BMW E46

27 Kwi 2015, 01:04

Cześć myślę nad zakupem mocniejszego autka tak na przyszły sezon, i w oko mi wpadła E46 Compact z silnikiem 1.8 , może się ktoś wypowiedzieć co do awaryjności tego autka, spalania, kosztów części i utrzymania, bolączek jednym słowem chcę by ktoś mi obnażył naturę tego auta czy wgl warto.
Powiedzmy, że to byłby przykładowy egzemplarz który by mnie interesował :
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
ferdek979
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 07 06 2014
Auto: Nie mam

27 Kwi 2015, 01:24

Wiesz ja mam 318i nie jest to 1.8 tylko dokładnie 1895 pojemności także prawie 1.9.
Pali mi 8.9 litra przy spokojnej jeździe benzynki.
Nie szukaj na siłe 1.8 ja swój kupiłem ze względu na super wyposażenie i wzorowy stan :ok:
Ja mam sedana,ale myśle że w compact silnik R6 też się sprawdzi także celuj od 2.2 w góre,zastanów się także nad założeniem gazu bo wtedy praktycznie nie widać różnicy.
318 jest bardzo fajna,ale dlaczego masz mieć średnią przyjemność z jazdy skoro możesz mieć maksymalną :yes: .
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Kwi 2015, 08:13

BMW z linku miało coś z przodem bo błotniki i drzwi pasażera są ciemniejsze od reszty. Ogólnie jak masz niedaleko to można obejrzeć bo żle nie wygląda.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

27 Kwi 2015, 13:25

mateo199214 : a jak tam to wygląda z awaryjnością ? mianowicie mówi się że serwisowanie jest chorobliwie drogie części kosztują jakby były ze złota . W kazdym razie gdzieś tak kiedyś usłyszałem, chociaż kolega ma e46 w coupe z silnikiem własnie tym 1.9 albo 2.0 jakoś tak i nawet sobie chwali.
ferdek979
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 07 06 2014
Auto: Nie mam

27 Kwi 2015, 18:22

Zwykły sedan taki jak mój nie jest jakoś specjalnie drogi w serwisie.
Myślę,że koszty serwisowania można porównać do volkswagena bory hamulce,tarcze,klocki sprzęgło dwumas kosztuje podobnie.
Musisz poszukać dobrego egzemplarza,bo jak kupisz zajechane bmw to będziesz miał same problemy,
O te samochody trzeba dbać,moja jest z rocznika 98 i z tego co słyszałem to właśnie te roczniki miały jeszcze dobre blachy (jak na bmw) bo po 2000 roku blacha jest już ponoć gorsza.
Mnie osobiście zaczyna irytować,że e46-tek jest coraz więcej i więcej dzisiaj jak wracałem z mojego małego miasteczka widziałem po drodze chyba z 10 w różnych kolorach od czarnego po srebrne i ładny ciemno-szary metalik jeszcze inny niż mój jeżdżą tym głównie młode osoby coś jak kiedyś e36 więc myśle że jak zechce sprzedać to nie będzie jakiegoś dużego problemu i właśnie z tego względu wolałbym kupić klasyka e34 przynajmniej nie miałbym tego co wszyscy ale Ty szukasz auta mniejszego a to inna historia.
EDIT:
A może e36 w wersji compact? tego jest już coraz mniej na drogach i przynajmniej tak jak pisałem nie miałbyś tego co wszyscy.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Kwi 2015, 21:14

nie podoba mi się w ogóle żadne e36 :/ czyli jednym słowem e46 to nie jest jakiś tragiczny w utrzymaniu wóz ? bo o to mi w dużej mierze chodzi.
ferdek979
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 07 06 2014
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    System otwierania samochodu aplikacją na telefon
    Toyota, największy producent samochodów na świecie, jest zainteresowana inwestowaniem w nowe formy korzystania z samochodów, takie jak car-sharing. Z myślą o usprawnieniu takich usług opracowała nowy system ...

27 Kwi 2015, 21:37

Również miałem e46 tyle że 316i i nigdy więcej nie kupiłbym już e46 z silnikiem 4cylindrowym ;) U mnie dużo włożyłem w układ chłodzenia bo przysporzył mi trochę problemów - chłodnica, wąż, króćce, czujnik temperatury, termostat , płyn - ok. 1500zł, do tego tarcze z klockami z przodu wraz z robocizną 700zł, olej + wszystkie filtry + świece + uszczelka pod deklem - ok 800zł wraz z robocizną, trochę problemów również miałem z pukaniem podczas ruszania - wymieniłem podporę wału, łącznik elastyczny, półośki, tuleje trzymającą dyfer - ok 1000zł wraz z robocizną :) Jak ktoś myśli że kupi 316i/318i i będzie to mało paliło to jest w błędzie, faktycznie w mieście mając porównanie do 328i kumpla u mnie wychodziło ok 8,5 - 9l u niego ok 11-12l,ale zaś w trasie spalanie było na tym samym poziomie a o katordze przy wyprzedzaniu w trasie 316i z kompletem pasażerów chyba wspominać nie muszę :P
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Kwi 2015, 22:02

W 318 nie ma już problemu z wyprzedzaniem w zdrowym egzemplarzu kolega kupił pewnie zajeżdżone bmw bo normalnie połowe samochodu się nie wymienia i tu jest dla Ciebie ferdek przestroga żebyś nie kupował "na czuja" bo większość bmw to zajeżdżone szroty szczególnie seria 3 bo jeżdżą tym młodzi gniewni.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Kwi 2015, 22:50

kolega kupił złoma i serwisował go u pazia w stodole, który wymieniał części na czuja. nie wiem tylko czemu tak się dalej tym chwali...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

27 Kwi 2015, 22:53

Mateo po pierwsze nie mów że kupiłem szrota, auto od 1 właściciela z udokumentowanym przebiegiem 260kkm, układ chłodzenia to bolączką, i się ciesz że nie wymieniłeś jeszcze krućcòw i zbiorniczka wyrównawczego :D Po drugie, nie wmawiaj że 318 to rakieta, w jeździe miejskiej jest okej ale w trasie z kompletem pasażerów i pełnym bagaznikiem tak kolorowo niema - przejedz sie zdrowym 323/328 to zmienisz zdanie i zrozumiesz o czym gadam :D

JIG, już się pozbyłem tego "złomu " jak to nazwałeś.Co do mechanika - wyłożył się na tym stukaniu o czym już kiedyś pisałem, układ chłodzenia niestety musiałem porobić :) Pewnie zaraz zostane zjedzony za to że napisałem coś negatywnego o Bmw...
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Kwi 2015, 23:11

Założe się,że nie jechałeś zdrowym egzemplarzem takim jak ja posiadam więc nie mów że nie ma w nim mocy.
Wystarczy mi lekkie muśnięcie gazu i wyprzedzam większość samochodów bez problemu.
Wiem że silniki z R6 są lepsze,ale to nie zmienia faktu że miałeś kiepski egzemplarz bo ja nic nie zamierzam wymieniać wszystko co było do porobienia w tym samochodzie zrobił poprzedni właściciel mam faktury z DE od termostatu po alternator zawieszenie mam nowe również hamulce bodajże ATE.
Może mi jeszcze powiesz że Twoje bmw było w stanie idealnym? pukanie przy ruszaniu to pierwszy sygnał że coś jest z samochodem nie tak.
Kupowałeś w polsce czy zagranicą?
Ja mam przebieg oryginalny 130 tys,więc co ja mam wymieniać przy takim przebiegu? :no:
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Kwi 2015, 23:24

Podczepiając się pod temat; Czy koło 2000 roku każdy z silników R6 BMW (2.2/2.5/2.8/3.0) różnił się jedynie pojemnością i mocą? Czy są jeszcze jakieś istotne różnice (poza niewielką w spalaniu)? Czy któryś z tych silników miał wadę fabryczną?
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169

28 Kwi 2015, 06:58

Mateo osobiście przewoziłem ją z Niemiec od właściciela, jeżeli masz 130 kkm przebiegu to gratuluję... Po drugie ja piszę o 316i 105konnym :D
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Kwi 2015, 07:35

105KM a 118KM to jest różnica... :roll:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

28 Kwi 2015, 08:16

yyy - 2.5 170 koni i 2.8 193 konie to m52, bardziej udane, ale słabsze silniki.

2.2, 2.5 192 km i 3.0 231 koni to m54 - bardziej skomplikowane. 3.0 lubi olej popić i mocy nie trzymać po czasie.

pawel93 - jeżeli Twoje BMW miało 230 kkm i luzy na półosiach to albo auto od kata albo przebieg znacznie wyższy.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW