BMW E46 jako drugie auto

26 Wrz 2022, 15:33

Cześć, szukam dla siebie BMW E46. Mam już spokojny samochód do codziennej, ekonomicznej jazdy, a chciałbym zakupić drugi samochód z charakterem na weekendy. Interesujące mnie wersje to 325i, 328i oraz 330i. Nie ma znaczenia czy coupe czy sedan. Oferty zaczynają się już od 18 tyś. i kończą na 45 tyś. Jaki budżet mniej więcej musiałbym przeznaczyć na zakup poszczególnych wersji, żeby nie kupić trupa na kółkach?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :D
Krzysiek909
Obserwowany
 
Posty: 2

26 Wrz 2022, 17:22

coupe + silnik = wyższa cena
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Wrz 2022, 17:42

Krzysiek909 napisał(a): Jaki budżet mniej więcej musiałbym przeznaczyć na zakup poszczególnych wersji, żeby nie kupić trupa na kółkach?


W przypadku BMW takie coś nie istnieje.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Wrz 2022, 20:03

Krzysiek909 napisał(a): a chciałbym zakupić drugi samochód z charakterem na weekendy.


I serio zabawką na weekendy i to niby z charakterem ma zostać e46?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2749
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Wrz 2022, 21:25

Szukałem swego czasu coupe e46 330ci w okolicach 30tys i wszystko to były padaki, więc odpuściłem, temat na inną rozmowę to w ogóle czy taki samochód jest tyle warty
Tuxo
Nowicjusz
 
Posty: 23

26 Wrz 2022, 22:11

jest warty tyle ile ktoś jest w stanie za niego zapłacić. Znam dobrze rynek BMW i też posiadaczy i raczej ich podejścia, często można kupić naprawdę dobre bmw w przyzwoitych pieniądzach ale przeważnie jest tak jak zauważyłeś, gruzy za sporą kasę, światełka,ledziki detajlingi bla bla bla a fura prycha bo lewe powietrze łapie a w silniku stary olej. takie realia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Wrz 2022, 07:18

Kao napisał(a):często można kupić naprawdę dobre bmw w przyzwoitych pieniądzach

A ja sądzę że jeszcze trzeba nadmienić co to jest dobre BMW bo to jest częstym problemem tych aut. Np.e46 330 przez miłośników zwane ostatnim dobrym BMW. Dla mnie jest kibel którego ratuje tylko ewentualny manuał bo praktycznie nie występuje w takiej konfiguracji w innych markach. Co znaczy kibel ? A kibel oznacza to że i tak trzeba łożyć kasę bo a to jeżyk się wysypie a to mechanizmy szyb trzeba wymienić,a to zawór Disa a to saneczki, a to. ..już nie wspomnę o braniu oleju i wadliwych pierścionkach i uszczelniaczach (wadliwych nie mylić ze zużytymi)
No i pomyślmy co zrobi przeciętny dresik jak ma swojego super kibla wyszykować ? Czy kupi nowe chińskie felgi czy będzie trzymać w ryzach technicznych w sumie i tak kibla który za chwilę coś będzie potrzebował od swojego właściciela ? :D


Jak miałby się zastanawiać nad e46 to 2,8/3,0 coupe + manual .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10952
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Wrz 2022, 11:27

faktycznie w 20 letnim aucie padł podnosik szyby kierowcy,disa siada co tydzień a olej bierze tylko BMW, opelki biorą jest git, japończyki biorą jest git a jak temat o bmw to piany dostajesz.
jak kupisz dobre 3.0 (co nie będzie łatwe) to odwdzięczy się tym co reprezentuje bo jaką konkurencję masz dla e46 coupe 230 koni?
faktem jest że trudno już o sprawne e46 bez pchania łap pseudomechanikow i właścicieli którzy zamiast wymienić olej wolą kupić chiński dyfuzor z M pakietu. Auto same w sobie kiblem nie jest, ma już lata i wiele egzemplarzy zrobiło się kiblowate.
bezpieczniekszą wersja dla 3.0 będzie przedlift czyli 2.8 z serii m52 jest słabszy ale nie ma problemu z nadmiernym poborem oleju i co więcej łatwiej będzie o taki egzemplarz bo ogólnie wszyscy zainteresowani tym modelem marzą o 3.0 a niepotrzebnie.
najlepiej zejść w ogóle z bmw i wziąć pod uwagę coś mniej oczywistego jak jakiś HH
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Wrz 2022, 11:51

Kao napisał(a):jaką konkurencję masz dla e46 coupe 230 koni?

I to jest najważniejsza zaletą dodając manuale nie ma konkurencji.
Kao napisał(a):faktycznie w 20 letnim aucie padł podnosik szyby kierowcy,disa siada co tydzień a olej bierze tylko BMW, opelki biorą jest git, japończyki biorą jest git a jak temat o bmw to piany dostajesz.

O czym mówisz ? Podnośniki szyb są wadliwe a nie stare. Disa nie siada co tydzień ale naprawa kosztuje bo dresik kupi OEM czy zamiennik ? Olej, no właśnie jak japończyk bierze to jest źle a przy BMW jest ok. bo przecież to tylko branie oleju a paneweczki to tylko kawałek blaszki.

A chcesz się założyć że 3/4 osób pytających o te auta nie zna ich realnych kosztów serwisu ?
No bo wiesz Japończyk wiadomo że jest drogi no ale Niemiec?

I masz rację jak na dokonania już następnych modeli kiblem nie jest :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10952
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Wrz 2022, 12:16

szybki napisał(a):no właśnie jak japończyk bierze to jest źle a przy BMW jest ok. bo przecież to tylko branie oleju a paneweczki to tylko kawałek blaszki.
nie odwracaj kota ogonem.
szybki napisał(a):Podnośniki szyb są wadliwe a nie stare.
ale co OEM czy zamiennik? czy może oba? A może drzwi całe wadliwe albo szyba, przekoloryzowujesz.
Ogólnie nie polecam zakupu e46 w Polsce żeby nie było. warto zastanowić się nad innym autem gdzie przeciętny odbiorca nie jest typowym sebixem.
szybki napisał(a):A chcesz się założyć że 3/4 osób pytających o te auta nie zna ich realnych kosztów serwisu ?
jak to zwykle bywa a potem takowe auto trafia do 2-3-5 właścicieli i auto staje się kiblem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Wrz 2022, 12:36

Kao napisał(a):nie odwracaj kota ogonem

Eetam ogonem podstawowy żart z BMW czyli panewki wymieniane z olejem :mrgreen:

Kao napisał(a):Ogólnie nie polecam zakupu e46 w Polsce żeby nie było. warto zastanowić się nad innym autem gdzie przeciętny odbiorca nie jest typowym sebixem.

A ja właśnie polecam bo nie ma żadnego innego odpowiednika a jak wyda się trochę kasy (kasa słowo klucz) to można pojeździć i w miarę ok.sprzedać.

P.s.

Pogadaj z tymi co oklejają szyby jaki jest temat podnośników szyb :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10952
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Wrz 2022, 13:10

szybki napisał(a):Pogadaj z tymi co oklejają szyby jaki jest temat podnośników szyb
A co ma piernik do wiatraka? szybiarze robią tył a podnośnik jest z przodu a jak znam zasady warsztatowe (chyba że u Ciebie się tego nie stosuje) głównie przy starych gniotach nie tyka się tego czego nie trzeba tykać.
Nie mówimy o tym że to wada bo przy większości nasto/dziesiecio letnich z drzwiami bez ranek zdarzają się problemy z podnośnikami, to pracuje, ciągle się odsuwa/zasuwa często bywa że gdzieś coś się zatnie, rozreguluje, zaczyna piszczeć to jest oznaką że trzeba tam zajrzeć a nie czekać aż szyba opadnie sama na dno ale większość do tego tak nie podchodzi i tu nie ma znaczenia czy to bmw merc czy inny nissan.
szybki napisał(a):A ja właśnie polecam
ja też, tyle że nie w tym kraju gdzie wszystko musi być najtaniej.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Wrz 2022, 15:23

Dziękuję za wszystkie wypowiedzi w temacie :D

franccc napisał(a):I serio zabawką na weekendy i to niby z charakterem ma zostać e46?
Od zawsze podobały mi się te samochody a moc jaką oferują wymienione przeze mnie silniki wystarczy mi aż z nawiązką.

Kao napisał(a):Ogólnie nie polecam zakupu e46 w Polsce żeby nie było. warto zastanowić się nad innym autem gdzie przeciętny odbiorca nie jest typowym sebixem.
Mógłbyś podać jakieś propozycje za czym innym warto się rozejrzeć do 30k?

szybki napisał(a):A ja właśnie polecam bo nie ma żadnego innego odpowiednika a jak wyda się trochę kasy (kasa słowo klucz) to można pojeździć i w miarę ok.sprzedać.
O jakich kwotach mówimy? Jestem świadomy, że wszystko zależy od konretnego egzemplarza, ale można zakładać, że wkładając ok. 10k w serwis już po zakupie uda się doprowadzić do fajnego stanu? Czy może być i tak, że źle trafiając włożę w auto drugie tyle za ile je kupiłem, a dalej będzie tragedia? Pomijając już opłacalność ładowania tylu pieniędzy w 20 letni samochód.
Krzysiek909
Obserwowany
 
Posty: 2

27 Wrz 2022, 19:28

Nie wiem czy mogę tu linkować jakąś inną stronę, ale autor tego bloga podsumował roczne koszty utrzymania praktycznie idealnego egzemplarza:
https://auto-dzban.pl/porady-motoryzacy ... od-zakupu/
A tutaj takiego mniej idealnego:
https://auto-dzban.pl/porady-motoryzacy ... ch-latach/
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

27 Wrz 2022, 21:09

Tak naprawdę to ta w dieslu w ogóle nie do tematu ale jako ciekawostka niech będzie a druga ok tylko nadmieńmy że jest dużo widzimisię no i liczone są koszta od zakupu uszkodzonej więc z tych 25 taka do wliczenia jest połowa gdzieś? to na przestrzeni 2 lat z oponami to wcale nie tak dużo ,chodź śmierdzacy temat też z tym zawieszeniem bo kupił z nowym zawiasem potem wymienił 2 razy tuleje i jeszcze raz cały kpl. szkoda że nie dopisał ile km zrobił
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4