Z przedlifta unikaj 316i/318i ponieważ nie jadą oraz 320d 136km które mają problem z pompą wtryskową. Dobre polecenia są 323i / 328i które bardzo fajnie jeżdżą oraz 330d ( w nie uważać na klapki gaszące które urywają się i wpadają do silnika ). Z polifta dobry jest 318d / 320d 150km / 330d / 325i. 330i też jest bardzo fajne ale ma kilka problemów
![Wink ;)]()
Unikaj poliftowych 316 i 318 ponieważ mają silnik z valvetroniciem który przysparza problemów. Na co zwracać uwagę przy zakupie to ... rdza - maska przy nerkach, błotniki, doły drzwi, tylna klapa. Oprócz tego czy przy ruszaniu nic nie stuka z tyłu ( podpora wału, dyfer ), czy tył nie pływa podczas jazdy próbnej no i sprawdzić układ chłodzenia ;D Co do ceny to na fajny egzemplarz z fajnym wypasem i silnikiem po lifcie 20k to masz takie minimum
![Wink ;)]()
Ja miałem dwie e46 - jedna 316i przez którą strasznie się sparzyłem do BMW, potem trafiła mi się mega forumowa sztuka 330xd i tak już zostałem przy BMW, obecnie e91
Co do kosztów utrzymania to jest drożej niż do golfa iv / a3 / a4 / passsata gdzie masz masę zamienników ale znowu takiej tragedii niema .
Dodam jeszcze że poliftowe 320d/330d również miały problem z urywającymi się klapkami więc po zakupie warto sprawdzić czy są i ewentualnie je usunąć. W 318d problem ten nie występował.