BMW seria 5 e39 vs e60

16 Wrz 2019, 22:03

A dla mnie z punktu widzenia kierowcy który posiada duuużo aut oraz zdużo jeździ i...troszku uczestniczy w serwisie różnych marek twierdze iż tego typu temat powinien się zaczynać "witam jestem kamikadze" :ok:

Wszystkie auta premium i mniej premium v6 diesel w kwotach najczęściej poszukiwanych czyli 20k to śmiecie.

I tak jak...ktoś sam wszystko naprawia, ma czas, ma narzędzia to coś moż wyrwie rokujące na dalszą jazde i nie utopienie się finansowo... ale serwisowanie tego normalnie jest w stosunku do wartości abstrakcją.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11057
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Wrz 2019, 22:35

Czyli mam zawsze szukać tego najdroższego? To co powiecie na to jak kumpel kupował jakiegoś starego opla za 600zł i jeszcze przyjechali do niego 20km a po spisaniu umowy on im powiedział że jak coś się zepsuje to ich znajdzie?
kraskeusz
Początkujący
 
Posty: 91
Zdjęcia: 316

17 Wrz 2019, 05:40

Nie porownuj starego strupiastego opla zapewne z podstawowym silnikiem, w ktorym nie ma sie co zepsuc do e60 r6 czyli segmentu E, ktore nie ma opinii taniego i niezawodnego auta. 20tys rocznie to moze przesada, ale sredni egzemplarz pochlonie pewnie cos z przedzialu 5-10 tys. Ktos pisal kiedys wyliczenie na rf i koszty wyszly 6tys rocznie na przestrzeni kilku lat w e90 330d. W e60 bedzie drozej i trzeba sie z tym liczyc. A za 20tys j/w - kupisz smiecia. E39 bedzie troche tansze i mniej problemowe, ale nie znaczy ze tanie.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

17 Wrz 2019, 11:58

10k rocznie to co to za koszty? Mniej niż 1000zł miesięcznie. Jakoś mnie to nie przeraża. Coś mi się wydaje że niektórzy tutaj wyolbrzymiają bo jeśli faktycznie tylko tyle kosztuje utrzymanie e60 to wcale nie ma drogo.
kraskeusz
Początkujący
 
Posty: 91
Zdjęcia: 316

17 Wrz 2019, 12:05

Zalezy kto co uwaza za drogo, bo w ciagu 3 lat mozesz wlozyc rownowartosc zakupu auta. W przypadku nowych aut ma to sens, ale starych dla mnie srednio.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

17 Wrz 2019, 13:02

trainpro napisał(a): Ktos pisal kiedys wyliczenie na rf i koszty wyszly 6tys rocznie na przestrzeni kilku lat w e90 330d. W e60 bedzie drozej i trzeba sie z tym liczyc. A za 20tys j/w - kupisz smiecia. E39 bedzie troche tansze i mniej problemowe, ale nie znaczy ze tanie.

Temat dotyczył diesla e90 3,0d gdzie ktoś z kilku lat wpisał swoje koszty użytkowania. Z tego co pamiętam chodziło o śmieszne przebiegi jak na diesla i kosztów samych napraw w pyte.
Do tego tam też jest spora grupa tzw.fanbojów szczególnie opcji bmw 3,0d i..
auto do driftu to 3,0d
auto w trase to 3,0d
auto na 5km.dziennie to 3,0d

kraskeusz napisał(a):10k rocznie to co to za koszty? Mniej niż 1000zł miesięcznie. Jakoś mnie to nie przeraża. Coś mi się wydaje że niektórzy tutaj wyolbrzymiają bo jeśli faktycznie tylko tyle kosztuje utrzymanie e60 to wcale nie ma drogo.


To że Cię stać i to jest norma dla Ciebie to nie oznacza że to jest ogólna norma. Dla mnie jest to sygnał że nigdy nie jechałeś nie psującym się autem...
I może uprzedzę Twoje dalsze dywagacje na ten temat bo robię koło 70k.km. rocznie a z bratem około 200k.km. autami premium które nie mają z nami łatwo. I jak miał bym wkładać na auta po 10k to nie chciał bym na nie oddać moczu. Bo tyle wydaje na auta do upalania gdzie pewnie jak bym jeździł normalnie to też bym nie dobrnął do takich kwot.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11057
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota w Rajdzie Dakar - historia startów
    Rajd Dakar nie bierze jeńców. Niedostępny teren, ekstremalne warunki pogodowe oraz walka z czasem i zmęczeniem sprawiają, że tę rywalizację mogą wygrać tylko najtwardsi ludzie i najmocniejszy sprzęt. Zakończona właśnie, ...
    Toyota Land Cruiser 300 – silnik V6 i napęd hybrydowy
    Nowa Toyota Land Cruiser 300 zostanie najprawdopodobniej pokazana w sierpniu. Legendarna terenówka na ramie ma według doniesień japońskiego magazynu Best Car Web otrzymać platformę TNGA i napęd hybrydowy z silnikiem ...

17 Wrz 2019, 16:47

kraskeusz napisał(a):10k rocznie to co to za koszty?


Ja liczyłbym 10 tysięcy na sam pakiet startowy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Wrz 2019, 17:35

O czym to jest gadka? Typ sie chwali że jeździ autami premium tyyyyle kilometrów i tyle ma samochodów. Człowieku ja przez cały czas mam kilka samochodów i robię minimum 20kkm w samym mieście. Miałem sporo samochodów w które nic nie wkładałem oprócz tankowania ale wiem że czasem włożyć trzeba więc typie co masz na myśli? Wielce jeździsz takimi samochodami a 10k rocznie to dla ciebie pieniądz? Kolejny typ wyjeżdża z pakietem startowym 10k. Na co niby? Płyny+filtry to 10k? Zastanówcie się trochę bo pytam o coś konkretnego to wielce chcą się pochwalić tekstami typu: samochód za 20k to złom itp. A pewnie jeździcie kompotami e36 316i albo passatem b5 1.9tdi i musicie sie dowartościować w necie. Ja mam wywalone na to ile macie samochodów i za ile bo nie 1 fure mam i nie 1 miałem więc jak nie gadacie w temacie to po co ta gadka.
kraskeusz
Początkujący
 
Posty: 91
Zdjęcia: 316

17 Wrz 2019, 17:46

Chyba nie musisz wyjezdzac do uzytkownikow, ktorzy chca Ci pomoc z tekstami per "typie". Najpierw naucz sie kultury, a potem zadawaj pytania na forum.
A myslisz ze pakiet startowy w 15letnim 3.0d z realnym przebiegiem 400tys to olej plus filtry? Jak tak to o Tobie swiadczy ze miales/masz same 1.4/1.6 n/a. Zobacz sobie ile rozrzad kosztuje w takim aucie/wtryski/kolo pasowe/klapy kolektora/sprzeglo z dwumasem lub skrzynia/turbo, a to tylko niektore z drozszych rzeczy ktore moga sie zepsuc w tym aucie. Kolega za akumulator razem z wymiana (do ktorej w e60 trzeba podpinac kompa) dal 1000zl. To chyba jest pewien obraz "taniosci" tego auta.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

17 Wrz 2019, 18:18

Widze ze moj post mala burze wywolal, piszac 20k na start mialem na mysli wlozenie tej kwoty na start przy mocnych autach (nie zwyklaków) to kwota przy zalozeniu ze ktos sam sie auta nie dotyka i zleca wszystko wyspecjalizowanemu warsztatowi badz aso

kraskeusz napisał(a):Na co niby? Płyny+filtry to 10k?
Myslisz ze auto ktore ma 300-400tys nalatane bedzie na start wymagalo jedynie tego co wymieniles? serwis bmw jest ogolnie drogi, wiele osob kupuje te auta i nie jest w stanie ich utrzymac wiec po miescie jezdzi masa strupow, ktore po zakupie trzeba doinwestowac

widze ze sie bardzo napaliles na te bmw, podejdz tego na chlodno, poczytaj o bolaczkach silnikow ktore Cie interesuja, nastepnie przedzwon sobie do jakiegos ogarnietego serwisu i zapytaj ile kosztuje zrobienie tego czy tego
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Wrz 2019, 18:48

kraskeusz napisał(a):Typ sie chwali że jeździ autami premium tyyyyle kilometrów i tyle ma samochodów. Człowieku ja przez cały czas mam kilka samochodów i robię minimum 20kkm w samym mieście.

Próbowałem Ci grzecznie wyjaśnić więc nie mów do mnie "typ"...
kraskeusz napisał(a):A pewnie jeździcie kompotami e36 316i albo passatem b5 1.9tdi i musicie sie dowartościować w necie..

Dobre ... :ok:
Mówi to do mnie autor zapytania o e60 do 20k. ;-)
Zejdź na ziemię :yes:
kraskeusz napisał(a):więc typie co masz na myśli? Wielce jeździsz takimi samochodami a 10k rocznie to dla ciebie pieniądz?

Typie ... dobre :D
Co chcesz dokładnie wiedzieć...???
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11057
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Wrz 2019, 18:52

Użytkownicy mają trochę racji ale też dużo jest przekoloryzowane. Jeżeli chcesz Diesla wiadomo, klapy wirowe do sprawdzenia, ew wyjęcia. Napewno takowego auta nie kupuje się na oczy, tu trzeba mieć przynajmniej program INPA i weryfikować naprawy, o tyle fajnie w e60 jest to że wszystko jest kodowane i do każdej naprawy masz wgląd, widzisz co gdzie i kiedy. Ale sory 20k i e60 to jest bardzo głupi pomysł.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Wrz 2019, 19:05

A ja się trochę nie zgadzam kto normalny jeździ do ASO z nastoletnim autem? albo wkłada oryginały? :roll: jest multum zamienników bardzo dobrej jakości a jeżdżenie do ASO nie świadczy o lepszym dbaniu o auto absolutnie. ASO jest po to żeby gwarancji nie stracić, a nie po to żeby wydawać zbędną gotówkę.
Części można też regenerować, naprawiać
Bo drugiej takie straszenie hm jakby kupować mieszkanie i od razu zakładać że będzie pleśń na ścianach albo hałas z ulicy albo awanturujący się sąsiedzi, najpierw warto znaleźć egzemplarz i zobaczyć co on reprezentuje.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

17 Wrz 2019, 19:08

No widzisz jak bardzo żyjesz stereotepem... uwierz że czasami różnica w cenie jest tak znikła że nie opłaca się wstawiać zamienników, przykład z przed kilku dni, szukałem rurki do kolektora, używki po 40-50 euro zamienników nie spotkałem nowa w BMW 22 euro
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16732
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Wrz 2019, 19:15

Akurat bmw czy np audi to nie są marki które dobrze tolerują zamienniki.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003