BMW e91 330xd 2006r czy Audi A4 B8 avant 2.0TDI 170km 2009r

12 Lis 2016, 22:01

WItam,
Tak jak w temacie mam ogromny dylemat i liczę że pomożecie rozwiać mi wątpliwości, między BMW e91 330xd 2006r i Audi A4 B8 avant 2.0TDI 170km 2009r auta są podobnie wyposażone navi itd i w podobnej cenie jednak bmw jest w automacie(co mi się podoba) a a4 w manualu rozważałem też opcję a4 b8 2.0 TDI z multitroniciem w automacie 140km.
Które auto bardziej opłaca się kupić jeśli chodzi o awaryjność, koszty utrzymania. Domyślam się że bmw będzie więcej paliło ale czy dużo więcej? Co byście wybrali?
Marekkkk
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: opel vectra

12 Lis 2016, 22:21

Żadnego bym nie kupił :ok: Znalazłbym co najmniej kilka ciekawszych aut za tą kasę (i zwykle młodszych) :naughty:
A tak na marginesie to nie było (na 80%) e91 330xd
Koszty utrzymania wyższe w przypadku bmw choćby ze względu na ilość cylindrów a co za tym idzie "więcej" osprzętu. Spalanie w trasie raczej bez większej różnicy, po mieście już coś zauważysz, jednak więcej niż 1-1,5l bym się nie spodziewał
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Lis 2016, 22:29

owszem jest bmw 330x drive e91, dzięki za uwagi, mam sentyment do tych obu marek dlatego te 2 wchodzą w grę
Marekkkk
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: opel vectra

12 Lis 2016, 22:49

Ja bym poszedł w kierunku Audi A4...po pierwsze 4 cylindry, po drugie przebieg w okolicach 180 tys w BMW spokojnie będzie z 250-300 tys po prawie 11 latach.
Mówimy oczywiście o realnym przebiegu.
A reszta wg uznania.

W BMW lepsze osiągi, lepsza moc, w przypadku Audi gorsze, mniejsza moc, pozostaje opcja chiptuningu gdyby Ci mocy zabrakło.
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

13 Lis 2016, 02:03

Łokoj napisał(a): po drugie przebieg w okolicach 180 tys w BMW spokojnie będzie z 250-300 tys po prawie 11 latach
możesz nam powiedzieć skąd te wnioski? :sly: przebieg rośnie proporcjonalnie do ilości cylindrów pod maską?

Ja bym brał BMW, bo 6 garów i ogl jakieś takie ciekawsze (o ile można to powiedzieć o klekocie). Multitronic to Ty sobie odpuść, no chyba że w skuterze :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Lis 2016, 10:22

mike czepię się Ciebie, bo nie przeczytałeś ze zrozumieniem - chodziło o mniejsze koszt utrzymania i niższy "średni" przebieg auta z tego rocznika jakbyśmy rozmawiali o dieslu w BMW :)

Do autora:
W Audi najprawdopodobniej jest wadliwa pompa oleju, więc na start do wymiany. Przebieg to bardziej kwestia grubo powyżej 200tys. (7 lat jednak i często 40-50tys. rocznie).
Z drugiej strony BMW często trzeba dolewać olej (Łokoj chodzi chyba o benzyniaka wg oznaczenia 330x drive, a nie 330d)

Wybór ogranicza się do tego ile rocznie km robisz i w jakich warunkach (miasto/trasa).
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


13 Lis 2016, 12:03

Tak to jest jak się buszuje po internetach w nocy :D

330xd to diesel AWD - x jako rodzaj napędu, d tradycyjnie.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004