BMW e90/92 czy warto?

09 Paź 2017, 12:28

Witajcie,
Po długich namysłach oglądania aut bardzo mi się spodobały bmw e90 ale bardziej podoba mi sie e92 w wersji 3 drzwiowej myślałem z początku o dieslu jednakże benzynowy okaże się dla mnie zapewne lepsze i tutaj pojawia się pytanie jaki silnik bmw jest godny polecenia ogólnie jezdziłem głównie japończykami i tam ceniłem zawsze bezawaryjność tych aut no ale nie jestem fanem BMW jednakże również nigdy nie miałem auta z tego koncernu.
Do wydania mam max 50tys zlotych czy to odpowiedni budżet?
Jakieś rady opinie?
Noname93
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Kia pro ceed
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Paź 2017, 14:41

Budżet masz odpowiedni, ale nie jest to szczególnie udane auto pod względem trwałości - nie ma tu silnika, który można polecić z czystym sumieniem, każdy jeden ma jakieś wady konstrukcyjne.
Ja bym szukał przedlifta z jak największym osiągalnym w tej kwocie silnikiem - tylko wtedy to auto ma jakiś sens.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

09 Paź 2017, 14:58

Rozumiem, poprzednia wersja nie podoba mi się niestety dlatego też jako że nie jestem fanem tej marki po prostu nie zdecyduje się na to.
Rozumiem że żaden silnik, bo jest kilka nie jest udany?
Noname93
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Kia pro ceed
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Paź 2017, 15:31

Każdy jeden jest trapiony przez jakieś usterki. Ale "udany" to pojęcie względne - już 325i zapewnia bardzo przyzwoite osiągi, a im wyżej tym jest lepiej.
Tego auta po prostu nie kupuje się dla oszczędności czy trwałości.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

09 Paź 2017, 15:42

A jak sprawa ma się z dieslami z tego co się wstępnie zorientowałem najlepsze są 3.0 jednakże one cenowo wypadają już sporo powyżej 50k a 2.0?
Noname93
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Kia pro ceed
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Paź 2017, 20:48

łysy
Co Ty pierniczysz za głupoty??? Silniki benzynowe 6 cylindrowe w tym BMW to jedne z lepszych jeśli chodzi o trwałość i osiągi jeśli mówimy o w miarę świeżych autach.
325i jest bardzo dobrym wyborem i w odniesieniu do osiągów, trwałości i możliwości montażu LPG. Bardzo mało tego jest na sprzedaż na rynku, głównie z tego powodu, że są to bardzo lubiane przez użytkowników silniki i nikt od tak po prostu takiego auta nie sprzedaje.

Z diesli najlepiej brać 6 cylindrowe 330d.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

09 Paź 2017, 21:07

Czy mógłby ktoś jeszcze się wypowiedzieć?
Noname93
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Kia pro ceed
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Paź 2017, 21:10

Tom88T napisał(a):6 cylindrowe w tym BMW to jedne z lepszych jeśli chodzi o trwałość i osiągi


Te silniki nie są już z ery pancernych BMW, taka prawda.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Paź 2017, 21:14

Owszem nie jest pancerny, ale na tle konkurencji jest dużo ponad przeciętną, poza tym przecież ludzie nie będą kupować tylko starych xx letnich aut ze względu na to, że jakiś tam silnik był niezniszczalny.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Paź 2017, 21:20

Zgadzam się. W sumie nie tyle silniki, co ogólnie elektronika sprawia problemy, tam już zaczęto sporo jej wkładać.

A z diesli to tylko 3.0 właśnie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Paź 2017, 21:31

Tom88T napisał(a): i możliwości montażu LPG

tylko z bagażnika nic nie zotaje :mrgreen: BMW ma dobre diesle owszem ale decydujac sie na beemke ciężko oprzeć się pokusie wzięcia benzynki, prawie 1.5 roku w e90 w sumie nic się nie popsuło
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

09 Paź 2017, 21:52

Czyli te 6 cylindrowe są całkiem spoko rozumiem?
Mowa jest o 2.5l? Nie znam się na tych oznaczeniach bmw.
Noname93
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Kia pro ceed
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Paź 2017, 22:12

Noname93 napisał(a):Czyli te 6 cylindrowe są całkiem spoko rozumiem?
to najlepsze dzieło BMW :naughty: krótka piłka albo 3.0 diesel albo 3.0 Benzyna ostatecznie 2.5.
galakty napisał(a):Tom88T napisał(a):
6 cylindrowe w tym BMW to jedne z lepszych jeśli chodzi o trwałość i osiągi


Te silniki nie są już z ery pancernych BMW, taka prawda
a co Ty opowiadasz konstrukcja jest cały czas ta sama. Mają lekkie zmiany by mocy trochę więcej wydusić ale nadal są to bardzo udane jednostki, chociaż może coś tam łapy wsadzili i zepsuli żeby nie klepały po ponad pół miliona na luzie :naughty:. Nie ma co się oszukiwać większość która kupuje 3er z większym silnikiem nie głaska tego auta tylko korzysta z mocy więc na pewno nie wytrzymają tyle silniki co w serii 5 czy 7
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16666
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Paź 2017, 22:32

Ciekawych rzeczy można się tu ostatnimi czasy dowiedzieć, chyba zacznę tu częściej wpadać :)
NoName93 poczytaj nieco o tych samochodach tutaj (wpisy osób, które FAKTYCZNIE miały/mają z tymi autami do czynienia, bo wiedza na poziomie Auto Światu z pewnością nie wystarczy, by dobrze doradzić komuś jak zainwestować 50 tys. zł) i wyciągnij wnioski czy to "jedne z lepszych silników jeśli chodzi o trwałość":
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 0&t=262051
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=8&t=111567
Ważne, żebyś podjął decyzję świadomie :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

10 Paź 2017, 09:35

Z wolnossaków to tylko 3.0 265/258 koni, te 2.5 albo słabsze miały problemy z głowicami/tłokami, a ten mocniejszy chyba nie i pod LPG się nadaje. Można przerobić wydech i dać butlę zewnętrzną pod bagażnikiem, wtedy się go nie traci, a i tył lepiej dociążony. Ma jednak upierdliwy osprzęt trochę jak np. elektryczna pompa wody za 1200 czy 1800 pln niedostępna w zamienniku, a psująca się co jakiś czas, no ale raz pewnie Ci się to trafi na x lat.

Z turbo polecam 335d. Standardowo klapy kolektora wywalić i ogólnie jeżdżą sobie i chwalą, bez problemu można dorobić dodatkowe 100, a nawet 150 koni. Jeżeli komuś diesel nie przeszkadza to super opcja. Wiadomo, że jak to biturbo i diesel czasami coś strzeli, ale w porównaniu do 335i to tutaj diesel wypada lepiej jeżeli chodzi o serwis.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW