Brak aut WRC...

15 Lut 2008, 00:00

Co sądzicie o tym, iż zamierzają wycofać całkowicie auta WRC w RMŚ?? Dla mnie to totalna porażka. Jeszcze kilka lat temu było ogrom teamów z samochodami klasy WRC: Mitsubishi, Toyota, Subaru, Ford, Peugeot, Citroen, Skoda, Seat nawet Hyundai próbował swoich sił. A teraz? Ford, Subaru i Citroen (ostatnio włączyło się w to wszystko Suzuki). Inne firmy tłumaczą, że zamierzają skupić się na innych sportach motorowych dlatego się wycofują. Według mnie nadchodzi naturalna śmierć przyśpieszona przez organizatorów tego wspaniałego sportu, jakim są niewątpliwie Rajdy samochodowe.
rządzić na drodze niekoniecznie znaczy być na niej najszybszym...
lukiwch
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 330
Miejscowość: Wałbrzych

15 Lut 2008, 11:46

Wszyscy na tym stracą niestety, a najbardziej chyba kibice:(
Requiem for a Dream.
Piter
Stały forumowicz
 
Posty: 2942
Zdjęcia: 239
Miejscowość: Kłodzko
Prawo jazdy: 15 03 2007
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Lut 2008, 14:04

Zgadzam się w 100%!Kompletna katastrofa!Wycofując klasę WRC z RMŚ organizatorzy stracą kupę kasy!Nie będzie już tylu kibiców i pewnie stacje telewizyjne przestana wykupywać transmisje.Cóż...Szkoda i tyle...
"Uważam,że Ferrari to miniaturowa wersja Boga"
stolarz1
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 247
Miejscowość: Skoczów

17 Lut 2008, 15:18

Rajdy niestety powoli się kończą...umierają :(
Requiem for a Dream.
Piter
Stały forumowicz
 
Posty: 2942
Zdjęcia: 239
Miejscowość: Kłodzko
Prawo jazdy: 15 03 2007
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

02 Mar 2008, 15:32

stolarz1 napisał(a):Zgadzam się w 100%!Kompletna katastrofa!Wycofując klasę WRC z RMŚ organizatorzy stracą kupę kasy!Nie będzie już tylu kibiców i pewnie stacje telewizyjne przestana wykupywać transmisje.Cóż...Szkoda i tyle...


wątpię żeby tak było a nawet wręcz przeciwnie. WRC odchodzi (również nad tym rozpaczam) ponieważ samochody są za drogie i tylko fabryczne team'y które mają dużo kasy mogą sobie na nie pozwolić. Zamiast WRC wchodzi klasa S2000, gdzie samochody są o wiele, wiele tańsze (nawet polscy kierowcy nimi jeżdżą), dlatego będzie startowało więcej kierowców. nastąpi większa rywalizacja na OS'ach itp. itd.
osa54
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27

03 Mar 2008, 07:58

ale i tak dalej będzie brakowało aut WRC :(
Requiem for a Dream.
Piter
Stały forumowicz
 
Posty: 2942
Zdjęcia: 239
Miejscowość: Kłodzko
Prawo jazdy: 15 03 2007
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Megane - kompaktowy hatchback do miasta
    Najbardziej ekonomiczny silnik zapewniający przyzwoite osiągi to 1,6 dCi o mocy 130 KM i średnim spalaniu na poziomie 4 l/100 km . Odmiana ta została wyceniona na od 88 tys. zł i nie występuje z automatyczną skrzynią biegów. ...

30 Lip 2008, 18:57

zgadzam sie z tym że sie nie powiło przerywać rajdów WRC nie rozumiem czemu sie wycofały z rajdów WRC lancia stratos albo Audi Quattro o mocy 700 km podobno nie morza mieć więcej nisz 2000 poj. to prawda :?: :?: :?: ale mogą wypościć wersje z silnikiem 2000 l
maniek500
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 85
Miejscowość: małopolska

22 Sie 2008, 18:58

serio, jak wycofają wrc to załamka. ale to chyba nie zależy od oraganizatorów tylko od braku konkurencji, szkoda że tyle teamów sie wycowało ale cóż nie od nas to zależy niestety:( miejmy nadzieje że przynajmniej część teamów powróci, albo pojawią się nowe a juz napewno nie chciałbym doczekać się końca WRC.
taaak! to jest to co lubie najbardziej :D
muniek_ar
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 15

23 Wrz 2008, 12:13

maniek500 napisał(a):zgadzam sie z tym że sie nie powiło przerywać rajdów WRC nie rozumiem czemu sie wycofały z rajdów WRC lancia stratos albo Audi Quattro o mocy 700 km podobno nie morza mieć więcej nisz 2000 poj. to prawda :?: :?: :?: ale mogą wypościć wersje z silnikiem 2000 l


chodzi o moc - nie mogą teoretycznie przekraczać sporo powyżej 300 koni mechanicznych - te przepisy weszły w życie po serii wypadków spowodowanych przez takie własnie 700 konne potwory
Kto za młodu głupim nie był ten na starość nie zmądrzeje...
bbr86
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 308
Miejscowość: Wałbrzych

23 Wrz 2008, 13:52

ale moim zdaniem to stratos mogła by jeszcze jeździć w rajdach wrc mimo że ma napęd na tył miała 280 km ale dawała by se rade bo miała silnik zamontowany centralnie i była letka . widziałem ją kiedyś na rajdach weteranów i szło jej dobrze . grupa WRC nie miała by szans z grupom B .
maniek500
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 85
Miejscowość: małopolska

29 Wrz 2008, 21:27

Generalnie rajdy WRC (World Rally Championship) i zasady w nich panujące zmieniają się i ewoluują. B-grupa była niebezpieczna, zginęło sporo osób zarówno kibiców jak i kierowców, szkoda bo mówiono, że potrafi na starcie "zwinąć" asfalt. WRC było efektowne i efektywne ale cholernie za drogie, zrobił się "teatr" jednego, co najwyżej dwóch aktorów walczących o pierwsze miejsce i tytuł mistrza, a reszta utalentowanych zawodników, którzy mogliby powalczyć z asami dysponując samochodem klasy WRC, nie stać na nie. Mistrzostwa WRC stały się więc nudne jak flaki z olejem w przeciwieństwie do samochodów wrc :))

Podobnie było zresztą w Polsce. W ostatnim sezonie w którtm wurce można było zobaczyć na polskich oesach, był jeden wrc kierowany przez Kuzaja i przez parę rajdów inni kierowcy przywieźli takie maszyny, ale nie było ich stać na starty w tak drogich rajdach przez cały sezon, więc niejako " z góry" wiadomo było że Kuzi "wyjmie" tytuł. Można było wtedy jedynie na rajd jechać i pooglądać rajdówki, a nie pasjonować się walką o pierwsze miejsce bo wiadomo było kto wygra, a pasjonowanie się walką o drugie miejsce to nie to samo co walka o ułamki sekund o najwyższe miejsce podium. Po za tym ile razy z rzędu można wygrywać tytuł RSMP? Czy po trzech sezonach gdy jeden kierowca jest najlepszy nie miał byś dość? Pomyślcie sobie że wasz ulubiony serial lub program telewizyjny kończy się zawsze tak samo choć, fabuła jest ciut inna. Czy oglądalibyście go znając zakończenie?

Właśnie dlatego wycofało się samochody WRC z polski i wycofa się na świecie tworząc samochody mniej kosztowne (S2000), może ciut mniej efektywne, ale dzięki nim podniesie się poziom rywalizacji i nieprzewidywalność zawodów. Zbuduje się napięcie tak potrzebne każdej dyscyplinie sportu. FIA, układając nowy regulamin rajdów WRC zmniejszyła również ilość klas upraszczając zasady i czyniąc zasady WRC bardziej przystępne dla "przeciętnego" zjadacza chleba. Teraz zamiast podstawowych 8 klas (A8, A7, A6, A5, N4, N3, N2, N1) i dwuch grup (A i N)+ wariacje np. S1600, S2000 itp. będą cztery czyli R1, R2, R3, R4.

Zresztą przypomnijcie sobie co się stało w F1, kiedy zabroniono tych wszystkich elektronicznych stabilizatorów czy wspomagaczy jazdy. Nagle Schumacher przestał być niepokonany, a widownia F1 znów się zapewniła.

Pomimo, że nie będzie samochodów WRC rajdy będą fajniejsze... a może nie ? Waszym zdaniem ważniejszy jest samochód czy ważniejsza jest rywalizacja?
rally_jf
Nowicjusz
 
Posty: 47
Miejscowość: Kraków

12 Paź 2008, 23:25

nie pisz ze Hyundai probowal swoich sil bo McRae jezdzil accentem WRC ;]
Sonata
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Polkowice

30 Gru 2008, 17:17

Sonata napisał(a):nie pisz ze Hyundai probowal swoich sil bo McRae jezdzil accentem WRC ;]


Ba, nawet Kuchar jezdzil kiedys Accentem WRC
A "probowal swoich sil" bo bodajze jeden sezon byl w MS
marcin94
Aktywny
 
Posty: 389
Auto: E60 530d M-Sport
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

01 Mar 2009, 22:46

No właśnie rally_jf ma całkowitą racje. Nie będzie nudniej. Wielu z was (ja też ;P) nie pamięta czasów grupy B. Też wszyscy krzyczeli że rajdy sie kończą, będa nudne itd. I co? Przez te wszystkie lata było nudnie? Ja myśle, że nie. Niestety po wprowadzeniu WRC zamiast gr.A w RSMŚ zaczął sie wyścig zbrojeń, który przetrwali nieliczni. To wszystko jest za drogie. Dlatego będą S2000. Tańsze, bezpieczniejsze, i bardziej widowiskowe (bo będzie więcej zespołów :D) A i tak o widowiskowości decydują umiejętności kierowcy.

PS. 19 marca jest jakieś zebranie FIA czy coś tam. No w każdym razie mają zadecydować, czy wprowadzić do RSMŚ auta S2000 już w sezonie 2010. Więc to może być ostatni sezon tych pięknych aut...
Marszałek
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Toruń

21 Mar 2009, 16:56

Podczas dzisiejszego posiedzenia Światowej Rajdy Sportów Motorowych w Paraży FIA podjęła decyzje dotyczącej przyszłych regulaminów Rajdowych Mistrzostwach Świata oraz Formuły 1.

Ustalono, że obecną klasę WRC (World Rally Car) w przyszłości zupełnie zastąpią samochody Super 2000. Ze względu na drastyczne cięcia kosztów porzucono pomysł kitu z turbosprężarką.

Już od przyszłego sezonu 2010 samochody Super 2000 będą mogły zdobywać punkty w ramach klasyfikacji konstruktorów. W latach 2011-2012 auta S2000 przejdą modyfikację. Otrzymają dodatkowy, zdejmowalny pakiet aerodynamiczny, a koszty budowy samochodu będą pod ścisłą kontrolą przepisów. Obroty silnika zostaną ograniczona do 8,500.Z kolei aktualnie jeżdżące samochody WRC nie będą miały prawa uczestnictwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata od 2011 roku włącznie.

W dalekiej przyszłości topowa klasa w RMŚ nadal będzie bazować na konstrukcji S2000. Jednostki napędowe zostaną zmienione na turbodoładowane silnik o poj. 1,6l.


:( :( :(
marcin94
Aktywny
 
Posty: 389
Auto: E60 530d M-Sport
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005