Brak kompresji na każdym cylindrze.

13 Mar 2018, 13:51

W skrócie, silnik 1.4 16V BBY, na dobrze rozgrzanym silniku troszkę ją przegazowałem (dymiło na siwo po całej "akcji"), na drugi dzień nie odpaliła.Diagnoza przez mechanika - przeskoczył rozrząd o jeden ząb, kompresja na cylindrach odpowiednio - 8 bar, 6 bar, 4 bar i znów 8 bar.
Zastanawiam się po prostu ,czy tak "z dupy" mogła spaść kompresja na wszystkich czterech cylindrach?
Do tego po zdjęciu korka od oleju widziałem olej o konsystencji gluta, mechanik stwierdził, że najprawdopodobniej poddała się pompa oleju (czujnik został wymieniony dwa miesiące temu, podczas kręcenia zapala się lampka oleju w aktualnym stanie silnika).
ReVo1996
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: Jeszcze nie mam :P

13 Mar 2018, 15:29

Że tak nagle spadła to niemożliwe, chyba, że przez ten przestawiony ząbek rozrządu podbiło Ci zawory i dlatego.
gber44
 

13 Mar 2018, 15:51

Właśnie się zastanawiam o co chodzi, bo rozrusznik kręcił bardzo dobrze, nie słychać było żadnego oporu, stukania i innych tego typu dźwięków.
ReVo1996
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: Jeszcze nie mam :P

13 Mar 2018, 16:36

Trzeba zdemontować głowicę i sprawdzić naocznie zawory i tłoki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Mar 2018, 17:04

MotoAlbercik napisał(a):Trzeba zdemontować głowicę i sprawdzić naocznie zawory i tłoki
a moze jednak w pierszej kolejności ustawic prawidłowo pasek rozrządu i sprawdzic ciś.na cylindrach.... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

13 Mar 2018, 23:24

ReVo1996 napisał(a):Zastanawiam się po prostu ,czy tak "z dupy" mogła spaść kompresja na wszystkich czterech cylindrach?
A czemu nie ? Miałem taki przypadek z 1,4 AUD.Umarł w momencie i już nie palił. Diagnoza -cisnienie sprężania po 5 bar.Jak sie póżniej okazał to o jakieś trzy zęby się przestawił rozrząd. Co ciekawe znaki na rozrządzie się zgadzały.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co wpływa na wygląd zewnętrzny samochodu?
    Stylistykę samochodu kreują nie tylko względy estetyczne, ale i cała długa lista czynników wpływających na nasz portfel i bezpieczeństwo. Popularność samochodu w bardzo dużej mierze zależy od jego wyglądu. Stylistyka ...
    Toyota AA 1936 rok
    Napędzana 3,4-litrowym silnikiem z 6 cylindrami Toyota AA była pierwszym samochodem tego producenta. Prototyp wybudowany w domowych warunkach został zaprezentowany podczas pokazów w Tokio. Razem z modelem AA premierę ...

15 Mar 2018, 19:21

Migi60 napisał(a):a moze jednak w pierszej kolejności ustawic prawidłowo pasek rozrządu i sprawdzic ciś.na cylindrach....

Słuszna uwaga :ok:
Ja to zrozumiałem tak, że ów mechanik skoro zauważył, że przeskoczył pasek, to najpierw go poprawił, a potem mierzył ciśnienie. Ale równie dobrze mogłoby i być tak, że zmierzył ciśnienie sprężania bez ustawiania tego paska...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Mar 2018, 08:30

Sprawdź czy aby na pewno jest dobrze ustawiony rozrządu, przy braku kompresji należyy zrobić próbę olejową, nalewasz strzykawką oleju do każdego z cylindrów poprzez otwór na świece i wtedy sprawdzasz ciśnienie, jeżeli się poprawi to znaczy że problem leży w cylindrach, jeżeli nie to zawory...
Jeden ząbek nie gra aż takiej dużej roli, owszem jest istotny ale nie aż tak aby Ci auto przestało chodzić.

O ile się nie mylę w BBY są dwa paski, czy ten krótki jest cały?

I jeszcze jedno, jakie jest ciśnienie oleju, na jakiej podstawie mechanik stwierdził, że poddała się pompa oleju?
Czy auto stoi na mrozie? Mogła woda która jest w oleju (konsystencja gluta) zamarznąć w magistrali i nie puszcza dalej oleju.
korba85
Nowicjusz
 
Posty: 46
Prawo jazdy: 03 09 2003
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Passat B5 FL
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Mar 2018, 17:01

Zastanawiam sie czy ktos mnie po prostu chce oszukac czy rzeczywiscie ten silnik szlag trafił.Powiedzialem mechanikowi ze w trakcie przegazowywana dymila na szaro, dlatego mechani stwierdzil, ze mogla sie pompa oleju poddac.Natomiast czy przy przeskoczeniu rozrzadu silnik jest w stanie dalej pracowac?Dopoki nie zgasilem silnika pracowala rowno, natomiast po zgaszeniu juz nie odpalila.
ReVo1996
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: Jeszcze nie mam :P

21 Mar 2018, 18:28

Tak. Jeżeli przeskoczył tylko o kilka zębów może dalej pracować, a później nie może nie chcieć odpalić ale 1,2 może 3 zęby zależy od silnika...
Sprawdź poprostu manometrem ciśnienie oleju, albo zdejmij pokrywę na klawiaturze obędzie widać czy tłoczy olej... Sprawdź również ciśnienie sprężania.
Nie chcę Cię martwić ale często sie słyszy że te silniki się zacierały przez zamarznięty olej z wodą w magistrali olejowej. Mój ojciec tak właśnie ten silnik zatarł.
korba85
Nowicjusz
 
Posty: 46
Prawo jazdy: 03 09 2003
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Passat B5 FL
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

21 Mar 2018, 19:24

no ok pompa pompą ale co pompa oleju ma do odpalania??? Jak rozrząd jest dobrze ustawiony i paliwo tłoczy to nie ma bata zeby nie odpalał
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16548
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Mar 2018, 19:27

korba85 napisał(a):zdejmij pokrywę na klawiaturze obędzie widać

Nie ma tutaj typowej pokrywy. W BBY pokrywa jest zarazem ułożyskowaniem wałków rozrządu. Nie można jej odkręcać bez zdemontowania pasków.
ReVo1996 napisał(a):czy przy przeskoczeniu rozrzadu silnik jest w stanie dalej pracowac
Sprawa dyskusyjna. Tam masz na wałku ssącym czujnik jego położenia. Jeśli rozrząd przeskoczy na pasku głównym to sterownik silnika rejestruje błąd synchronizacji rozrządu. Natomiast gdy to nastąpi na pasku krótkim ( między wałkami to już nie. Trzeba się podłączyć komputerem i odczytać ewentualne błędy. Poza tym czy ktoś zrobił ponowny pomiar ciśnienia sprężania z próbą olejową ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Mar 2018, 23:07

Komputerem przy mnie sprawdzali i nie było żadnych błędów, natomiast "podobno" został nałożony na nowo rozrząd i na nim wyszedł brak sprężania na każdym cylindrze.
Zastanawia mnie jeszcze fakt, że przy dłuższym kręceniu np. 3 czy 4 raz zaczęła pikać i migać kontrolka oleju, może to rzeczywiście przytkana magistrala olejowa, ale z drugiej strony, czy silnik nie odpaliłby nawet bez oleju?
ReVo1996
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: Jeszcze nie mam :P

21 Mar 2018, 23:16

Brak ciśnienia w magistali nie ma nic wspólnego z zapłonem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16548
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Mar 2018, 23:34

Czyli powinien odpalić ale powinna mnie od razu przywiać kontrolka braku ciśnienia oleju?
ReVo1996
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: Jeszcze nie mam :P