BMW Porada

06 Cze 2017, 10:07

Witam.
Mam zamiar kupić sobie BMW, ale nie mam pojęcia jak ze silnikiem i ogólnie jak sprawuje się samochód, czy często się coś sypie w nim, trochę cena tego samochodu jest duża i nie chce wywalić kasę, a potem naprawiać coś ciągle. Podaje dane auta
BMW Porada
Ogłoszenie do tego samochodu : [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Bardzo bym prosił o opinie silnika i opisanie czy w ogóle warto myśleć nad tym samochodem.
Kwota do: 50tyś
Rejon: Małopolska
Własne potrzeby: Wyposażenie coś mniej wiecej takie jak w ogłoszeniu.
Z góry wielkie dzięki.
Ostatnio edytowany przez Marcin231, 06 Cze 2017, 13:26, edytowano w sumie 1 raz
Marcin231
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 02 2016
Auto: Nie mam

06 Cze 2017, 13:12

Bez szczegółów nic nie doradzimy. Poprawiaj wg tego wzoru https://www.forumsamochodowe.pl/wazne-zanim-napiszesz-nowy-temat-przeczytaj-ten-wazne-vt72479.htm albo kosz. I wklej przy okazji link do ogłoszenia
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Cze 2017, 17:36

Jak będziesz miał pcha to trafi Ci się uszkodzone koło pasowe, które jest zintegrowane z wałem korbowym i silnik na śmietnik. 2,0d jak wiele innych ostatnio stosowanych silników od BMW to szmelc.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Cze 2017, 17:56

Jeśli robisz mało km to daj sobie spokój z klekotem
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Cze 2017, 18:01

BMW, ale nie chce walić kasę. Na dzień dobry wymiana oleju, filtra oleju, powietrza, paliwa to koszt rzędu 500-600zł.
Sam mam silnik N47 i wiem, że do tanich nie należy.
Rozrząd umiejscowiony z tyłu to koszt nawet i 4tysie. Choć gdyby miał usterkę to zapewne już dawno by się urwał, bo ten silnik miał z tym problem. Ja nie słyszę niepokojących dźwięków, więc nie ruszam, a mam już około 200 tysięcy przebiegu.
Z ciekawostek mechanik mi powiedział, że gdybym miał problem z turbo to kolejne 4tysiące.
Sprzęgło+koło dwumasowe to koszt rzędu 2-2,5 tys.
Dochodzi zawór EGR - z tym akurat miałem problem, ale ja dałem tylko przeczyścić, więc nie wymieniałem.
Są jeszcze wtryski, dpf...jeden oryginalny wtrysk kosztuje tysiąc albo i więcej. Można też regenerować albo zastosować zamiennik.
W tym silniku lubią się też urywać klapki kolektora ssącego, a w konsekwencji jeśli nie utkną one w kolektorze, trafią do silnika i dalej już tym silnikiem nie pojedziesz.
Tarcze, klocki w przypadku serii 5 też do tanich należeć nie będą.

Czasem czytam sobie forum BMW i widzę, że część ludzi stosuje filozofię, a w d... jak się rozpierdzieli wymienię cały silnik na używany - co wychodzi taniej niż jego serwisowanie.

Oczywiście powyżej to tylko możliwe scenariusze. Ja miałem problem z EGR-em, czujnikami parkowania, przewodem do odmy, świecami żarowymi, sterownikiem świec żarowych. W tej chwili od 2 lat nie działa mi spryskiwacz tylnej szyby, ale nie jest to dla mnie rzecz niezbędna.
Możesz mieć szczęście albo żałować swojej decyzji. W serii 5 dochodzi jeszcze mnóstwo elektroniki, która może się psuć.
maxatos
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 05 08 2006
Auto: Seat Arona
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

06 Cze 2017, 18:36

A co sądzicie o tym?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Marcin231
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 02 2016
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bieżnikowanie opon - nie tylko w czasie kryzysu
    Rok 2011 był dla polskich bieżnikowni bardzo dobry. Wszystkie zakłady bieżnikujące opony odczuły zwiększony popyt na opony bieżnikowane zwłaszcza w drugiej połowie roku. Tendencja wzrostowa widoczna też była w pierwszych ...
    Toyoty Camry 8 generacji
    Fabryka Toyota Motor Manufacturing, Kentucky, Inc., (TMMK) rozpoczęła produkcję Toyoty Camry 8. generacji. Nowa Camry zadebiutowała na targach w Detroit w styczniu 2017 roku. Model jest produkowany od 1982 roku, a od 15 lat ...