

Atrakcyjne kontury nadwozia z włókien węglowych opasa płynna linia dachu oraz elementy zaprojektowane zgodnie z wytycznymi języka stylistycznego BMW i "stream flow", np. boczne okna, które nadają bryle pojazdu lekkości i poprawiają właściwości aerodynamiczne. Przestronna kabina w stylu BMW i zyskuje niepowtarzalny luksusowy klimat, a BMW i3 Concept Coupe w pełni zasługuje na tytuł pierwszego w świecie internetowego pojazdu elektrycznego. Dzięki zastosowaniu dedykowanych seryjnym modelom BMW i funkcji innowacyjnego systemu BMW ConnectedDrive, działanie układu nawigacji oraz komunikację między pojazdem, światem zewnętrznym i smartfonem kierowcy zmodyfikowano pod kątem specyficznych wymogów e-mobilności.
POLECAMY Projekt nadwozia BMW i3 Concept Coupe
Pod względem dynamiki osiągów BMW i3 Concept Coupe do maksimum wykorzystuje potencjał elektrycznego układu napędowego BMW eDrive. Podobnie jak BMW i3 Concept, również odmiana Coupe napędzana jest silnikiem elektrycznym BMW Group, który oferuje maksymalnie 125 kW/170 KM mocy oraz moment obrotowy o wartości dochodzącej do 250 niutonometrów. Moment ten poprzez przekładnię jednostopniową przekazywany jest na koła tylnej osi. Motor elektryczny zasilany jest przez ukryte pod podłogą akumulatory litowo-jonowe. Ich umiejscowienie pozwoliło znacznie obniżyć środek ciężkości, a tym samym w jeszcze większym stopniu poprawić znakomite właściwości jezdne samochodu.

POLECAMY COMFORT, ECO PRO oraz ECO PRO+: trzy tryby jazdy BMW i3
Tak udany mariaż nowego pojazdu z technologią napędową BMW eDrive, która staje się już produkcyjnym standardem, możliwy był dzięki architekturze LifeDrive dedykowanej BMW i, która składa się z dwóch niezależnych części przystosowanych do wymogów technologicznych elektrycznego układu napędowego i pozwala na stworzenie koncepcji stylistycznej, poczucia przestronności oraz wrażeń z jazdy właściwych tylko pojazdom BMW i.

Klatka kabiny stanowi centralny element modułu pasażerskiego, który zbudowano z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP). Dzięki szerokiemu wykorzystaniu tych zaawansowanych technologicznie materiałów, BMW i wspina się na wyżyny inżynieryjnego kunsztu. Ponieważ tworzywa CFRP są niezwykle lekkie i jednocześnie wyjątkowo wytrzymałe, posiadają znaczny potencjał konstrukcyjny, umożliwiający tworzenie szerokiej gamy wariantów modeli o niepowtarzalnym charakterze marki BMW i. W BMW i3 Concept Coupé układ napędowy, podwozie, obudowa zespołu akumulatorów oraz elementy konstrukcyjne i odpowiadające za bezpieczeństwo wkomponowano w moduł napędowy, wykonany w głównej mierze w aluminium.
POLECAMY BMW i3 Concept Coupe - wnętrze zachęcające i przestronne
Wymiary BMW i3 Concept Coupe
Przy 3964 mm długości, 1768 mm szerokości i 1555 mm wysokości, BMW i3 Concept Coupe daje się poznać jako pojazd o zdecydowanie wyjątkowych proporcjach. W porównaniu z BMW i3 Concept, nowy model wyróżnia się szerszą, bardziej przysadzistą sylwetką, która wyraziście podkreśla jego dynamiczny charakter. Jednocześnie niezmieniony pozostaje rozstaw osi (2570 mm) znany z seryjnego BMW i3.

źródło: BMW