Bmw e36 1.8 gaz akumulator help

17 Lut 2010, 20:40

Witam jestem od niedawna posiadaczem Bmw e36 1.8+gaz
mój problem tkwi w tym że okazało się że akumulator jest bardzo słaby musze go podłanczać pod prostwonik co drugi dzień.No i tu moje pytanie czy bardziej opłaca mi się podłanczać go co 2 dzień na 2 godziny bo tyle ostatnio ładowałem go czy kupić poprostu nowy akumulator.Ile mogę zabulić za prąd ładując go tak co drugi dzień?
A ile wytrzyma mi nowy aku.
Co jest bardziej opłacalne?
prosze o rade bo ejstem lalikiem w tych sprawach i to jest mój pierwszy samochód
qpa15
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: łodz
  • 17 Lut 2010, 20:47

    qpa15 napisał(a):Co jest bardziej opłacalne?

    Kupno nowego - bo ten już stracił swoje właściwości i nadaje się do wyiany.
    Może też dojść do takiej sytuacji, że padnie ci nawet po kilkunastu ładowaniach w samochodzie i go nie zapalisz.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    17 Lut 2010, 20:54

    no dobra a powiedzmy że narazie musze ładować ten stary dużo zabule za prąd?
    a nowy aku. ile trzyma?
    qpa15
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Miejscowość: łodz

    17 Lut 2010, 21:03

    Nie zauważysz większej różnicy na rachunku.
    Jeśli już ładujesz to podłącz go na np.całą noc na małym prądzie na prostowniku.
    ;i nie zapomnij odkręcić korków na akumulatorze.
    Takie podładowywanie akumulatora po dwie godziny nie jest dla niego dobre.
    Prostownik to masz jakiś w miarę przyzwoity czy taki za 30 pln z "tesco" ?

    Sprawdż jak jest ładowany akumulator w samochodzie.Podłącz miernik(nawet jakiś najzwyklejszy) do biegunów akumulatora w samochodzie i odpal go(silnik oczywiście) Prawidłowe wskazania miernika to 13,5 - 14,5 v.Możliwe jest,że to nie akumulator,a alternator szwankuje
    Ostatnio edytowany przez woj4, 17 Lut 2010, 21:15, edytowano w sumie 1 raz
    woj4
    Nowicjusz
     
    Posty: 45
    Miejscowość: lubelskie

    17 Lut 2010, 21:05

    qpa15 napisał(a):no dobra a powiedzmy że narazie musze ładować ten stary dużo zabule za prąd?
    a nowy aku. ile trzyma?

    Co drugi dzień ładujesz po 2godz. - napewno troche nabijesz na liczniku .
    A akum. ładuje się 10godz. - tak mniej więcej.
    A nowy ci potrzyma 4 lata - albo i nawet 5 lat - zależy jakiej firmy kupisz.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    17 Lut 2010, 22:07

    ktoś napisał że nie odczuje na rachunku tego zbytnio a ktos inny ze nabije mi troche na liczniku już sam nie wiem

    A prostownik to mam własnej roboty znaczy pożyczony od sąsiada narazie powiedział mi że jak zacznie tak pykać to znaczy że już można go odłączyć i 2 godzinki to wystarczy.

    No ale chyba będę musiał pomyśleć nad kupnem nowgo sprzetu chyba
    qpa15
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Miejscowość: łodz
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nowa Mazda6, debiut kolejnej wersji tego modelu
      Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Moskwie debiutuje kolejna wersja modelu Mazda6. To drugi przedstawiciel (po CX-5) nowej generacji samochodów Mazda, wykorzystujący pełen zakres TECHNOLOGII SKYACTIV oraz ...

    17 Lut 2010, 22:25

    qpa15 napisał(a):ktoś napisał że nie odczuje na rachunku tego zbytnio a ktos inny ze nabije mi troche na liczniku już sam nie wiem

    A prostownik to mam własnej roboty znaczy pożyczony od sąsiada narazie powiedział mi że jak zacznie tak pykać to znaczy że już można go odłączyć i 2 godzinki to wystarczy.

    No ale chyba będę musiał pomyśleć nad kupnem nowgo sprzetu chyba


    Wiesz nie obraż się,ale z tego co piszesz wnioskuję,że masz małe pojęcie o tym co robisz.
    Sprawdż napięcie ładowania w aucie,jeśli jest ok to podjedż do sklepu,który sprzedaje akumulatory (albo do elektryka)i poproś,aby sprawdził ten co masz.Być może nie ma sensu już go reanimować i trzeba kupić nowy.
    Rozumiem,że nowy akumulator może obciążyć kieszeń,ale przyzwoity prostownik jest niewiele tańszy od akumulatora,a kupowanie najtańszego prostownika nie ma sensu.
    A na liczniku wcale tak dużo nie nabije .To nie farelka
    woj4
    Nowicjusz
     
    Posty: 45
    Miejscowość: lubelskie

    18 Lut 2010, 21:19

    A jaki aku najlepiej kupić do tego modelu samochodu ile tam ma byc tych Ah i w jakich cenach chodzą te aku

    Dodam że mam klime elekt lusterka i takie tam wiec myśle że to też może coś energi pobierać
    qpa15
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Miejscowość: łodz

    18 Lut 2010, 21:41

    -pojemność 60 ah.
    -prąd rozruchowy czym większy tym lepszy.
    -cenny 200-300 zł i droższe zależy od firmy ja poecam Centre choć też tańszy Bergen też mnie nie zawiódł.
    Andrzej1111
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Kraków

    19 Lut 2010, 13:07

    Mam kolejny problem wymieniłem aku. no i udało się zapalił no ale teraz wyskoczył kolejny wrzód na d**** ponieważ gdy chce zapalić samochód bardzo się męczy i nie chce załapać obrotów poprostu gdy go przygazuje wchodząc na jakies3-4 tys obrotów powinien elegancko sam zejsc do jakeigos tysiąca a on bez powodu mi gaśnie.
    Wcześniej miałem jeszcze problem z tym że obroty skakały jak szalone samochód zachowywał się jakby miał zaraz zgasnąc.Co może być przyczyną?? Silniczek krokowy?...
    qpa15
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Miejscowość: łodz

    19 Lut 2010, 16:12

    Sprawdż na początek połączenie silnika z masą(nadwoziem) zazwyczaj jest to miedziana plecionka łącząca silnik z nadwoziem w okolicach obudowy sprzęgła.A najlepiej wykonaj dodatkowo takie połączenie.Gruby przewód przykręć do silnika i do minusa akumulatora,albo w miejscu gdzie minus akumulatora przykręcony jest to nadwozia..
    Te wahania i nietrzymanie obrotów może oczywiście powodować zanieczyszczony lub padający silnik krokowy(jeśli takowy auto posiada),ale też nieszczelność układu dolotowego(lewe powietrze).
    woj4
    Nowicjusz
     
    Posty: 45
    Miejscowość: lubelskie