BMW e46 318ti - 2tygodniowy postój i problemy po uruchomieniu.

02 Sty 2016, 11:37

Witajcie, wczoraj wieczorem 1szy raz uruchomiłem moje BMW 318ti po 2tygodniowym postoju. Odpalił za 1szym razem ale słychać było przy uruchamianiu, że coś jest nie tak. Przemierzyłem krótką trasę, do stacji benzynowej na której nie było okazji się rozpędzić i tam po zatankowaniu odpaliłem go 2gi raz. Kiedy wyjechałem ze stacji na drogę i stopniowo się rozpędzałem zauważyłem duży deficyt mocy, bo ledwo na dwójce się toczył. Wyświetliła się ikona silnika na desce rozdzielczej a z wydechu nadmiernie dymiło. W reakcji zgasiłem silnik na poboczu i poczekałem trochę. Skontaktowałem się ze znajomym znającym się na motoryzacji, doradził aby na 1ce powoli wrócić pod dom. Kiedy wracałem do domu żółwim tempem ikona silnika już się nie pojawiła, lecz wciąż bardzo dymiło.
Liczę, że będzie ktoś w stanie mi pomóc, bo mamy weekend a ja potrzebuję auta, a nie wiem czy to tylko takie skutki długiego zastoju czy coś poważnego. Z góry dzięki za odpowiedź i szczęśliwego 2016 wszystkim :)
cezar
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: nie mam

03 Sty 2016, 00:08

Można sonda lambda się posypała?Pasuje do objawów ale pewnie znajdą się jeszcze inne awarie z podobnymi objawami.Podepnij się pod kompa.
MrRagaFull
Nowicjusz
 
Posty: 25
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Chevy
Silnik: 3,1
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1912

03 Sty 2016, 12:56

Skoro pojawiła się kontrolka silnika, to warto sprawdzić błędy.
Warto też zajrzeć pod maskę i sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku i poziom oleju w silniku oraz jego kolor.
Warto też zainteresować się filtrem powietrza oraz paliwa - obecnie są dość duże mrozy, które pojawiły się z dnia na dzień, a więc była wilgoć, która zamarzła. A za tym idzie woda w układzie paliwa, która mogła zablokować filtr paliwa jak i wilgotny filtr powietrza, który zamarnięty zablokował dopływ powietrza.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Sty 2016, 15:15

Dzięki bardzo za odpowiedź. Jutro kontaktuję się z kolegą mechanikiem i podpinam go do kompa. A w kwestii tych filtrów, czy mi jako amatorowi polecasz podejmować jakieś działania? Mam na myśli, jakiś demontaż, ogrzanie aż do odpuszczenia lodu i ponowne podłączenie? Czy jest to zbyt skomplikowana sprawa? Bo na siłę jeśli to byłoby to może nie musiałbym czekać do jutra i wziąłbym się za to dziś :)
cezar
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: nie mam

03 Sty 2016, 20:09

Jeżeli jako amator dasz radę ściągnąc obudowę filtra i go sprawdzić, to nie ma problemu. Z filtrem paliwa będzie trudniej, bo nie dasz rady zobaczyć jak wygląda w środku. Chyba, że auto stoi obecnie w cieple, to ewentualna zamarznięta woda w tym filtrze się roztopi i pójdzie razem z paliwem do komory spalania. Będzie troszkę trudno uruchomić auto, ale tylko przez kilka sekund. Jak już woda wydostanie się z komory spalania i będzie w niej benzyna, to silnik zaskoczy.
Poziom płynu chłodzącego i olej to myślę, że nie jest trudne do sprawdzenia. A od tego powinieneś zacząć. Zresztą jak opisałeś mechanikowi te objawy, to sam powinien zacząć od sprawdzenia tych rzeczy. W przeciwnym razie nie powierzałbym mu żadnego auta.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Toyota Yaris GRMN
    Był marzec 2017 roku. Toyota Yaris WRC zdążyła już pokazać, na co ją stać, wygrywając Rajd Szwecji i docierając do mety jako druga w Rajdzie Monte Carlo. Wtedy na Salon Samochodowy w Genewie wjechał Yaris GRMN. Rasowy hot ...