BMW E46 1.9 Kiedy jest zimny silnik, spadają obroty i gaśnie

16 Mar 2008, 21:15

BMW E46 318i 1.9benzyna 2000r
Kiedy jest zimny silnik, spadają obroty i gaśnie, po ok 5 sekundach jest ok.
Ale czasami też obroty rosną, nie wiem dlaczego??
Może to wina przewodów,świec,albo błędu w komputerze,nie mam pojęcia???
Świeci się też jakaś żółta kontrolka
''''__
....I
I-[_] coś w kształcie tego.
Ostatnio edytowany przez Franciszek Kardasz, 21 Mar 2008, 19:31, edytowano w sumie 1 raz
Franciszek Kardasz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Czarna Ziemia

16 Mar 2008, 21:19

Co do rosnących obrotów mam to samo, tyle że 2,5td e34. Niestety nie otrzymałem odpowiedzi. Mówili właśnie o świecach, przewodach ale niestety to nie to. pisałem o tym także na forum BMW i również nie otrzymałem pomocy. Może u Ciebie w benzynie będzie inaczej.
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :)
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1894
Miejscowość: Jawor
Auto: Nie mam

17 Mar 2008, 10:13

ja na twoim miejscu sprawdzil silnik krokowy , znajduje sie przy kolektorze ssącym
adam303
Nowicjusz
 
Posty: 11

17 Mar 2008, 10:15

Może to byc wina swiec zapłonowych,przewodów zapłonowych,filtrów.Jest w teoim samochodzie silniczek krokowy,czy regulator uchylenia przepustnicy?Być może te elamenty zawodzą.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Mar 2008, 19:29

Dzięki bardzo za rady, teraz tylko muszę dowiedzieć się jak sprawdzić ten silniczek krokowy, lub wymienić na nowy.
Czy to może chodzi o ten silniczek krokowy, że jak rano odpalam samochód po chwili zaczyna coś tak brzęczeć, a po ok 2 minutach przestaje?
Franciszek Kardasz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Czarna Ziemia

18 Mar 2008, 13:19

Silniczka krokowego nie słychac jak pracuje.A jak go sprawdzić,było niedawno o tym pisane.Z tym brzęczeniem to musisz to sprawdzić z którego miejsca dochodzi.W samochodzie nic nie może piszczeć ani brzęczeć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Mar 2008, 19:58

Witam! Właśnie zostały wymienione świece zapłonowe na nowe, tamte najprawdopodobniej nie były wymieniane od nowości (8 lat org.BMW).
Ale pomimo tego nie ma żadnej poprawy :cry:
Byłem na komputerowym sprawdzeniu i wykazało ,że problem tkwi w (115electronic thermostat control).Tylko, że tam są cztery te termostaty a nie wiadomo który wysiadł, no a cena jest nie mała.
Czy możliwe jest ,że obejdzie się bez wymiany na nowe termostaty???
Z góry dziękuję i pozdro
Ostatnio edytowany przez Franciszek Kardasz, 23 Mar 2008, 00:04, edytowano w sumie 1 raz
Franciszek Kardasz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Czarna Ziemia

21 Mar 2008, 19:20

:cry: po zresetowaniu komputera żółta kontrolka zgasła, ale nic się jednak nie polepszyło.Czy to wina któregoś z termostatów? Jak jest zimny samochód obroty spadają i przygasa, a nawet gaśnie. :(
Franciszek Kardasz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Czarna Ziemia

25 Mar 2008, 07:23

Kontrolka ponownie zapaliła się :(
Raczej będzie konieczna wymiana elektronicznych termostatów kontrolujących, ale czy to pomoże w spadających obrotach i nie równej pracy silnika gdy jest zimny :?:
BMW/ MOC JEST Z NAMI :)
A PRZEDNI NAPęD JEST , JEST NO ,ALE DLA dziewczynek ;)
Franciszek Kardasz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Czarna Ziemia

25 Mar 2008, 10:42

A sprawdzałeś nastawnik paliwa (pompa pompa paliwowa) ??
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :)
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1894
Miejscowość: Jawor
Auto: Nie mam

25 Mar 2008, 10:45

A jak ten nastawnik paliwa sprawdzić i gdzie on się znajduje?
BMW/ MOC JEST Z NAMI :)
A PRZEDNI NAPęD JEST , JEST NO ,ALE DLA dziewczynek ;)
Franciszek Kardasz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Czarna Ziemia

25 Mar 2008, 11:35

sam tego niestety nie sprawdzisz. Musisz do mechanika jechać. Co do tego nastawnika, silnik masz zapewne osłonięty plastikiem, jak to w nowszych autkach ale ta część wygląda tak:

[link do oferty na Allegro wygasł]

ten jest akurat do diesli, ale bardzo podobny jest do benzyny. Tak więc zapytaj się go, czy tutaj czasem nie masz problemów...
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :)
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1894
Miejscowość: Jawor
Auto: Nie mam

28 Mar 2008, 11:39

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D : Usterka usunięta okazało się, że wąż idący od pokrywy silnika był nieszczelny i stąd te wszystkie dolegliwości : -nierówna praca silnika, -gasnący silnik przy rozruchu, -zapalająca się kontrolka , -niestrawność u właściciela itp
Nie udało się wskazać przyczyny na forum, ale DZIEKI za chęci i wsparcie!!!
POZDROO !
BMW/ MOC JEST Z NAMI :)
A PRZEDNI NAPęD JEST , JEST NO ,ALE DLA dziewczynek ;)
Franciszek Kardasz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Czarna Ziemia

10 Lut 2012, 20:50

Witam , mam ten sam problem z obrotami co kolega czy mógłbym prosić o dokładne opisanie który to wąż i gdzie dokładnie idzie z góry dziękuje :)
JarekG23
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 23 08 2006
Auto: BMW e46 328 Coupe