Łańcuch rozrządu nie jest wieczny. Co prawda jest dużo mocniejszy niż pasek i wytrzymuje więcej kilometrów jednak warto kontrolować jego zużycie.
Nowoczesne samochody projektuje się teraz tak żeby nie wytrzymały zbyt długo
i taka myśl może okazać się prawdziwa. Coraz częściej słychać, że rozrząd na łańcuchu wytrzymuje niewiele więcej niż ten co na pasku. Nie tak jak kiedyś kiedy samochody z rozrządem na łańcuchu uchodziły za bezobsługowe w tej kwestii.
Zużycie rozrządu zależy od wielu czynników które składają się na eksploatację samochodu. Sporo producentów nie określa konkretnego przebiegu w jakim taki rozrząd powinien zostać wymieniony. Skąd zatem wiedzieć kiedy taki rozrząd na łańcuchu wymienić? Przy okresowym przeglądzie warto sprawdzić czy łańcuch nie jest zbyt mocno rozciągnięty, należy zwrócić uwagę na koła zębate, ślizg i napinacz w jakim jest stanie. Czasem wystarczy wymienić sam napinacz który po przejechaniu wielu kilometrów słabo napina łańcuch oraz ślizg.
Przysłuchując się pracy silnika wprawne ucho mechanika powinno usłyszeć głośną pracę łańcucha rozrządu który jest już rozciągnięty i może kwalifikować się do wymiany.
Tak więc wracając do twojego pytania o łańcuch w BMW to należy wykonać kontrole rozrządu i sprawdzić w jakim jest stanie. Będziesz wtedy wiedział czy możesz spokojnie jeździć dalej, czy szykuje się wymiana
Dalsza dyskusja na temat rozrządu w tym samochodzie
bmw-e39-rozrzad-kiedy-wymienic-vt92389.htm