BMW seria 5 e39 vs e60

08 Wrz 2019, 13:50

Mam dylemat co lepiej do 18-20k? Raczej chciałbym jak najmocniejszego diesla. E39 z 3.0 diesel można mieć już za ok. 10k więc boje się że dając 2 razy tyle przepłacę. E60 boje się że kupie coś ostro zajechanego. Na który model lepiej postawić w tym budżecie? Serii 3 już miałem dużo ale żadnej 5 więc raczej mnie nie interesuje a w 7 e38 chodzbym kupil 740d to obawiam się że z tą masą samochodu będzie muł a koszty utrzymania z kosmosu.
kraskeusz
Początkujący
 
Posty: 91
Zdjęcia: 316

08 Wrz 2019, 14:06

Koszty utrzymania każdego dużego, starego diesla w marce "premium" będą z kosmosu. Przecież te auta mają nastukane średnio ponad pół miliona, nie ma co spodziewać się czegoś dobrego.
A o e60 za 18-20 to od razu zapomnij. Nooo chyba, że zamierzasz wsadzić w nią kolejne 18-20 w ciągu pierwszego roku
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

08 Wrz 2019, 15:18

Z utrzymaniem np. audi a6 2.7 biturbo nie miałem problemu. Z cenami z kosmosu mam na mysli że kupie za 20 i w pol roku max rok włoże drugie tyle. Właśnie e60 poniżej 20k widzę na ogłoszeniach bardzo dużo i każdy się zarzeka że perełka ale zastanawiam się ile w tym prawdy. Utrzymać wiem że utrzymam prawie każdy samochód ale jeśli ma to być studnia bez dna to mija się to z celem skoro mogę kupić coś tańszego w utrzymaniu, jezdzić i jakieś siano zachować w portfelu. Tak czy inaczej zależy mi na bmce w której będzie komfortowo, od 200KM wzwyż (wszystko poniżej 200KM nie wystarcza mi i mam wrażenie że stoję w miejscu nawet gdy przeciągam biegi), koszty utrzymania nie muszą być najniższe ale bez przesady (myślę że do 10k zł rocznie nie licząc paliwa oraz oc by mi odpowiadało).
kraskeusz
Początkujący
 
Posty: 91
Zdjęcia: 316

09 Wrz 2019, 09:58

Jeśli celujesz w mocne E60 z 3-litrowym dieslem to na pewno nie kupisz takiego za 20 tysięcy. Jakieś 2.0d lub benzyna 2.2 za 20 tysięcy na pewno znajdziesz, nie będzie idealne - będzie wymagało małego lub większego wkładu. Ja bez 30 tys. nie podchodziłbym do 3.0d.

E39 będzie tańsze w naprawach, ale wiadomo, że z racji przebiegów mogą pojawić się poważniejsze usterki. To są realne przebiegi E39:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

14 Wrz 2019, 18:54

Właśnie e60 z 3 litrowych dieslow wyswietla sie najwiecej gdy filtruje do 20k ale ok w takim razie rozumiem że nie ma sensu się w to pakować. E39 może być tylko że nigdy nie siedziałem a tym bardziej nie jechałem w e39 i nie wiem czego się mogę spodziewać. Głównie chciałbym aby był komfort porównywalny z np. Volvo s80 bo tam akurat jest ok. W audi a3 czuje się jak zamknięty w małym pudełku a BMW e46 ledwo ujdzie. Poza tym od zawsze gdy siedze na miejscu kierowcy to nie ważne jak mocno deptam na gaz zawsze mam wrażenie że nie jedzie a na miejscu pasażera nawet samochody poniżej 100KM robią na mnie wrażenie. Chciałbym aby to dobrze przyspieszało na tyle żebym już nie narzekał że nie jedzie bo np. w 2.7 biturbo 230KM zabawa była może 2 dni a później miałem wrażenie jakby to wogóle nie jechało. Właściwie to gdy wpycha mnie w fotel to wiem że dobrze jedzie i jestem zadowolony. Czy 3.0d w e39 wystarczy do tego?
kraskeusz
Początkujący
 
Posty: 91
Zdjęcia: 316

14 Wrz 2019, 19:34

Więc poprostu interesują Cię wrażenie a nie osiągi, weź sobie e39 3.0, zawirusować z indywidualną mapą żeby w fotel biło przy 2.5 tyś i będziesz zadowolony.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16739
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    ŠKODA Š978 (Typ 978), 1956 rok
    Decyzją Ministerstwa Przemysłu Czechosłowacji z roku 1955 czechosłowaccy konstruktorzy otrzymali zadanie stworzenia całkowicie nowego samochodu dla "szerokich mas pracujących". W tym czasie wdrażano produkcję modelu 440 (Spartak), ...

14 Wrz 2019, 19:48

kraskeusz napisał(a):Z cenami z kosmosu mam na mysli że kupie za 20 i w pol roku max rok włoże drugie tyle

Tyle to czasami wklada sie w miare nowe mocne auta wiec nie ma co oczekiwac niskich kosztow, mowa oczywiscie o serwisie na poziomie a nie u stasia co sie niby zna na bmw
kraskeusz napisał(a):Właśnie e60 z 3 litrowych dieslow wyswietla sie najwiecej gdy filtruje do 20k
przesortuj sobie liste od najdrozszych i pomysl co sa warte te sztrucle za 20k
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

14 Wrz 2019, 20:04

Raziel11 napisał(a):Tyle to czasami wklada sie w miare nowe mocne auta wiec nie ma co oczekiwac niskich kosztow, mowa oczywiscie o serwisie na poziomie a nie u stasia co sie niby zna na bmw


Jest jeden problem... trafienie starego diesla bmw serwisowanego w aso raczej niewykonalne. Do tego warsztaty które mają obłożenie i nie angażują się w drutowanie aut raczej odmawiają serwisu takich samochodów. Więc tak jak u mnie w mieście zostaje tylko aso albo warsztaty wyspecjalizowane gdzie piłka jest krótka wycena, zaliczka i żadnych używek a wtedy może zaboleć.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11102
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Wrz 2019, 20:06

No tak jest, jak ktos sie w czyms specjalizuje to i ceny ma odpowiednie, a na drutowanie sobie nie pozwoli i robia sie koszty ktorych najczesciej klienci BMW nie przyjmuja
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Wrz 2019, 17:46

Raziel11 napisał(a):
kraskeusz napisał(a):Z cenami z kosmosu mam na mysli że kupie za 20 i w pol roku max rok włoże drugie tyle

Tyle to czasami wklada sie w miare nowe mocne auta wiec nie ma co oczekiwac niskich kosztow, mowa oczywiscie o serwisie na poziomie a nie u stasia co sie niby zna na bmw
kraskeusz napisał(a):Właśnie e60 z 3 litrowych dieslow wyswietla sie najwiecej gdy filtruje do 20k
przesortuj sobie liste od najdrozszych i pomysl co sa warte te sztrucle za 20k

Te nowe samochody w które tyle się wkłada to jakie? I czy w aso lub normalnym warsztacie? Bo z tymi warsztatami ogólnie mam problem bo na 1 warsztacie nic nie potrafili naprawic i np. była taka sytuacja że przyjechałem z świecącym check enginem i uciekającym płynem chłodniczym a oni mi wymienili czujnik abs, filtr powietrza oraz żarówke kierunkowskazu. Problem jak wiadomo nie ustał ale tłumaczyli że to i tak było do wymiany a tamtego już nie robili bo im się nie chciało. Noo chora sytuacja. Na kolejnym warsztacie niby najbardziej polecanym w mieście gazownik mnie oszukał i to na prawie 2k. Dlatego jak wybrać dobry warsztat?
A z tym e60 to nawet gdybym wziął firmę sprawdzającą samochody to i tak gdyby wyszło że jest ok pewnie będzie jakaś grubsza wada której po prostu nie udało się wykryć? Czy może jednak faktycznie okazja? Bo zdażyło mi się kupić kiedyś okazję za połowę wartości rynkowej w bardzo dobrym stanie w co sam nie mogłem uwierzyć. Tak samo po normalnej cenie zdarzały się złomy.
kraskeusz
Początkujący
 
Posty: 91
Zdjęcia: 316

16 Wrz 2019, 17:54

To wszystko kwestia jak trafisz, nie ma reguły jaka cena przy tych autach
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16739
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Wrz 2019, 19:36

kraskeusz napisał(a):Czy może jednak faktycznie okazja?

szansa jedna na milion, szczegolnie w przypadku aut tak poszukiwanych

kraskeusz napisał(a):Te nowe samochody w które tyle się wkłada to jakie?

prawie wszystkie

kraskeusz napisał(a): I czy w aso lub normalnym warsztacie?

ceny sa zblizone pomiedzy specjalistycznymi warsztatami a aso
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Wrz 2019, 20:06

20k rocznie w prawie wszystkie nowe auta???
Nie wiem co to za skarbonki bo ja o czyms takim nie slyszalem. Chyba ze bierzesz pod uwage koszty s-klasy czy bmw 7. Ale to chyba nie o takich autach temat.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

16 Wrz 2019, 20:11

Nowe MOCNE auta, czytaj lepiej
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16739
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Wrz 2019, 20:42

Kao napisał(a):Nowe MOCNE auta, czytaj lepiej


No ciekawe, bo w megane 3 rs 2013 rok, które jest u mnie w rodzinie w ciągu niecałych 2 lat zostało włożone 12 tys zł (łącznie z zakupem opon z felgami i programem z dp na 320 hp). No ale pewnie jako daily masz z 700 hp i dla Ciebie to nie jest mocne auto, ani nowe.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003