BMW e39

12 Maj 2016, 09:17

dzida napisał(a):zebranie różnych przebiegów na podstawie doświadczeń wielu, a nie jednostki (podstawowa zasada pomiarów) dopiero obrazuje problem


Pełna zgoda. Prosty przykład - przez pierwsze ok. 15 tys. km posiadania swojej Hondy mógłbym ją opisać jako psujący się bubel, bo dosyć często musiałem odwiedzać mechaników z różnymi "awariami". Od prawie 20 tys. km nie musiałem jednak robić nic poza wymianą oleju i filtrów pomimo dosyć intensywnej eksploatacji (a nie znoszę, kiedy w aucie coś nie działa). Gdyby ktoś nabył ode mnie Hondę 20 tys. km temu i sprzedawałby ją teraz mógłby o niej pisać, że to pancerne, całkowicie bezawaryjne auto. I odwrotnie - gdybym to ja sprzedał Hondę po tych pierwszych 15 tysiącach pozostałyby mi po niej prawie wyłącznie złe wspomnienia. Dlatego też od zawsze tu powtarzam - jeden przykład nie świadczy o niczym.

mike1735 napisał(a):Znów tworzysz jakieś herezje.


Akurat napisał pełną prawdę o tym silniku :ok: Trzylitrówka ma ogromne problemy z trzymaniem mocy i konsumpcją oleju, no i ogólnie ma trochę innych bolączek (czujniki wałków, vanos). No ale przyjemność musi kosztować.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

12 Maj 2016, 09:41

Serio uwazacie, ze 525i (polift, 192KM) w automacie to az taki mul?
misso
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 18 01 1992
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Audi A3

12 Maj 2016, 09:54

łysy30 napisał(a):Pełna zgoda. Prosty przykład - przez pierwsze ok. 15 tys. km posiadania swojej Hondy mógłbym ją opisać jako psujący się bubel, bo dosyć często musiałem odwiedzać mechaników z różnymi "awariami". Od prawie 20 tys. km nie musiałem jednak robić nic poza wymianą oleju i filtrów pomimo dosyć intensywnej eksploatacji (a nie znoszę, kiedy w aucie coś nie działa).

Widzę, że mamy podobne podejście do serwisowania - ma być dobrze i bez skaz, a nie "aby tanio i znośnie".
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Maj 2016, 10:27

959 napisał(a):A sa jakies marki premium tanie w serwisie? Glupia cewka do is200 kosztuje w aso 700zl, a sensownych zamiennikow brak :naughty:
W gsach i lsie pewnie jest jeszcze lepiej. Plusem niemcow jest to, ze naprawi je kazdy kazik, a znajdz teraz kogos kto zabierze sie za lexusa albo jaguara.

959 wiesz tyle ile zjesz a że śniadania nie jadłeś to.... :no:

A więc 959 tu znowu źle trafiłeś bo Lexami ja/rodzina + znajomi (też od Mercedesów) przejechaliśmy duuuużo kilometrów. Obecnie posiadam 2lexy a brat 1lexa które serwisujemy i są entymi Lexami...

Ogólnie zawieszenie gs2 na 100tys.km. ogarniesz za 1k-2,5k (ze sporą górką) gdzie tak naprawdę jak to zrobisz raz a dobrze to potem zajmujesz się tylko gumami oraz przednimi górnymi wahaczami. Np: sworznie dolnych wahaczy kupuje ori w aso ze zniżką 300zł szt i starczą hmmm na długoo...
Rozrząd kompletny do gs300 500zł (japoński)+ pompa wody od 250zł a Aisin 350zł. wymiana dla mechaniora bajka bo bez rozkręcania auta. Rozrząd do gs430 V8 zamkniesz w 1k i procedura wymiany taka sama czyli około 250zł robota. A m113??? 959 napisz nam procedure wymiany z częściami jaki jest koszt... tylko nie pisz ze łańcuch jest trwały...
Świece 6/8szt a nie 12/16szt!!!! jak w mercusiu...
Olej do ga-sa V8 5,3l do Mercusia 8l!
Cewki do 300ki ostatnio sprzedałem za 800zł (kupiłem za 1k) komplet (nowe) ori starczają na 150-200tyś.km. i faktycznie potrafią się wysypać.
Skrzynia nie zniszczalna zresztą mój kolega rozwalił skrzynkę w is200 automat to dostał od Pana za przysłowiową flaszkę bo sprzedawca rozebrał 20 ISów i nie sprzedał żadnej skrzynki. Skrzynia do GSa 300 jak dobrze poszukasz to kupisz za 500zł a do 430ki za hmm więcej. Jak coś to ma do sprzedania skrzynkę od gs300 mk1 za 200zł :mrgreen:
Elektro mechanika jest praktycznie bezawaryjna a do tego jak coś by się stało wystarczy mieć numer części i wyszukujesz tzw. krosowanie gratów czyli np: cewka do gs430 będzie ta sama co w corolli albo silniczek pompy serwa jest ten sam co w Landku 120 i kosztuje z włożeniem 300zł. albo...

Od strony mechanicznej to nawet dla kiepskiego mechanika jest jak budowa cepa... zresztą mam kolegów którzy nie są mechanikami i sami wykonują proste serwisy. No w w210 V8 robocizna rozrządu kosztuje x5 w stosunku do Lexa.


Ogólnie:

Panowie lex też potrafi się zepsuć bo jednak większość z nich ma już skończone 15lat. tylko że bolączki starszych lexów można wymienić na palcach jednej ręki i są rozpracowane po taniości. Gdzie często kwoty napraw można porównywać do zwyklaków...
I żeby nie było że jestem takim ortodoksyjnym lexusowcem po prostu
sprawdzam i testuję... i w odróżnieniu od 959 miałem i lexy i MB i ałdi a do tego słucham swoich kolegów którzy często o swojej ulubionej marce wiedzą prawie wszystko... więc ostatnio miałem wykład na temat fajtona dla mnie jest to totalna finansowa załamka... :(


p.s.

Jako fan lexusa stanę w obronie BMW co do trzymania mocy :D i ... z własnego doświadczenia mogę Was zapewnić że tą kwestią nie ma co się podniecać jeżeli auto nie jest uszkodzone. Bardzo dużo silników n/a nie trzyma swoich parametrów a do tego tabelki zawierają pomiary robione w innych warunkach niż testy użytkowników więc są spore rozbieżności.
Uprzedzę zaczepki 959 i odpowiem "tak testowałem i robiłem pomiary na hamkach + RL"
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Maj 2016, 13:40

misso napisał(a):Serio uwazacie, ze 525i (polift, 192KM) w automacie to az taki mul?

http://www.automobile-catalog.com/car/2 ... ronic.html
Od prawei 200koni wymagaloby sie czegos wiecej :naughty: O wypruwaniu passatow 2.0tdi 170KM spod swiatel mozesz zapomniec.
szybki napisał(a):Ogólnie zawieszenie gs2 na 100tys.km. ogarniesz za 1k-2,5k (ze sporą górką) gdzie tak naprawdę jak to zrobisz raz a dobrze to potem zajmujesz się tylko gumami oraz przednimi górnymi wahaczami. Np: sworznie dolnych wahaczy kupuje ori w aso ze zniżką 300zł szt i starczą hmmm na długoo...

W w210 drozej nie bedzie :) A raz zrobiony zawias starcza na dlugoo...
szybki napisał(a):Rozrząd kompletny do gs300 500zł (japoński)+ pompa wody od 250zł a Aisin 350zł. wymiana dla mechaniora bajka bo bez rozkręcania auta. Rozrząd do gs430 V8 zamkniesz w 1k i procedura wymiany taka sama czyli około 250zł robota. A m113??? 959 napisz nam procedure wymiany z częściami jaki jest koszt... tylko nie pisz ze łańcuch jest trwały...

Trwałe łańuchy to sa w 6cylindrowych motorach(tam predzej silnik sie skonczy, niz lancuch padnie), w m113 powinno sie go wymienic co 200kkm...
Jesli dobrze pamietam, to lancuch po znizkach kosztuje okolo 600zl w aso. Wiekszy problem jest z wymiana, bo chyba trzeba zdemontowac 2glowice :naughty: Ile to kosztuje z wymiana nie mam pojecia, bo nie gustuje w benzynach :no:
szybki napisał(a):Cewki do 300ki ostatnio sprzedałem za 800zł (kupiłem za 1k) komplet (nowe) ori starczają na 150-200tyś.km. i faktycznie potrafią się wysypać.

Moze do 300 sa tansze, pamietam ze kiedys sie zdziwilem jak zobaczylem, ze do is200 sa bardzo drogie. Na pewno plusem jest to, ze mozna kupic tanio z anglika i tez bym poszedl ta droga...(a takie byly smiechy, ze kupuje sie wtryski z anglikow do diesli :( )
szybki napisał(a):Skrzynia nie zniszczalna zresztą mój kolega rozwalił skrzynkę w is200 automat to dostał od Pana za przysłowiową flaszkę bo sprzedawca rozebrał 20 ISów i nie sprzedał żadnej skrzynki. Skrzynia do GSa 300 jak dobrze poszukasz to kupisz za 500zł a do 430ki za hmm więcej. Jak coś to ma do sprzedania skrzynkę od gs300 mk1 za 200zł

W mercu tez masz niezniszczalne 722.6, a w razie co to za 5stowek mozna kupic druga.
szybki napisał(a):Od strony mechanicznej to nawet dla kiepskiego mechanika jest jak budowa cepa... zresztą mam kolegów którzy nie są mechanikami i sami wykonują proste serwisy. No w w210 V8 robocizna rozrządu kosztuje x5 w stosunku do Lexa.

Ja mimo wszystko mysle, ze jak mechanik na wiosce uslyszy lexus v8 to sie za glowe zlapie :D Nie kazdy mieszka w duzym miescie i ma pod reka specow od niszowych marek. Jak wjedzie tam do niego audi a6, to ma na tym zjedzone zeby, tak samo jakies w210 nawet z v8 pod maska - gosc zna samochod na wylot, bo co drugi zlotowa ma taka bude. Gorzej bedzie z silnikiem, ale przynajmniej nie dostanie ataku paniki jak na widok tego japonskiego cuda :mrgreen:
szybki napisał(a):Panowie lex też potrafi się zepsuć bo jednak większość z nich ma już skończone 15lat. tylko że bolączki starszych lexów można wymienić na palcach jednej ręki i są rozpracowane po taniości. Gdzie często kwoty napraw można porównywać do zwyklaków...
I żeby nie było że jestem takim ortodoksyjnym lexusowcem po prostu
sprawdzam i testuję... i w odróżnieniu od 959 miałem i lexy i MB i ałdi a do tego słucham swoich kolegów którzy często o swojej ulubionej marce wiedzą prawie wszystko... więc ostatnio miałem wykład na temat fajtona dla mnie jest to totalna finansowa załamka...

No musi zaczepiac non stop :D Sluchaj to, ze nie mialem lexusa, nie znaczy, ze sie nie znam na samochodach - bo dla Ciebie do tego sie do sprowadza(nie masz lexusa, jestes glupek, bo kupujesz jakiegos niemca)
Ja lexusa sobie nigdy nie kupie, bo sa okropnie brzydkie. O ile kokpit mi sie podoba, tak gs 2gen wyglada jak nadmuchany lanos, a ls2 jak jakas nieudana kopia sklasy :no: Jedynym plusem tych samochodow jest to, ze podobno sa malo awaryjne. Szczegolnie LS na tle w220, pewnie wypada duzo duzo lepiej.
A poza tym jezdzilem swieza toyota rav z CVT w jakiejs mizernej benzynie, naprawde chce jak najszybciej zapomniec o tym smietniku. Przypuszczam, ze do nowych hybrydowych lexusow montuja te same skrzynie. Jak to wyje...to jest dramat jakis.
szybki napisał(a):Jako fan lexusa stanę w obronie BMW co do trzymania mocy i ... z własnego doświadczenia mogę Was zapewnić że tą kwestią nie ma co się podniecać jeżeli auto nie jest uszkodzone. Bardzo dużo silników n/a nie trzyma swoich parametrów a do tego tabelki zawierają pomiary robione w innych warunkach niż testy użytkowników więc są spore rozbieżności.
Uprzedzę zaczepki 959 i odpowiem "tak testowałem i robiłem pomiary na hamkach + RL"

Akurat m54b30 jest ewenementem, bo traci naprawde sporo mocy z wiekiem.
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

12 Maj 2016, 14:56

959 napisał(a):Na pewno plusem jest to, ze mozna kupic tanio z anglika i tez bym poszedl ta droga...(a takie byly smiechy, ze kupuje sie wtryski z anglikow do diesli :( )

Tylko jest różnica, bo cewka to relatywnie proste urządzenie i jeśli silnik nie miał LPG, to trwałość jest względnie taka sama.
W wtryskiwaczach diesla wystarczy zalać lipne paliwo kilka razy i już mamy problem, dlatego kupno używki to spore ryzyko, bo nie wiadomo co tam lali. Regeneracja z kalibracją pod konkretny silnik (na każdym wtryskiwaczu jest kod QR) to niewiele droższa impreza, a pewniejsza. Inna sprawa, że wtryskiwacze piezoelektryczne to już całkiem droga impreza tak czy inaczej.

Jakby była opcja regeneracji cewek zapłonowych to bym je regenerował. Wiele osób jeździ na zamiennikach za mniejszą kasę:
[link do iParts wygasł]
Osobiście wolałbym założyć z ASO i mieć spokój do końca (podobnie zrobiłem z poliuretanami) - to jest typowe podejście właścicieli tej marki.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak dzięki oponom zmniejszyć hałas w samochodzie?
    Hałas w przypadku ogumienia spowodowany jest przez tarcie oraz częstotliwość drgania opony i powietrza w niej. Zewnętrzny hałas toczenia jest parametrem szczególnym, ponieważ decybel (dB) jest jednostką logarytmiczną ...
    Niesprawne hamulce - plaga na polskich drogach
    Instytut Transportu Samochodowego zbadał popularne w Polsce płyny hamulcowe. Wyniki badań są zatrważające. Wiele z nich nie spełnia wymaganych norm. A polscy kierowcy często nie zwracają uwagi na to, co płynie w układach ...

14 Maj 2016, 05:02

misso napisał(a):Serio uwazacie, ze 525i (polift, 192KM) w automacie to az taki mul?

Ogólnie silniki BMW są mułowate,to są stare silniki które dużo palą w dzisiejszych czasach.
Byle rechlak objedzie większość tych silników który jest z salonu.
Nie znajdziesz tam turba,to bardzo przestarzała technologia.
Silniki te cechują się natomiast niesamowitą trwałością o ile dbasz o wszystko.
BMW które masz w opisie tematu jest już starym gratem i jakby nie było będziesz wkładał w części bo będzie wyeksploatowane.
Jak ktoś kupił BMW to po to by jeździć nim wygodnie i nabijać tysiące km,kupisz taki samochód i będziesz musiał włożyć w niego niestety.
Im młodszy rocznik tym mniej do zrobienia,np. kupisz coś z 2010 roku i bardzo możliwe że auto nie będzie aż tak bardzo wyeksploatowane bo masz tylko np. te 150 tys. przebiegu,
Automat fajna sprawa,zamula trochę ale nie musisz co chwila zmieniać biegów co w bmw jest utopią bo silniki tam montowane mają to do siebie że trzeba je trzymać w jakimś tam zakresie tys.obrotów....
Nie zmieniasz cały czas biegów tym lewarkiem tylko robi to za Ciebie automat za to masz trochę większe spalanie,co w manualu już robi furorę bo te silniki palą naprawdę sporo-mają spory apetyt na paliwo.
Jak chcesz BMW kupuj,ale są dużo lepsze propozycje za te pieniądze,szkoda kasy naprawdę.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

14 Maj 2016, 10:16

959 napisał(a):W w210 drozej nie bedzie :) A raz zrobiony zawias starcza na dlugoo...

Jak najbardziej się zgodzę bo kolega (mercedesiarz) też tak twierdzi chociaż z pewnymi detalami nie jest tak różowo... :)
959 napisał(a):, w m113 powinno sie go wymienic co 200kkm...
Jesli dobrze pamietam, to lancuch po znizkach kosztuje okolo 600zl w aso. Wiekszy problem jest z wymiana, bo chyba trzeba zdemontowac 2glowice :naughty: Ile to kosztuje z wymiana nie mam pojecia, bo nie gustuje w benzynach :no:

Coś Ci ćwierka tylko nie wiesz gdzie :D
W m113 same graty to 2200zł, trzeba wyjąć silnik i kawałek go rozłożyć całość wyjdzie x2,5 w stosunku do 3uz a do 2jz x3... już nie mówiąc o tym że znowu narażasz się na dłubanie i ewentualne poprawki które wyjdą w czasie roboty. No i ciekawostka rozrząd w 3uz wymienia się co 160tyś.km. a to tylko pasek. Już nie wspomnę o świecach koszt x2 o olejach itp...
959 napisał(a):A poza tym jezdzilem swieza toyota rav z CVT w jakiejs mizernej benzynie, naprawde chce jak najszybciej zapomniec o tym smietniku. Przypuszczam, ze do nowych hybrydowych lexusow montuja te same skrzynie. Jak to wyje...to jest dramat jakis.

Nie przywołuj rav4 bo to jest inna klasa auta więc rav4 porównaj z tiguanem a nie Lexem czy Mercem.
Co do hybryd to przejedź się gs450h najlepiej tym 2012r zobaczysz jak jedzie ciche auto i a do tego szybkie... :ok:

I najgorsze jest w tym to że w 210 jest oklepany na max-a, jest wizerunkowym populusem, rdzewieje a za serwis płacisz jak za zborze ... więc jednak wole podjechać moim starym gs-em w którego włożę 1k w wygląd i wzbudzać zainteresowanie niż w210 i mówić że taxi mnie przywiozło :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Maj 2016, 10:39

mateo199214 napisał(a):Ogólnie silniki BMW są mułowate,to są stare silniki które dużo palą w dzisiejszych czasach.
Byle rechlak objedzie większość tych silników który jest z salonu
ja rozumiem, że sparzyłeś się na namiastce BMW z zajechanym silnikiem i włożyłeś w niego kupę kasy a nikt nie chce tego kupić, ale wbrew Twoim słowom to nie jest reguła w BMW :wink: pojemność też w niczym nie przeszkadza, a nawet ciut pomaga.
Także weź jakieś zdrowe r6 i się nim przejedź, bo wrzucanie do jednego wora Twojego zdechlaka z r6 jest jak porównanie Grzegorza Rasiaka do Cristiano Ronaldo :mrgreen:
Oczywiście bardzo Ci współczuję, że objechał Cię TDIk :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Maj 2016, 16:16

Jak czytam te historie to nawet zdrowe R4 by zrobiło różnicę...
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Prawo jazdy: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

14 Maj 2016, 17:28

mateo199214 napisał(a):Ogólnie silniki BMW są mułowate,to są stare silniki które dużo palą w dzisiejszych czasach.
Byle rechlak objedzie większość tych silników który jest z salonu.
Nie znajdziesz tam turba,to bardzo przestarzała technologia.


BMW R6 cechuje bardzo dobry stosunek spalanie/osiągi. Takie 2.8 w E39 zapewnia 7.5 do setki, przy średnim spalaniu 10-12l benzyny w cyklu mieszanym. W 0Audi A6C5 pali tyle samo 2.4 V6, który jedzie dużo gorzej...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

14 Maj 2016, 17:57

To ja może się wypowiem o r6 :D np: BMW ogólnie nie jest tak mułowaty jak jest zapodawane przez 959 oraz mateo199214 po prostu trzeba być realistą i brać pod uwagę masę auta e39 1,6-1,7t, RWD, oraz to że r6 całkowicie inaczej oddaje pałera i niuta niż silnik z turbo albo V8 więc nie uświadczymy czarodziejskiego walnięcia w plecy tylko bardziej narastająco będzie nas wciskać w fotel. Co oczywiście nie zmienia faktu że r6ki z BMW są fajne i potrafią szybko jechać tylko z serwisem są wymagające...

p.s.

959 wkleiłeś linka z którego trzeba umieć czytać :
czyli zwróć uwagę że osiągi dotyczą automatu więc w tamtych czasach nie było to najszybsze rozwiązanie, do tego jest podany czas do 96,5 km/h jest 8,6s a do 100km/h jest 9,1 więc skąd wiesz że wtedy akurat nie było już zmiany biegu i związanego z tym opóźnienia tym bardziej że skrzynka jest sterowana kompem więc robi sobie co chce... i np: są auta które przy zmianie biegów mają ścinany Nm żeby było zdrowiej... :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Maj 2016, 20:44

szybki napisał(a):Coś Ci ćwierka tylko nie wiesz gdzie
W m113 same graty to 2200zł, trzeba wyjąć silnik i kawałek go rozłożyć całość wyjdzie x2,5 w stosunku do 3uz a do 2jz x3... już nie mówiąc o tym że znowu narażasz się na dłubanie i ewentualne poprawki które wyjdą w czasie roboty. No i ciekawostka rozrząd w 3uz wymienia się co 160tyś.km. a to tylko pasek. Już nie wspomnę o świecach koszt x2 o olejach itp...

Moze tak byc :naughty: Dla mnie ten silnik w w210 jest nieporozumieniem. Dopiero 500 w w211 robi jakies wrazenie.

Tak w ogole szybki, spotkalem sie wczoraj z kolega, ktory mial kiedys e39 i 2sztuki w210(taka kolejnosc chronologiczna), pozniej mial mozliwosc kupienia gs300 2gen od znajomego, ale odpuscil bo brakowalo mu siana. W kazdym razie jechal tym lexem pare razy i bardzo mu sie spodobal. Ponoc duzo cichszy niz bmw i mb. Ogolnie powiedzial, ze benzyna w tym lexusie pracuje zupelnie inaczej(lepiej) niz w niemcach. Co prawda te jego auta to byly diesle, ale jezdzil i okularem 2.8 benz(automat) i piatka 3.0(automat)no i powiedzial, ze one przy lexusie w ogole nie jada :mrgreen: Moze inaczej oddaje niuta?
Tamten gosc tego gsa mial 6lat i niby nic sie nie zepsulo, a jak go wystawil na allegro to sprzedal sie w 2dni i ludzie sie o niego zabijali :lol: Moze faktycznie te lexusy nie sa takie zle...
Co do kosztow serwisu niemcow, to dal mi do zrozumienia jednoznacznie, ze kazda czesc do bmw byla duzooo drozsza niz do mb, za robocizne sobie tez wiecej liczyli.

Jeszcze wracajac do tematu japoncow, to pisalem tu kiedys o kumpla maximie 4gen 3.0 v6. Chlop miesiac po sprzedazy dostawal jeszcze telefony od klientow, zeby dali mu numer do tego co kupil, bo jak bedzie chcial sprzedac to oni dowiedza sie pierwsi :lol: :lol:
Ja myslalem, ze ten szal na japonskie auta jest wyolbrzymiony, ale wczoraj na wlasne uszy uslyszalem.


szybki napisał(a):Nie przywołuj rav4 bo to jest inna klasa auta więc rav4 porównaj z tiguanem a nie Lexem czy Mercem.
Co do hybryd to przejedź się gs450h najlepiej tym 2012r zobaczysz jak jedzie ciche auto i a do tego szybkie...

Jak bedzie okazja to sie przejade. Do tej pory CVT mnie w ogole nie przekonuje. Nawet jak sobie wlaczam ls450h na yt, to ten dzwiek skrzyni bezstopniowej jest fatalny...(chyba, ze youtube tak bardzo przeklamuje)
Normalnie zabity dzwiek V8. Ale jedna rzecz w tym aucie jest imponujaca - przypieszenie od 100 wzyw :naughty:
szybki napisał(a):959 wkleiłeś linka z którego trzeba umieć czytać :
czyli zwróć uwagę że osiągi dotyczą automatu więc w tamtych czasach nie było to najszybsze rozwiązanie, do tego jest podany czas do 96,5 km/h jest 8,6s a do 100km/h jest 9,1 więc skąd wiesz że wtedy akurat nie było już zmiany biegu i związanego z tym opóźnienia tym bardziej że skrzynka jest sterowana kompem więc robi sobie co chce... i np: są auta które przy zmianie biegów mają ścinany Nm żeby było zdrowiej...

Tam dalej mozna znalezc maksymalne predkosci dla poszczegolnych biegow i teoretycznie dla drugiego jest 104km/h. Wiem, ze automat spowalnia, ale w bmkach bardzo psuje czasy przyspieszenia. Dla mnie ta skrzynia sprawa wrazenie mega ospalej i porownalbym ja do tych starych 4biegowych czysto hydraulicznych skrzyn z w124. Co nie zmienia faktu, ze i tak wolalbym nawet najbardziej zamulony automat, niz mieszac biegami jak w jakims dostawczaku :naughty:

szybki napisał(a):To ja może się wypowiem o r6 np: BMW ogólnie nie jest tak mułowaty jak jest zapodawane przez 959 oraz mateo199214 po prostu trzeba być realistą i brać pod uwagę masę auta e39 1,6-1,7t, RWD, oraz to że r6 całkowicie inaczej oddaje pałera i niuta niż silnik z turbo albo V8 więc nie uświadczymy czarodziejskiego walnięcia w plecy tylko bardziej narastająco będzie nas wciskać w fotel. Co oczywiście nie zmienia faktu że r6ki z BMW są fajne i potrafią szybko jechać tylko z serwisem są wymagające...

Hmmm no dla mnie wszystko co nie ma niuta z dolu wydaje sie jakies takie mulowate :naughty: W sumie nie mozesz mi sie dziwic, jestem przywyczajony, ze silnik operuje sobie na malych obrotach(nawet mocno gazy nie musze otwierac), a teraz wsiadam do takiego 2.5 w e39 i tam sie do 3000tysiecy nie dzieje nic, a w sumie czy powyzej to tez sprawa dyskusyjna :(
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

15 Maj 2016, 02:52

959 napisał(a):Hmmm no dla mnie wszystko co nie ma niuta z dolu wydaje sie jakies takie mulowate W sumie nie mozesz mi sie dziwic, jestem przywyczajony, ze silnik operuje sobie na malych obrotach(nawet mocno gazy nie musze otwierac), a teraz wsiadam do takiego 2.5 w e39 i tam sie do 3000tysiecy nie dzieje nic, a w sumie czy powyzej to tez sprawa dyskusyjna

Dokładnie,te samochody mają to do siebie że ciężko o wgniecenie w fotel.
BMW ma to do siebie że dopiero po czasie "łapie prędkość" także przy każdorazowym rozpędzaniu się musimy kręcić na wysokie obroty żeby jakoś jechać.
Macie porównanie

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

i to jeszcze alpina,wstyd i tyle :lol: :yes: .
BMW to porządna marka,ale niestety czasy się zmieniły i silnik vw góruje nad silnikami bmw w dalszym ciągu.
Swoją drogą bardzo udał im się silnik 1.8t który można sobie bez problemu rozwinąć zchipować itp...
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

15 Maj 2016, 10:18

mateo199214 napisał(a):BMW to porządna marka,ale niestety czasy się zmieniły i silnik vw góruje nad silnikami bmw w dalszym ciągu.
ale Ty mówisz teraz czy 15-20 lat temu, bo nie wiem w jakim stopniu Cię wyśmiać :o
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004