Bmw E90 czy volvo v40

09 Cze 2023, 19:46

toyman40 napisał(a):bez przesady, sprzęgło kpl to część eksploatacyjna


Taaa alew tym modelu wyjątkowo szybko pada. do tego ma rozrząd z tyłu silnika, także warto to zrobić za jednym zamachem :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Cze 2023, 21:09

No warto to zrobić, ale w czym problem? wymiana danej części w danym aucie klasy dajmy na to budżetowej a klasy wyższej inaczej kosztuje.
Ten kto kupuje taki samochód musi to brać na klatę że dajmy na to w Chevrolecie Cruze 1.8 robota za wymianę rozrządu będzie kosztować 500,-- a w BMW 5000,--
Ja nie wiem w czym jest problem. ?
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

09 Cze 2023, 22:29

toyman40 napisał(a):Ten kto kupuje taki samochód musi to brać na klatę


No to zrozum, że mało kto bierze na klatę. Target tych aut jest jaki jest, za dużo kibli już widziałem i to u znajomych którzy twierdzą "nic się nie psuje", a potem wsiadasz, choinka na desce, sypie komunikatami po włączneniu zapłonu i czuć że wypada zapłon :lol:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Cze 2023, 23:02

ja zawsze biorę na klatę, u nas w rodzinie też, coś się zepsuje...naprawiamy

kilka aut miałem gdzie trzebabyło dołzoyć i 7000-8000zł po sprowadzeniu na naprawę, a to skrzyni automatycznej czy silnika , i trzebabylo sprzedać po kosztach lub na minusie, a na następnym sobie to odrobić.
Ryzyko zakupu samochodu używanego
A nie żebrać na naprawę u sprzedawcy, a niektórzy ludzie by się naprawdę wstydzili, bo upominali się o jakieś bzdety, typu akumulator czy zwór egr
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

10 Cze 2023, 07:45

Kao napisał(a):Swap w terenówkach to 3.0D i wytłumaczenie jedno, MOC,EKONOMIA,BEZAWARYJNOSC

Tak robią SWAP samego słupka, ja jeździlem 2jz (600km600nm)że skrzynią z 3,0d i co ? i na tym kończy się. Reszta to syf który akceptują fani marki albo Ci co nie jeździli autami które się nie psują.
Notabene zapytaj mechaników ASO toyoty co powiedzą o dieslach BMW w avensisach :ok:
Czy byli świadomi jak może być zwalony ten silnik przy zwalonych dieslach toyoty :D

Kao napisał(a):jakoś majątku nie zbiłem na naprawach bmw

Majátek to robię na autach które zjawiają się na serwis a nie rozkminki pt co dziś się zje...ało .
Kao napisał(a):fakt że wyeksploatowane egzemplarze sprawia więcej problemów ze względu na zastosowana technologię i i ilości nowinek


Tak tylko te nowinki jakoś w innych autach nie psują się a tu walą na potęgę. Do tego niektóre rozwiązania techniczne są tak jakby zemstą za 2 wojnę światową :mrgreen: bo nie mają jakoś innego uzasadnienia.
Kao napisał(a):Polecacie tu gorsze śmietniki nie mając z nimi styczności bez znajomości rozwiązań technologicznych i cen części, dobrze że chociaż na C5 oczy wam potwierałem.


Tu raczej trudno o gorszego śmiecia niż E90 i modele tej marki tamtych lat ale fakt C5 jest może i gorsze.
galakty napisał(a):Mam dwóch znajomych fanatyków BMW i obydwaj twierdzą że od E90 to kible (chyba że benzyna przedlift to jeszcze jako tako). Tutaj oczywiście zawsze Kao broni BMW, ale może za granicą te auta są inne niż w Polsc


Mam kolegę który sprowadza auta i próbował BMW po kilku szt. Skończył bo szkoda się z nimi użerać a potem drugi temat radośni amatorzy tej marki.
Kao napisał(a):Szybki jak chcesz to podrzucę Ci filmik z rx450h mojego lekarza co się stało z siłownikiem lewej strony po przebiegu 130k

Kao nie rozśmieszaj mnie gadasz jak laik od plakatów i tabelek :piwo:
Lexus też może się zepsuć tylko liczy się jak często to robi. Niedawno pisałem o moim koledze od BMW gdzie ostatnia jego X6 3,0d od 0-200k.km. (niestety dalej serwisuje tego syfa) kosztowała więcej niż wszystkie Lexusy z całej rodziny serwisowane w ASO. Teraz mam na placu dla byłych fanów BMW dwa Gs V8 bo są to ich kolejne lexy i nie chcą nawet oddać moczu w kierunku swoich starych upodobań i nie dla tego że mają taką fanaberię bo tylko chodzi o koszty i upierdliwość awarii.
Kao napisał(a):mam scenica 3 bo części brak, zderzak udało się jakiegoś połamańca niekompletnego w Polsce dorwać za jedynie 2300, maska jedyne 1700 zł używana, lampa na tą chwilę nigdzie nie ma ale ceny ok 1400zl lub 650 euro nowa.

Zgadza się, wymiana lampy w mojej megane3 + listewki zderzaka jak chciałbym wymieniać cały zderzak wydałbym więcej niż na Lexusa :D np.skorupa przód zderzak 3k z jednym ledem a lampa 1k.zwykła bo Xenon 1,4k :D
Kao napisał(a):F10 pokonało 190 tyś w jednych rękach i jedyne naprawy to poduszki pod silnikiem koło pasowe i rozrząd, kompresor klimy koniec kropka.

Tak wierzę Ci chociaż u mojego kolegi urwane koło na wakacjach w Chorwacji skończylo się -1000 EUR. A do tego nie uważasz że jest ßmieszne iż od 20lat problem koła pasowego wraca w każdym dieslu tej firmy. Miłośnicy mają nawet zestaw naprawczy kółeczka w bagażniku :D
A do tego jest to dla Ciebie wyczyn że do 190k.km.urwało się" tylko "koło pasowe i rozleciał się kompresor klimy i "tylko" poduszki silnika się wysypały ? :ok:
Kao napisał(a):robiłem tył w toy rav4 =części brak

No i ?

Kao prawda jest taka że zakrzywiasz na maxa rzeczywistość, zaprzeczasz miłośnikom marki ( tym świadomym), zaprzeczasz nawet samemu producentowi :D


toyman40 napisał(a):kilka aut miałem gdzie trzebabyło dołzoyć i 7000-8000zł


Gorzej jak trzeba tą kwotę podwoić na auto warte 25-30k. :D

Do tego zauważcie kto pyta u nas na forum o BMW i z jakim budżetem :?: :)


Prawda jest taka:

Wszystko ma swoje plusy i minusy ważne żeby mieć ich świadomość i ewentualną akceptację :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10956
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Cze 2023, 08:51

szybki napisał(a):Gorzej jak trzeba tą kwotę podwoić na auto warte 25-30k.


I to jest sedno problemu. Masz auto warte 25-30k i musisz nagle władować 10k w dwumasę i rozrząd (pomijam turbo, wtryski i inne rzeczy bo to osobny budżet). W życiu bym tego nie zrobił, bo to dalej jedynie E90 które może i jest fajnym autem, ale nic więcej (2.0 diesel o czym my gadamy :D )

Wolałbym albo pójść w takiego Lexusa z V8, albo w drugą stronę czyli normalne auto i świeższe. Już nawet jakiś VW z 1.4 TSI poprawionym bym wolał.

Naprawdę nie rozumiem co ludzie widzą w tym E90... Marzenie dzieciństwa żeby mieć E46 jak każdy gimnazjalista? Serio, co to auto ma w sobie że ludzie się pchają mimo ostrzeżeń?

I zanim ktoś powie, że dużo części i zamienników. Ta, zamienników które często tworzą dodatkowe problemy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Cze 2023, 23:49

Kao napisał(a):Czemu jedyny Swap w terenówkach to 3.0D i wytłumaczenie jedno, MOC,EKONOMIA,BEZAWARYJNOSC ja tego nie wymyśliłem.


Taki swap wykonany porządnie kosztuje 30+ i zawiera ogarnięcie całego silnika i osprzętu. Wtedy rzeczywiście, może być bezawaryjnie. Szkoda tylko, że e46/e39 z jakiego ten silnik wygrzebano jest "troszkę" tańsze niż wartość swapao

Marzenie dzieciństwa żeby mieć E46 jak każdy gimnazjalista?


Ja tam w sumie całkiem niedawno, kiedy kombiaka szukałem, zacząłem się nad turingiem 330 w mpaku zastanawiać :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2754
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Cze 2023, 18:11

franccc napisał(a):Ja tam w sumie całkiem niedawno, kiedy kombiaka szukałem, zacząłem się nad turingiem 330 w mpaku zastanawiać


Wersje specjalne OK, bo przynajmniej ma jakąś wartość i jedzie, ale nie 2.0 benzyna czy diesel, dajta spokój :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007