycznie. A jeśli nawet to można je nawet naprawić jeśli np. lekko się zatrą, albo zużyją rowki pierścieni lub otwory osadzenia sworznia, ale to jest naprawde sporadyczna sprawa.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

15 Lip 2008, 22:21

samochodzik ma 24 latka i jeśli tłoki nie były nigdy zmieniane wiadome jest ze mogą być już leciutko zdarte i mniej szczelne a nawet najmniejsza uszkodzenia pogarszają osiągi :P
Szatek
Aktywny
 
Posty: 302
Miejscowość: Elbląg

15 Lip 2008, 23:35

Noo ma 24 latka, to może korbowody też nowe :D i wał nowy :lol: , i blok nowy bo może być już po 24 latach nieszczelny, może głowice nową :twisted:
Pozdro Bracie :wink:
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

16 Lip 2008, 00:22

arek_89 napisał(a):Noo ma 24 latka, to może korbowody też nowe :D i wał nowy :lol: , i blok nowy bo może być już po 24 latach nieszczelny, może głowice nową :twisted:
Pozdro Bracie :wink:
oooo to jak już sie czepiasz może od razu [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

a co do bloku i głowicy miało być tanio :P
Szatek
Aktywny
 
Posty: 302
Miejscowość: Elbląg

16 Lip 2008, 09:45

Panowie spokojnie, bo wyczuwam kłutnie w powietrzu. Pojadę niedługo na gruntowny przegląd i wymienię zniszczone części ;)
Getas
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Kuj-pom.

16 Lip 2008, 11:31

Panowie spokojnie, bo wyczuwam kłutnie w powietrzu.

Ale żadnej kłutni nie ma :wink: Z resztą mi jako moderatorowi lekko nie wypada :) To jest takie żartobliwe przekamażanie się :)
Pozdro
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska