REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
stolarz1 napisał(a):Zgadzam się w 100%!Kompletna katastrofa!Wycofując klasę WRC z RMŚ organizatorzy stracą kupę kasy!Nie będzie już tylu kibiców i pewnie stacje telewizyjne przestana wykupywać transmisje.Cóż...Szkoda i tyle...
maniek500 napisał(a):zgadzam sie z tym że sie nie powiło przerywać rajdów WRC nie rozumiem czemu sie wycofały z rajdów WRC lancia stratos albo Audi Quattro o mocy 700 km podobno nie morza mieć więcej nisz 2000 poj. to prawda ale mogą wypościć wersje z silnikiem 2000 l
Sonata napisał(a):nie pisz ze Hyundai probowal swoich sil bo McRae jezdzil accentem WRC ;]
Podczas dzisiejszego posiedzenia Światowej Rajdy Sportów Motorowych w Paraży FIA podjęła decyzje dotyczącej przyszłych regulaminów Rajdowych Mistrzostwach Świata oraz Formuły 1.
Ustalono, że obecną klasę WRC (World Rally Car) w przyszłości zupełnie zastąpią samochody Super 2000. Ze względu na drastyczne cięcia kosztów porzucono pomysł kitu z turbosprężarką.
Już od przyszłego sezonu 2010 samochody Super 2000 będą mogły zdobywać punkty w ramach klasyfikacji konstruktorów. W latach 2011-2012 auta S2000 przejdą modyfikację. Otrzymają dodatkowy, zdejmowalny pakiet aerodynamiczny, a koszty budowy samochodu będą pod ścisłą kontrolą przepisów. Obroty silnika zostaną ograniczona do 8,500.Z kolei aktualnie jeżdżące samochody WRC nie będą miały prawa uczestnictwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata od 2011 roku włącznie.
W dalekiej przyszłości topowa klasa w RMŚ nadal będzie bazować na konstrukcji S2000. Jednostki napędowe zostaną zmienione na turbodoładowane silnik o poj. 1,6l.