BMW n53b30a panewka

29 Lip 2023, 18:21

Witam od niedawna jestem posiadaczem BMW E92 3.0i n53b30a auto kupiłem za śmieszne pieniądze z uszkodzonym silnikiem
Po rozebraniu okazało się że panewki na korbowodach nr 3 i 4 obróciły się poprzedni właściciel bardzo ostro jeździł tym autem i silnik zatrzymał się przy 5 tysiącach obrotów na 2 biegu pytanie moje brzmi co mogło spowodować obrócenie panewek i na co zwrócić uwagę przy naprawie silnika
Daniel1996806
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • 30 Lip 2023, 10:21

    Daniel1996806 napisał(a):co mogło spowodować obrócenie panewek

    Tak naprawdę to to nie ma dla Ciebie znaczenia ale powód jest tylko jeden, olej. Rozbija się na wiele czynnikow, słaba jakość, jego braki, nie odpowiednią temp przy wysokich obrotach.


    Na co zwrócić uwagę przy naprawie? Dziwne pytanie. Na wszystko
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16555
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    30 Lip 2023, 15:50

    Myślałem bardziej że są jakieś elemęty w tym silniku które szczególnie ulegają zużyciu z tego co się dowiedziałem to bardzo często w tych modelach łapie akurat na tych korbowodach
    Daniel1996806
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    30 Lip 2023, 16:29

    Potrzebujesz danych technicznych i według nich silnik i jego elementy zweryfikowac i naprawić
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16555
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    30 Lip 2023, 17:05

    Daniel1996806 napisał(a):i na co zwrócić uwagę przy naprawie silnika

    na poprawną naprawę
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    30 Lip 2023, 19:19

    Ważna w tym przypadku będzie jakość naprawy. :yes: Zweryfikowanie jakie elementy i podzespoły wymagaj naprawy a potem jakość i staranność naprawy .Ale to raczej leży po stronie mechanika i zależy od jego sumienności i podejścia .Bo jak ty zweryfikujesz jakość naprawy ?? Na pewno potrzebne będzie ustalenie co spowodowało obrócenie się panewek..czy przyczyną był olej, niewydajna pompa olejowa czy też przytkane i częściowa niedrożność kanałów olejowych.Znasz się na tym ?? :no: zweryfikujesz to? :no: zweryfikujesz pracę mechanika.. :no: raczej nie wiec musisz liczyć na jego fachowość i sumienność przy naprawie. :yes:
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 449
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Toyota GT 86 (od 2012) – dziedziczka Hachi-Roku
      Z legendy modelu AE86 garściami czerpie współczesna, produkowana od 2012 roku Toyota GT86. Podobnie jak słynna Hachi-Roku, ma tylny napęd, świetnie się prowadzi i jest szybka, pomimo że pod maską zamontowano umiarkowanie ...

    30 Lip 2023, 21:28

    Wszystkie kanały olejowy wymyte pod ciśnieniem wleci nowy wał i panewki z ASO pompa równiez wymieniona na nową panewka dystansowa wytarta do 0 wydaje mi się że to było przyczyną
    Daniel1996806
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    30 Lip 2023, 23:56

    Daniel1996806 napisał(a):Wszystkie kanały olejowy wymyte pod ciśnieniem wleci nowy wał i panewki z ASO pompa równiez wymieniona na nową panewka dystansowa wytarta do 0 wydaje mi się że to było przyczyną

    Mój znajomy z tym silnikiem miał podobnie. Walnęła panewka zrobił remont walnęło około 8-10k. Potem przywrócił silnik do stanu fabrycznego czyli jak w każdym kondomie tej marki branie oleju i następne jazdy bo okazało się że w poszczególnych rocznikach były różne wady. Znowu zastukało do "niebios bram". Potem kupił następny silnik po sprawdzeniu i niby z usuniętymi wadami chociażby rozrządu. Poleciało już z robotą prawie 15k. Aktualnie ma kondona który niby jest zwinny w jeździe ale jak mu dasz w palnik to pije olej jak żul jabcoka pod monopolowym :D

    Tak naprawdę dowiedz się co musisz w tym złomie zrobić żeby nim pojeździć bo jak masz mieć serię to po co tracić czas ? Kup sobie zwykle auto do jazdy i się nią ciesz bo z g.bata nie ukręcisz a życie nie trwa 200lat żeby tracić czas na takie coś :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 10788
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    31 Lip 2023, 07:12

    Zauważ jedno,że wszyscy tu piszący mówią,że te silniki mają wadę i piją olej,,jak żul Jabcoka" :) zastanów się czy warto w ten złom inwestować :pieniądze,czas i nerwy. :no: A potem jeździć z duszą na ramieniu w oczekiwaniu kiedy znów ,,zastuka" :D
    https://trends.com.pl/nowoczesny-i-prob ... -technika/
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 449
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    31 Lip 2023, 07:46

    Acer66 napisał(a):Zauważ jedno,że wszyscy tu piszący mówią,że te silniki mają wadę i piją olej,,jak żul Jabcoka" zastanów się czy warto w ten złom inwestować :pieniądze,czas i nerwy. A potem jeździć z duszą na ramieniu w oczekiwaniu kiedy znów ,,zastuka"
    https://trends.com.pl/nowoczesny-i-prob ... -technika/


    Tylko że wklejanie linków nic nie pomoże :D BMW to jest stan ducha a nie posiadania :mrgreen:

    Wystarczy wejść na forumowe strony loversów BMW odcedzić tych co "im jeszcze się nie popsuło" , tych co robią marketing do sprzedaży g.które kupili i poczytać co się dzieje :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 10788
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    31 Lip 2023, 20:30

    Daniel1996806 napisał(a):Wszystkie kanały olejowy wymyte pod ciśnieniem wleci nowy wał i panewki z ASO pompa równiez wymieniona na nową panewka dystansowa wytarta do 0 wydaje mi się że to było przyczyną

    może tak , może nie.
    to może i tak się okazać że jest mało, jak ktoś tak katował to do upadłego to może się i tak okazać że jest to tak wychlastane że wpakować można w nieskończoność...pytanie jak wyglądają tuleje cylindra czy nie ma owalu, czy nie ma rys, pytanie jak wygląda sam Blok Silnika, może półpierścieni oporowych nie ma do czego zakłądać :lol: , tłoki możliwe że też do wymiany, korbowody też mogły dostać po pupce, a przy katowaniu dostawały, to wszystko trzebaby było bardzo dokładnie pomierzyć i posprawdzać, a najlepiej kupić nowe. :lol:
    jak panewka się obróciła w korbowodzie to ta korba też raczej do wymiany, pozatym wiadomo pierścienie, uszczelki, uszczelniacze, rozrząd,nowe śruby, będzie ściągnięte to może dolecieć jakieś sprzęgło bo będzie i tak w słabym stanie...do kupeczki będzie się szybko zbierać, później docieranie.
    a nie wiadomo jak zawory czy nie poupalane, gniazda zaworowe, Vanosy, Cewki, Świece, dojdzie jeszcze trylion innych rzeczy.
    To nie jest tylko że se kupisz wał , panewki i półpierścieni, składasz i jeździsz...oj nie nie nie, to nie jest takie proste

    Pozatym po złożeniu i tak może coś wyniknąć że coś dalej jest nie tak.
    Można wpakować mnóstwo pieniędzy i dalej będzie kupka,

    Powiem szczerze ..osobiście ja bym tego nawet nie chciał za darmo :mrgreen:
    Dawno temu jak zaczynałem import samochodów to kupowałem z zajechanymi motorami, i remonciki szły, i zawsze jak miało wyjść 4000zł , to wychodziło 8000zł , po prostu pewne rzeczy nigdy nie przewidzisz, a i czasami sam mechanik coś zawali i ponowna rozbiórka,....miałem tak 2x że po złożeniu silnika zatarł się po 30 km :lol:
    dzisiaj juz się w to przestałem bawić, szkoda czasu, nerwów, uzerania się z mechnikami, nikt tego nie chce za bardzo robić, a jak chce to jakieś absurdalne kwoty są rzucane.

    spuść to lepiej komuś innemu i niech ktoś inny się martwi, ty sobie kup dobry sprawny samochód, chyba że masz mało siwych włosów na głowie to ci na pewno doleci po remoncie :lol:

    opcja nr. 2 jeżeli nie liczysz się z kosztami, masz na to wyjebane, i chcesz spróbować czegoś nowego i chcesz się zabawić w patryka mikiciuka... to proszę bardzo :lol:
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    31 Lip 2023, 20:46

    Wszystkie remonty czy to mieszkania czy samochodu cechuje jedno..wyliczasz koszt a potem wychodzi na to ,że i tak się w nich nie mieścisz :)
    Drogi moderatorze szybki też odpowiadam żartem piszesz ,że BMW to jest stan ducha a nie posiadania a jaki stan ducha ma nieboszczyk inaczej ,,trup" :lol: złom zawsze będzie złomem i można go reaktywować tylko w hucie :)
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 449
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    31 Lip 2023, 21:13

    co ja bym zrobił?
    1. Albo pozbyć się tego :lol:
    2. Jeżeli miałbym naprawiać to nie , ewentualnie kupić słupek z jeżdżącego anglika z niskim przebiegiem i przełożyć

    tam tak naprawdę wszystko będzie w środku wyjechane

    Co innego jest gdy panewka się obróciła ze względu na jej zużycie naturalne lub np. ktoś tylko zaniedbywał wymiany oleju...mogłbym to ratować

    A co innego jak ktoś katuje , upala, to tak naprawdę całe wnętrzności ulegają degradacji

    Kolega tak kupił kiedyś zajechane jak się okazało Volvo z 2.5T ...
    w środku takie owale że skończyło się na kupieniu słupka i przekładka

    Naprawa wychodziła .... nieopłacalnie, pozatym trzebabybyło albo tulejować albo rozwiercać blok :mrgreen:
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286