BMW seria 5er kombi diesel

27 Lip 2016, 21:09

Dzien dobry forumowiczom!
Nadszedl czas zmiany auta, od ponad 3 lat jestem w posiadaniu Passata B5 po liftingu, oczywiscie kombi z TDI na pompowtryskach, 130 koni. Kupilem go z przebiegiem ledwie 140 000 kilometrow, teraz ma okolo 210 000 i zaczynaja sie piewsze awarie (sprzeglo, tarcze hamulcowe mimo, ze klocki przod maja ledwie 40 000 przejechane, tyl troche wiecej, jak kupilem to ze swiezo wymienionymi w aso w Austrii, telepanie w przednim zawieszeniu - a bylo regenerowane zima 2014 etc.), poza tym juz troche nim jezdze, sasiedzi przesiedli sie na nowsza generacje B6, szwagier to nawet sobie wypasionego Passata CC kupil, wiec i ja mysle o zmianie. Tyle, ze teraz chce wybrac cos z gornej polki premium.

Mysle o zakupie BMW piatki w kombi, oczywiscie diesel bo nie bede zakladal gazu do tak luksusowego auta. Budzet mam duzy, bo moge zaplacic nawet 30 000 zlotych za w pelni bezwypadkowy czarny egzemplarz w wersji M ze skorami i duza nawigacja. Zastanawiam sie jaki wybrac silnik. Tego na dwoch turbach nie chce i chyba bralbym czterocylindrowy (chcialbym zmiescic sie ze spalaniem w 7l/100km). Szukam auta o przebiegu ponizej 170 000km.

Co lepsze 520d czy 525d? One sie tylko chipem roznia czy jest wiecej zmian?
W ogloszeniach wiecej jest 530d, one duzo wiecej pala? Ile realnie wyjdzie?
Niby mowi sie ze Bedziesz Mial Wydatki, ale chyba warto wiecej zaplacic bo mysle, ze zamienniki czesci w takim prestizowym samochodzie wytrzymuja wiecej niz w jakims tam pospolitym Volkswagenie.

Na co zwrocic szczegolnie uwage przy zakupie takiej swiezej piatki? A moze ktos ma na sprzedanie zadbany egzemplarz z uczciwym przebiegiem? Place jak za prezydenta, nawet do az 30000zl!

Aha zapomnialem dodac, ze nie chce pakowac sie w koszty wiec skrzynia manualna, automaty drogie w naprawach i do tego wiecej pala. Niestety w ogloszeniach przewazaja automaty - dlaczego?

Byloby dobrze gdyby w tej cenie byly juz usuniete te klapy wirowe co sie psuja, byl wyciety filtr czastek stalych i zregenerowana dwumasa.
JanuszAndrzej
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 10 08 1998
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Volkswagen Passat B5FL
Silnik: 1,9 TDI PD130
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
1

27 Lip 2016, 21:21

Marna prowokacja ale tekst o inwestycjach i zawieszeniu niezły, zachować dla potomnych :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

27 Lip 2016, 21:24

Ale mi wieczor autor poprawil :D
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna
0

27 Lip 2016, 21:35

Nie wiem dlaczego z tym zawieszeniem to niby ma byc prowokacja, szczegolnie ze nie probuje tu sprzedac Passata (moj mechanik go chce kupic mimo usterek ktore wymienilem bo sobie sam je usunie po taniosci). Faktury za regeneracje nie mam bo po co mi bylo za VAT doplacac, ale podobno w B5 nawet dopracowanym po liftingu to norma ze tak malo znosi przebiegu po polskich drogach.
JanuszAndrzej
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 10 08 1998
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Volkswagen Passat B5FL
Silnik: 1,9 TDI PD130
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
0

27 Lip 2016, 21:45

1. Nikt normalny nie sprzedaje auta, gdy do wymiany/regeneracji są rzeczy czystko eksploatacyjne.
2. Wymieniłeś typowe bolączki tego modelu, włącznie z przednim zawieszeniem
3. Wybierasz najmniejsze diesle w aucie klasy wyższej, czyli nie stać Cię na to auto (jak szkoda Ci wymienić kilka pierdół w Passeratti to nic dziwnego...)
4. Diesel "bo taniej", co pokazałeś w innym temacie, mianowicie tutaj https://www.forumsamochodowe.pl/samochod-dylemat-i-pomoc-vt95319.htm
5. Januszowy wymóg co do przebiegu, co w wypadku auta tej klasy z dieslem wobec rocznika jest dobrym żartem
6. Masz ból d.py, że sąsiedzi mają "udane" b6, a więc postanowiłeś przebić ich e60, na które jak już w.w Cię nie stać
7. za 30k nie kupisz "spokojnie" tego auta
8. nick to sprawa prywatna, ale od tego powinienem zacząć, że to prowokacja.

Wymieniać dalej? :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

27 Lip 2016, 21:54

AD.1 : Przewaznie samochodami jezdze 2-4 lata do przebiegu lekko ponad 200 000 kilometrow bo wiem, ze powyzej takowego trzeba coraz wiecej inwestowac w eksploatacje, do tego gdybym dojezdzil do dajmy na to tych 250 tysiecy to prawdopodobnie sprzedaz go zajelaby mi miesiace a dostalbym marne grosze. Nie widze w tym niczego nienormalnego, wrecz przeciwnie to czysty pragmatyzm

AD.2 : Wiem i tez nie widze w tym niczego nadzwyczajnego. Wiedzialem ze przy pewnym przebiegu zacznie sie to sypac, zaczelo ciut szybciej, wiec zamiast inwestowac w naprawy auta, ktore juz mi sie i tak opatrzylo chce je sprzedac osobie, ktora zna te bolaczki bo od kiedy mam Passata serwisuje go tylko u Pana Bogdana

AD.3 Szukam auta z silnikiem 4 cylindrowym, wysokopreznym ze wzgledow ekonomicznych. To takie dziwne? Nie bede sie nim scigal spod swiatel, bardziej od osiagow interesuje mnie kwestia spalania i taniego serwisu. Po co BMW montowalo do piatki male silniki? Ich pierwszych wlascicieli tez nie stac? Ich zakupy to prowokacja?

AD.4 Tak, diesel bo taniej i uwazam, ze nie wypada aut klasy premium gazowac. Mam w domu auto na gaz, zreszta nie pierwsze i nic do tego paliwa nie mam. Ale co sprawdza sie w Polo nie koniecznie pasuje do calkiem swiezego BMW

AD.5 Juz pisalem ze powyzej pewnego przebiegu eksploatacja jest drozsza a ryzyko awarii wieksze. Nawet diesel premium powyzej 250 000 klometrow moze okazywac slady zuzycia, a ze planuje go miec ze 3 lata, czyle przejade mysle 80 000km to szukam egzemplarza do danego przebiegu. Co w tym dziwnego?

AD.6 To o sasiadach to tak pol zartem pol serio, choc nie ukrywam ze po to ciezko pracuje zeby moc sie nacieszyc bajeranckim samochodem. Moze jestem prozny, ale z drugiej strony po co zmienili calkiem dobrego Focusa akurat na Passata B6? Ciekawe czy piatke tez kupia nowszej generacji z tych swoich marnych urzedniczych pensyjek.

AD.7 To popatrz na ceny, za taka kase jest z czego wybierac, jakbym mial na koncie mniej niz 20000zl to bym sie musial gimnastykowac, kombinowac z wysoka cena Passata, a tak kupie do 30000 to jeszcze zostanie na rejestracje, OC i moze na felgi M

AD.8 Szczerze nie rozumiem tego punktu. Nikt tu sie imieniem i nazwiskiem nie posluguje
JanuszAndrzej
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 10 08 1998
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Volkswagen Passat B5FL
Silnik: 1,9 TDI PD130
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Omega - samochód do driftu
    Omega to konstrukcja zbliżona do Sierry – rodzinny samochód z napędem na tył. Auto powstało w dwóch generacjach, a ostatnia (produkowana w latach 1994 – 2003) dobrze nadaje się na pierwsze treningi ...

27 Lip 2016, 23:05

JanuszAndrzej napisał(a):AD.1 : Przewaznie samochodami jezdze 2-4 lata do przebiegu lekko ponad 200 000 kilometrow bo wiem, ze powyzej takowego trzeba coraz wiecej inwestowac w eksploatacje, do tego gdybym dojezdzil do dajmy na to tych 250 tysiecy to prawdopodobnie sprzedaz go zajelaby mi miesiace a dostalbym marne grosze. Nie widze w tym niczego nienormalnego, wrecz przeciwnie to czysty pragmatyzm
bzdury. Jeśli ktoś na bieżąco dba o auto to nie ma różnicy, czy ma 200k czy 400, a takie "perełki" jak te, które wkleiłeś w innym temacie, który zamknąłem, nie będą miały wcale mniej.
Idąc Twoim togiem myślenia, najbardziej pragmatycznym wyjściem z przeziębienia jest samobójstwo :ok:
No i myślisz, że jak kupisz taką beemkę to bez wkładu tylko wsiadać i jeździć? :lol: Takie rzeczy tylko w erze.
JanuszAndrzej napisał(a):AD.2 : Wiem i tez nie widze w tym niczego nadzwyczajnego. Wiedzialem ze przy pewnym przebiegu zacznie sie to sypac, zaczelo ciut szybciej, wiec zamiast inwestowac w naprawy auta, ktore juz mi sie i tak opatrzylo chce je sprzedac osobie, ktora zna te bolaczki bo od kiedy mam Passata serwisuje go tylko u Pana Bogdana
jeśli kupisz e60, zwłaszcza po kosztach, będziesz musiał zaznajomić się z Łukaszem i jego laptopem z ASO BMW
JanuszAndrzej napisał(a):AD.3 Szukam auta z silnikiem 4 cylindrowym, wysokopreznym ze wzgledow ekonomicznych. To takie dziwne? Nie bede sie nim scigal spod swiatel, bardziej od osiagow interesuje mnie kwestia spalania i taniego serwisu. Po co BMW montowalo do piatki male silniki? Ich pierwszych wlascicieli tez nie stac? Ich zakupy to prowokacja?
jeśli ktoś kupuje r4 w marce premium bo "bardziej ekonomicznie" to znaczy, że porywa się z motyką na słońce.
JanuszAndrzej napisał(a):AD.4 Tak, diesel bo taniej i uwazam, ze nie wypada aut klasy premium gazowac. Mam w domu auto na gaz, zreszta nie pierwsze i nic do tego paliwa nie mam. Ale co sprawdza sie w Polo nie koniecznie pasuje do calkiem swiezego BMW
tsaaa, "gaz tylko do zapalniczek, a klapy zmiennej geomtrii dolotu wywalę do kosza, bo co te inżyniery z BMW się znajo"... :roll: kolejny januszowy powód.
Poczytaj sobie to https://www.forumsamochodowe.pl/czy-na-pewno-stac-cie-na-diesla-vt88824.htm to Twoja ekonomia pójdzie się kochać
JanuszAndrzej napisał(a):AD.5 Juz pisalem ze powyzej pewnego przebiegu eksploatacja jest drozsza a ryzyko awarii wieksze. Nawet diesel premium powyzej 250 000 klometrow moze okazywac slady zuzycia, a ze planuje go miec ze 3 lata, czyle przejade mysle 80 000km to szukam egzemplarza do danego przebiegu. Co w tym dziwnego?
na to też coś mamy https://www.forumsamochodowe.pl/przebieg-rocznik-stan-czy-marka-co-jest-wazne-przy-zakupie-vt92905.htm
JanuszAndrzej napisał(a):AD.6 To o sasiadach to tak pol zartem pol serio, choc nie ukrywam ze po to ciezko pracuje zeby moc sie nacieszyc bajeranckim samochodem. Moze jestem prozny, ale z drugiej strony po co zmienili calkiem dobrego Focusa akurat na Passata B6? Ciekawe czy piatke tez kupia nowszej generacji z tych swoich marnych urzedniczych pensyjek.
bo są idiotami i kupili awaryjne g.no, a Ty zniżasz się do ich poziomu bo chcesz kupić najtańszy złom z najmniejszym silnikiem, aby tylko 5er w dieselku.
Zaręczam Ci, że jak zobaczą 520d na klapie to wzbudzi tylko ich politowanie
JanuszAndrzej napisał(a):AD.7 To popatrz na ceny, za taka kase jest z czego wybierac, jakbym mial na koncie mniej niz 20000zl to bym sie musial gimnastykowac, kombinowac z wysoka cena Passata, a tak kupie do 30000 to jeszcze zostanie na rejestracje, OC i moze na felgi M
czekałem na argument że "na allegro jest to kupię" :lol: obejrzyj kilka takich "perełek" za 20k to pogadamy

Niestety, nikt Ci tu nie jest w tanie pomóc, bo my znamy się jedynie na złomach typu jakiś Ford, Honda czy Lexus... Szkoda zachodu
Podręcz tych przykładowo http://bmw5er.pl/

Poczytaj do poduszki ten tekst satyryczno - fabularny http://7er.pl/showthread.php/38200-Historia-z-mora%C5%82em-czyli-quot-polski-Janusz-vs-in%C5%BCynierowie-BMW-quot

Zamykam temat i zostawiam dla chłopaków na mocny początek dnia jutrzejszego :ok:

P.S jeśli czujesz się urażony śmiało zgłaszaj sprawę do admina
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0