BMW E39 - 525TDS, a 525D. Awaryjność i różnice.

14 Sty 2013, 13:26

Witam,
Czym różnią się te silniki oprócz liczby zaworów? Podobno któryś słynie z nadmiernej awaryjności, tylko który? Jak jest z ich budową są jakieś duże zmiany? Czy 525TDS, który montowany był w E34, to ten sam jest w E39?
Pozdrawiam. :)
maniak619
Nowicjusz
 
Posty: 18

16 Sty 2013, 13:25

Czym się różnią ?
No przede wszystkim tym, że M51D25 (525tds) jest silnikiem starszej konstrukcji i był on montowany już w E34 i jest na pompie a nie na CR.
525d jest nowszym silnikiem i będzie on na pewno dynamiczniejszy i bardziej ekonomiczny, być może i mniej usterkowy. W zasadzie TDS jest silnikiem specjalnej troski. Trzeba bardzo dbać o układ chłodzenia, pompę wtryskową.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

16 Sty 2013, 18:23

Widzę że jesteś posiadaczem BMW, może miałeś kiedyś styczność z 320d, jak sprawuje się w niej silnik, bo coś słyszałem że te 2.0 w E46, ale nie wiem czy benzyna czy diesel nie mają dobrej opinii? Czy to prawda?
maniak619
Nowicjusz
 
Posty: 18

19 Sty 2013, 11:48

Miałem styczność, ale w E91 z 2006r. Sam motor bardzo sympatyczny, nalatane 186 000km i silniczek na prawdę igiełka. Co do 320d E46 to faktycznie ponoć niektórym różne dziwne rzeczy się dzieją. Aczkolwiek, niektórzy mają i sobie chwalą, ale należy pamiętać o tym, że auta te mają nalatane już całkiem sporo kilometrów i być może z tego biorę się potem dziwne opinie.
Nie wiem, jeśli E46 to z diesli 330d albo benzyna.
Główną różnicą jest to, że E46 136KM były na pompie rotacyjnej VP -44 a te mocniejsze 150KM jednostki były już na CR.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Mazda MX-5 - samochód do driftu
    Ciekawie prezentuje się również Mazda MX-5, szczególnie jej druga generacja o oznaczeniu NB. To niewielki, tylnonapędowy kabriolet, którego największymi zaletami są niska masa i rozsądne ceny. Auto kupimy ...