BMW e39 530d.

23 Gru 2012, 04:12

Witam, od pewnego czasu choruję na ten samochód, ten konkretny model z tym konkretnym silnikiem. W związku z tym mam pytanie, czy warto się pchać w ten temat, czy raczej odpuścić ten samochód z uwagi na stereotyp BMW, gdyż znalezienie zadbanego egzemplarza może być bardzo trudne. Warto inwestować w sumie w 10 letnie auto? Jak u niego z awaryjnością i ceną przykładowych napraw typu turbo, wtryskiwacze. Bardzo drogie jest jego utrzymanie? Co w tych silnikach lubi się psuć? Ile trzeba zapłacić na naprawdę zadbany nie katowany egzemplarz? Gdzie takich szukać? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
tomek.k
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: radomsko

23 Gru 2012, 07:35

Ale to +/- 10 lat... Chodzi o E39 czy o E60?
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

23 Gru 2012, 12:22

Przecież napisał E39 -.-

No tanie w utrzymaniu te auto na pewno nie będzie .. To już seria 5, diesel jak najbardziej udany, zależy jeszcze które wersja, spalanie chyba nie powinno tu odgrywać roli przy takiej klasie samochodu :) A co się zepsuje to Ci nikt nie powie, skoro zadajesz takie pytania to widocznie nie stać Cię na utrzymanie tego, to nie jest jakieś Mondeo czy Vectra, tylko auto premium :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Gru 2012, 14:52

Mam nieco inne zdanie, gdybym nie zwracał uwagi na koszty to nie szukałbym e39 tylko co najmniej e60. Bmw to marka premium fakt, ale jest też opinia o tym silniku, że bardzo udany i właśnie dlatego szukam tego bmw. Co do wspomnianej Vectry, jeśli mowa o silniku 2.2 DTI, to uważam że koszty utrzymania są porównywalne z co najmniej BMW 5. Nowa pompa wtryskowa 16000, przepływomierz 800, EGR 1600. To tanio? W tym roku dołożyłem 8000, w poprzednim podobnie więc wbrew pozorom w bmw szukam oszczędności i zadowolenia z zakupu. Więc może powinienem zainteresować się e46 z 3.0d?
tomek.k
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: radomsko

23 Gru 2012, 18:00

tomek.k napisał(a):Nowa pompa wtryskowa 16000
? :o
Czy warto kupić E39 530d ? Oczywiście, jak dla mnie jest to dużo lepszy wybór niż 5 letnia Ocatvia 2.0TDI czy coś podobnego.
BMW tanie w utrzymaniu nie jest na pewno, więc jak ktoś szuka oszczędności to na pewno nie w przypadku takiego samochodu. Znalezienie zadbanego BMW nie jest jakoś arcy trudne. Normalne wyzwanie przed kupującym jak w przypadku Golfa, Corsy czy Focusa.
Stereotypem się nie kieruj, to nie ma sensu.
Z bolączek typowy E39 to pękające obudowy termostatu, luzy na maglownicy, poduszka wału , napędowego, wybijające się sworznie wahaczy, urywanie się klapek z kolektora ssącego i coś tam jeszcze by się znalazło.
Ceny części jako tako. Nowa Turbina to wydatek ponad 3000zł, wtryskiwacze podobnie jak do 1.9 TDI tylko, że cene za sztukę trzeba pomnożyć przez 6.
Ogólnie te silnik się nie psują i są uważane za jedne z najlepszych diesli na świecie i ciężko się nie zgodzić :ok: .
Za zadbane 530d trzeba zapłacić od ok. 25 000zł wzywż. Oczywiście mowa o samochodach po lifcie.
Gdzie szukać ? Na forach 5er, BMW-SPORT itd. Normalnie przez allegro. Raczej omijać komisy samochodwe, handlarzy z Płocka, Radomia....
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

24 Gru 2012, 02:13

Tak, pompa wtryskowa do VC 2.2dti kosztuje w serwisie 16000zł. Poza serwisem 12000 ale założenie itp, oszczędzę 3000. Pompy, przynajmniej tą co mam nie da się zregenerować- Bosch nie wypuścił oficjalnych zestawów naprawczych, a po regeneracji u mechanika który w tym siedzi 1500zł-pompa chodzi rok, w tym roku padło koło dwumasowe 1200zł, turbo 2000 zł pompa 2500-moja już była po regeneracji więc musiałem kupić drugą, przepływomierz z allegro 450zł, alternator 300zł, czujnik ciśnienia doładowania 300zł, do tego wahacz, i standardowo oleje itp i takie pierdoły co chwile się sypią i od kwietnia z mechanikiem jestem na "Ty". W tamtym roku podobnie, liczę się z tym, że BMW będzie również nie tanie, ale jak już coś to niech padnie coś raz, dam te 3/4k i mam spokój, bez jeżdżenia z czujnikami co chwile na komputer. A najlepsze że Vectra ma przejechane 230000 i pół silnika nowego. Jaki przebieg wytrzymują te BMW, jeśli są rozsądnie użytkowane? Kiedy tak mniej więcej są do wymiany/regeneracji części typu turbo, wtryski, kolo?
tomek.k
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: radomsko
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    XIX Moto-Piknik NO LIMIT OLSZTYN 2013 / relacja
    Moto-Piknik na lotnisku w Dajtkach już za nami i śmiało możemy stwierdzić że kolejną edycję zaliczamy do udanych. Jest to wyjątkowa impreza w skali regionu i Polski. Nie często możemy zobaczyć tyle obliczy motoryzacji w jednym ...

08 Sty 2013, 16:04

Ponawiam. Czekam na odpowiedź.
tomek.k
Początkujący
 
Posty: 93
Miejscowość: radomsko

08 Sty 2013, 21:19

Turbo to zależy jak auto użytkowane itp. kolega ma E61 od nowości i koło padło przy ok 180kkm a tak jak na razie jest spokój. Co do diesla to fakt jest to (przynajmniej wg. Ward's Auto) jeden z najlepszych silników na świecie (choć o 2.0TDI bym polemizował), jeśli motor jest zadbany to posłuży bezawaryjnie. Sworznie wahaczy to niestety jest standard w E36 również istnieje ta bolączka, u nas wymieniane średnio co 2 lata lub 70kkm. Ja również polecałbym fora marki, ze względu na często większą ilość informacji o aucie oraz jednak ludzie są chyba inaczej nastawieni niż handlarze.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sty 2013, 22:28

tomek.k napisał(a):Jaki przebieg wytrzymują te BMW, jeśli są rozsądnie użytkowane? Kiedy tak mniej więcej są do wymiany/regeneracji części typu turbo, wtryski, kolo?


230 000- 3.0d dobrze dotarte. :ok:
A to ile wytrzymują wtryski, koło, turbina.... Zależy to wszystko od tego kto użytkował te auto, jak to robił, gdzie tankował, co tankował itd...
Są E60 530d, gdzie ludzie wymieniają Turbinę po 170 000km, ale poznałem też gostka, który przejeździł na seryjnej turbinie 366 000km.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005