BMW e46 do 10 000zł

16 Wrz 2017, 22:04

Witam wszystkich forumowiczów.

Poszukuję samochodu w kwocie do 10 tyś złotych. W tym budżecie chciałbym również uwzględnić ewentualne naprawy/wymianę części w świeżo zakupionym aucie. Mój wybór padł na bmw e46. I tutaj moje pytanie, czy w ten kwocie uda mi się kupić auto, które nie będzie skarbonką i w jaki rocznik celować? Myślałem o benzynie z LPG, jakie silniki BMW najlepiej znoszą gaz?

Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Skin96
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 15 07 2015
Auto: Audi 80 b3
Silnik: 1.8 s
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

16 Wrz 2017, 22:48

Skin96 napisał(a): czy w ten kwocie uda mi się kupić auto, które nie będzie skarbonką
Uda się jeśli dobrze poszukasz
Skin96 napisał(a):w jaki rocznik celować?
Twój budżet ogranicza Cię do egzemplarzy z początku produkcji

Skin96 napisał(a):jakie silniki BMW najlepiej znoszą gaz?

Wszystkie silniki benzynowe w e46 dobrze znoszą gaz. Budżet ogranicza Cię do R4 1.6 bądź 1.8, w porywach R6 2.0 jak Ci się poszczęści.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

16 Wrz 2017, 22:58

Najchętniej myślałem o 2.0, nastawiam się właśnie na egzemplarze z początku produkcji. Na co najbardziej zwrócić uwagę w takim samochodzie?
Skin96
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 15 07 2015
Auto: Audi 80 b3
Silnik: 1.8 s
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

17 Wrz 2017, 00:52

Na wszystko. A przede wszystkim uważaj żeby nie trafićna upalnego trupa. O R6 zbytnio bym się nie martwił ale reszta dookoła jest ważna, zbierze Ci się kilka usterek na naprawy to można poczuć po kieszeni. Sprawdź czy 1 i 2 nie haczą bo jeżeli tak to znaczy że dostawała po gupsku, uwaga na stuki w moście przy puszczeniu sprzęgła (których oczywiście nie powinno być), pamiętaj że jest tam dwumas więc to też droga rzecz którą trzeba zweryfikować czy nic tam się nie dzieje, wskazówka od temperatury ma stać idealnie w pionie, najlepiej też pojechać na Dół i sprawdzić hamulce amory i całą resztę.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Wrz 2017, 10:20

Tylko czy R6 znajdzie...
Ja bym koniecznie wziął na kanał, nawet jakiś prowizoryczny, na pewno gdzieś w pobliżu masz darmowy, czy za drobną opłatą i można wjechać. Czemu? Tylny most, mocowania, przeguby itp, to będzie najdroższe. Później właśnie skrzynia i wał. Silnika nie ocenisz, chyba że masz dobre ucho i się znasz i rozpoznasz stuki/hałas, ale równe obroty z łatwością sprawdzisz, czy nie faluje (może być drobnostka, a może być grubo).

I przede wszystkim. Silnik ma być ZIMNY :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Wrz 2017, 12:47

Po przesiadce z audi 80 b3 do E46 nawet jak będziesz miał w BM-ce połowę zawieszenia do roboty to wyda Ci się komfortowa i podczas jazdy tego nie wyłapiesz. Nie ma szans, żeby w E46 z początku produkcji wszystko było perfekt. Oczywiście sprzedawca powie, że wszystko jest ok.
Bierz auto na diagnostykę i sprawdzaj dokładnie, kosztuje to ok 100 pln, a mogą wyjść takie rzeczy jak:
amortyzatory - komplet na jedną oś to 400 - 500+
hamulce - komplet na jedną oś to 400 - 500+
Wyrobione tuleje na wahaczach (tuleje są niewymienne, cały wahacz idzie do wymiany) - jeden wahacz to minimum 400 (polecane lemforder/meyle to 500+)
luzy na maglownicy - regeneracja 1000+
Stuki w tylnym moście to z reguły tuleje/podpora wału - nie jest to bardzo drogie, poniżej 500 spokojnie z robocizną wyjdzie
Układ chłodzenia w E46 też nie jest bardzo trwały, a trochę kosztuje - warto dokładnie obejrzeć.

No i przede wszystkim patrz na potencjalną historię wypadkową auta - poszpachlowanych ulepów z wystrzelonymi poduszkami nie brakuje, szczególnie w "okazyjnych" cenach.
txxc
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 01 01 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW E46/Daewoo Lanos
Silnik: 2,2 170KM/1,6 106KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] Hyundai Santa Fe IV
    Hyundai pokazał na targach w Genewie kolejną generację Santa Fe. Paleta silników ma obejmować diesla 2.0 CRDi o mocach 150KM i 182KM, diesla 2.2 CRDi 197KM i benzyniaka 2.4 185KM. źródło: carscoops.com W moim ...