BMW E46 Coupe do 15k?

10 Wrz 2016, 14:55

Cześć.
Szukam samochodu do 15 tysięcy(nie licząc opłat, itp). Szukam benzyny + LPG lub samej benzyny i instalację będę sam zakładał. Samochód będzie służył do codziennych dojazdów do pracy i w weekendy na studia(razem jakieś 250km tygodniowo).

Od 3 lat marzyło mi się BMW E46 coupe. W tej cenie widziałem tylko najsłabsze jednostki R4 1.9 118km. Obejrzałem ich kilka na żywo i powiem, że zakochałem się w tym samochodzie(można powiedzieć, że został dla mnie stworzony :) ). Niestety każdy, którego oglądałem to powypadkowy ulep, szpachlowany z każdej strony, zardzewiałe, z cieknącym silnikiem itp. Do tego ci sprzedawcy i handlarze, którzy wciskają kit na każdym kroku, aż odechciewa się szukać dalej. Po miesiącu się zniechęciłem do dalszego poszukiwania(szukam do max 100km od Warszawy). Do tego wielu znajomych/znajomych znajomych nie poleca BMW E46 z powodu dużych kosztów napraw i słabej blachy(szybko rdzewieje). Rozmawiałem z kilkoma osobami, którzy znają posiadaczy E46 i każdy miał z nim jakiś problem. Mają zdanie, że jak ktoś kupuje BMW to nie do spokojnej jazdy do kościoła, tylko do driftu, palenia gumy i zapier... Może trochę prawdy i nie znajdę 15 letniego sebixowozu w dobrym stanie? :(
W kwocie do 20 tysięcy jest to dla mnie najładniejszy samochód, a przyznam się że bardzo patrzę pod kątem wyglądu na samochód. Inne są dla mnie zbyt "szare" niczym nie wyróżniające się z tłumu.
Tylko pytanie czy znajdę dobry egzemplarz do 15 tysięcy? Najlepiej z silnikiem R6 2.0/2.2/2.5/2.8 i nie golas bez wyposażenia(przynajmniej klima, multifunkcja i jakaś inna tapicerka niż welurowa).

Zacząłem się jeszcze zastanawiać nad Audi A3 8L z silnikiem 1.8T 150km(również najlepiej w LPG). Pod względem wyglądu brakuje mu trochę do E46 coupe, ale spodobał mi się w nim uturbiony silnik 1.8, który ma niezłe osiągi. Plusem też jest ocynk, czyli mniej rdzy niż w BMW. Na otomoto/olx itp. jest ich sporo, ale większość jest sprowadzonych(jakoś się obawiam kupować samochodu od handlarza).

Przechodząc do sedna: czy znajdę BMW E46 coupe z silnikiem R6 do 15 tysięcy? Może lepiej dozbierać więcej kasy albo w ogóle sobie odpuścić, bo nie znajdę nic niezakatowanego i zlepionego z dwóch? Co myślicie o Audi A3 1.8T?

PS. Nie jestem żadnym sebixem i nie chce samochodem palić gumy, katować ani wyrywać na niego lasek.
Auwu
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 07 2014
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Nie mam

10 Wrz 2016, 15:07

A czym takim wyróżnia się beemwu w kupecie wśród innych aut? :D
Zwykły szarak pełno E46 jeździ po drogach.

Do 15k osobiście wziął bym Hyundaia Coupe 2.0
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Może nie ta półka co E46 ale te 2.0 na prawdę spoko jadą, do środka wrzucić jakieś fajniejsze stołki i zmienić wydech i bajeczka. Ale nie każdemu się podoba. :ok:
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

10 Wrz 2016, 15:19

Myślałem nad Hyundaiem Coupe, ale słyszałem że ma bardzo plastikowe wnętrze i ogólnie słabą jakość wykonania.
W BMW podoba mi się jego kształt(np. sedan już tak bardzo mi się nie podoba) i to, że w środku czuje się bardzo komfortowo i przytulnie, a wszystko jest skierowane w moją stronę. Nie potrafię tego określić, ale czuje się jak dopełnienie samochodu :D

Jestem jeszcze młody i chciałbym kupić coś bardziej sportowego, fajnie wyglądającego. Na rodzinne kombi, albo dziadkowego golfa przyjdzie jeszcze czas :P
Auwu
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 07 2014
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Nie mam

10 Wrz 2016, 15:34

Wiesz, nie chce Cię martwić ale Golf czy A3 to jeden pies, obydwa to dziadkowozy i auta w których będziesz postrzegany jako wieśniak :D
Golf 1,8T funkcjonuje jako GTI, 1,8T w Audi A3 zwykłe to po prostu mocniejsza wersja bo to nie S3..mimo że ta sama jednostka..dla mnie jeden pies który wybierzesz ale A3 może być fajniejsze jeśli mówimy o wersji po lifcie.

Osobiście wybrałbym A3 bo za 15k kupisz po-liftowe 1,8T, 4 cylindry więc tańsze w utrzymaniu i zapewnia fajnie osiągi, co prawda bez wersji 4x4 napęd przód daje frajdę tylko jak sucho.

Z kolei BMW nie wiem czy znajdziesz coś mocniejszego zdrowego za 15k..ale napęd tył i to klasyczne R6...
proponuje poszukać, a przy okazji przejechać się jednym i drugim.
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

10 Wrz 2016, 15:52

Mocniejsze to nie oznacza od razu 3.0 :) Myślę, że nawet 2.0 by starczyło(byle R6)
14 letnie BMW rzeczywiście się tak psują i trzeba w nie dużo kasy wkładać? Czy istnieją jeszcze jakieś, których nie złapała korozja?

Jak wyglądają wydatki na eksploatacje E46 w porównaniu do A3? Czy to prawda, że BMW się częściej psuje i więcej kasy trzeba w nie wkładać?
Jeśli nie ma znacznej różnicy to dozbieram 2-3k i kupię BMW.
Tylko czy to nie będzie tak, że dozbieram więcej kasy i dalej takie szroty będą...

Muszę pójść do jakiegoś komisu i przejechać się obydwoma. Audi ani BMW jeszcze nie jeździłem, bo po oględzinach nawet nie opłacało się odpalać silnika.
Auwu
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 07 2014
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Nie mam