BMW E39 vs Volvo S60 vs Volvo S80

28 Maj 2018, 11:42

Witam, poszukuję auta do około 11tys. złotych. Mam dylemat pomiędzy tymi trzema samochodami jak w tytule E39, S60, S80. Zależy mi na dobrym stanie samochodu, nie wiem czy na pewno do tej kwoty można kupić każdy z tych modeli. W przypadku BMW interesują mnie silniki 2.5 192, 2.8 193. Najchętniej 2.8 oczywiście wszystko manual. W przypadku Volvo 2.4 170 i wszystkie mocniejsze też tylko manual. Zależy mi, żeby moje przyszłe auto nie przyspieszało wolniej niż Audi A4 B5 1.8T 150KM, które obecnie posiadam. Które z tych aut będzie najlepszym wyborem, chciałbym się dowiedzieć trochę więcej o różnicach między S60 a S80 i którego najlepiej szukać w tej cenie. BMW trochę się boję, że będzie już mocno wymęczone. Chyba, że macie jeszcze jakieś inne propozycje?
Slynqq
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8T 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna

28 Maj 2018, 17:37

Jak ma być szybsze od aktualnego auta to na pewno odrzuciłbym 2.4 170 i brał coś z turbo.
S80 brałbym jeżeli zależy Ci na miejscu z tyłu, w innym wypadku nie ma większej różnicy, raczej. Szczególnie jak podróżujesz głownie sam lub we dwójkę.
BMW na pewno da Ci więcej "frajdy" z jazdy - RWD, bardziej precyzyjny układ kierowniczy. Ale Volvo za to nie rdzewieje :D
Sam sobie musisz odpowiedzieć czego oczekujesz od auta
Shepard
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 01 04 2016
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Megane I classic
Silnik: 1.6 16v 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna

28 Maj 2018, 18:34

Zacznijmy od tego czy oba te volva mogę dostać w tej cenie? Zależy mi też na bezawaryjności. V40 po lifcie z silnikiem T4 też dało by się dostać.
Slynqq
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8T 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna

28 Maj 2018, 18:46

Zacznijmy od tego, że s60 z innym silnikiem niż wolnossące 2.4 jest po prostu nieosiągalne za 11k. Musiałbyś dozbierać chociaż do tych 15 jeśli nie masz zamiaru władować w auto kupy kasy.
E39 znajdziesz ale nie ma co ukrywać, że auta z R6 większymi niż 2.0 mają dość wysokie ceny. Jeśli naprawdę zależy Ci na dobrym stanie to kupisz auto z 96-98r, nie wiem czy jest sens. Do tego wspomniane już, zakatowane egzemplarze.
IMO największa szansa na złapanie jeżdżącego egzemplarza byłaby przy s80, ale tutaj też skupiłbym się na wolnossącym 2.9. Trzeba też uważać żeby nie kupić jakiegoś niedoinwestowanego egzemplarza.
S40/V40 też spoko i do kupienia w dobrym stanie.

A co do całego tematu. Myślę, że jeśli to Twoje ałdi jeździ i nie dzieje się z nim nic niepożądanego to zmiana auta z takim budżetem nie ma większego sensu (szczególnie, że nie szukasz auta innej klasy)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Maj 2018, 18:48

O dziwo S80 jest z reguły tańsze od S60. Twój budżet to takie minimum, a gdzie do tego pakiet startowy itp. Ja bym dołożył trochę.
V40 powinieneś znaleźć spokojnie, ale to zupełnie inny segment
Shepard
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 01 04 2016
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Megane I classic
Silnik: 1.6 16v 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna

28 Maj 2018, 18:53

Moje audi muszę zmienić. Chcę coś ładnego w środku. Po za tym trochę trzeba by było w nim porobić. Trafiłem na egzemplarz dość zużyty. Czy te volva mają klimatronik czy zwykła klimatyzację? 2.4 170 w S60 powinno jechać jak moje audi. W S80 już trochę słabiej ale 2.9 by dało radę. A inne auta to sam nie wiem. S80 to o klasę wyższe auto od mojego. Sam nie wiem czego szukać.
Slynqq
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8T 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo V40 R-Design - sportowa odmiana nowego modelu
    Na targach motoryzacyjnych w Paryżu po raz pierwszy zostanie zaprezentowana sportowa odmiana nowego modelu Volvo V40 - R-Design. Auto ze zmienionym zawieszeniem i topowym silnikiem T5 o mocy 254 KM, będzie rywalizować ze ...
    Parkowanie prostopadłe tyłem w 5 krokach
    Parkowanie prostopadłe tyłem nie należy do ulubionych manewrów dużej części kierowców. Choć ma liczne zalety, jest zwykle jednym z najsłabiej przećwiczonych sposobów parkowania, zwłaszcza w przypadku ...

28 Maj 2018, 19:01

W Volvo jest pokrętło na którym wybierasz temperaturę (zamiast wyświetlacza). Najbiedniejsze wersje mają ręczną klimę, ale to dość rzadko spotykane.
2.4 170KM nie ma turbo, więc wrażenia z jazdy są trochę inne niż w 1.8T.

Pytanie dlaczego zmieniasz auto?
Chcesz coś bardziej komfortowego? Coś lepiej trzymającego się drogi? Bardziej przestronnego? Tańszego w utrzymaniu?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Maj 2018, 19:08

Dlaczego zmieniam auto. To tak: Rok 95, Urwana klapka gorącej strony w turbo, na zimnym już czasem zadymi, bierze olej, Zniszczone wnętrze. Czego oczekuje od nowego auta? Żeby dało się coś wyprzedzić nawet pod górkę. I żeby nie było aż tak zmęczone i nie krecilo drugiego licznika. Nie musi być jazda jak z turbem. Byle się zbierało. Ja cieszyłem się mocą tydzień po czym urwala się ta klapka.
Slynqq
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8T 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna

28 Maj 2018, 19:17

Ciężkie Volvo z 2.4 będzie generalnie wolniejsze. ALE, jeśli masz zajechane 1.8T, to wbrew pozorom może być szybsze. I pewnie będzie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Maj 2018, 19:22

Jeśli komfort i klasa auta by nadrabiala to nie musi być aż tak szybkie. Ale mówię, żeby dało się normalnie wyprzedzać. Bo przykładowo takie 2.4 ma 9 sekund do setki, nie wiem ile w praktyce. Audi coś około 8 w praktyce, 8.5 w książce. Nigdy nie sprawdzałem ile moje miało ale gdy działało to ładnie rwalo trakcje. Dodawalem gazu i od razu moglem wyprzedzać. Gdzie od zera do setki może przyspiesza wolniej to volvo. Ale gdy już ruszy i jedzie te 50kmh to jestem ciekaw, które lepiej by się zebrało wyprzedzając
Slynqq
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8T 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna

28 Maj 2018, 19:58

Sprawne B5 1.8T będzie zawsze szybsze i bardziej elastyczne od takiego S60 2.4 170 PS, zawsze. Jakikolwiek bieg, jakakolwiek prędkość, niższa masa i turbo robi swoje. W przypadku BMW to dopiero 525 jako tako nadrobi, poniżej wszystko będzie wolniejsze ale i tak nie masz budżetu żeby wybrzydzać i szukać mocnych wersji, chyba że zjedziesz z rocznikiem co jest bez sensu...

PS. Regeneracja turbo to normalna naprawa. Nie wiem czy 2.4 ma dwumasę, ale żebyś się nie zdziwił że zmienisz auto i wydasz 2-3k w naprawę. Osobiście bym dalej jeździł, naprawił to co trzeba i dozbierał do lepszego auta. Uciekasz od kosztów ale szukasz kosztownego auta, gdzie tu sens?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Maj 2018, 20:04

Póki co właśnie pytając was pragnę się co nieco dowiedzieć. Turbo było podobno regenerowane, mam na to dokumenty, tutaj potrzeba gorącą stronę turbiny i nie wiadomo co jeszcze siedzi. Chce zmienić na coś innego póki czas, za nim trzeba będzie rozdzierać silnik i uszczelniać wszystko. No dobra, mówicie, że audi będzie szybsze, no a od V40 w wersji T4 nadal? A s80 2.9? Bo może powinienem takie kupić. Audi też ma dwumasę, do tego ma bardzo drogie zawieszenie itd. dlatego myślę, że czas zmienić markę i sam już nie wiem co robić, nie musi to być rakieta. Jak się ma V40 prz S60 czy S80? I czy nie lepiej takie proste 2.4 170 niż 1.8T? Chyba, że po prostu kupić inną A4 B5 1.8T lub to V40

PS: BMW chętnie, ale większość to chyba już zajechane jednostki
Slynqq
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8T 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna

28 Maj 2018, 20:33

Nie no T4 roznosi 1.8T w drobny mak. Waży tyle samo praktycznie a ma 200 koni. Tylko wyżej osiąga moment (od 2300-2500, gdy 1.8T ma od 1800-2000).

S80 2.9 już nie bardzo, tzn. sprint ma lepszy, ale elastyczność gorszą (ta krowa już swoje waży).

Osobiście szedłbym w mniejszą wagę i turbo, bo jednak po turbo-benzynie będzie słabo jeśli chodzi o odczucia jazdy wolnossakiem...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Maj 2018, 20:35

A ja bym się w ogóle zastanowił czy warto kupić kolejne nie tanie w użytkowaniu auto skoro od x czasu jeździsz z rozjechaną turbiną.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Maj 2018, 20:43

Nie szkoda mi na eksploatacje samochodu, ale w audi 80 włożyłem 1800zł i dalej nie chodzi jak powinno (taki mechanik), nie chce na A4 stracić za dużo bo kupiłem ją w styczniu. Już dawno bym miał turbinę zrobioną (da się w ogóle coś zrobić z nią?) gdyby nie fakt, że na zimnym już puści dymka i bierze olej, za chwile będzie trzeba znów generalkę robić jak w 80tce. Dlatego jako nowy samochód albo Audi A4 B5 1.8T lub V40 jeśli mam na myśli szybkie jednostki. Swoją drogą jak drogie w utrzymaniu jest V40? lub E39 2.5-2.8 podobno szybsze od mojego, albo S60 czy S80 jeśli nie patrząc na moc a komfort. Z głupiałem już, pamiętam tylko jak przez pewien krótki czas miałem banana na twarzy gdy tylko dodałem gazu i turbo robiło robotę. Szukam coś co da mi przyjemność z jazdy bo do tego już nie chce mi się wsiadać.
Slynqq
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.8T 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna