Brak komunikacji Transporter 2.5 tdi Bosch EDC 15VM 2001r

07 Kwi 2013, 11:02

Witam panowie:) mam mały problem z komunikacją z silnikiem w T4, zasilanie na wtyczce jest oki, próbowałem to ugryźć Diagunem i Vag Comem Pro i nic:/ nie łączy sie z niczym. Problem tkwi w tym że jakiś macher <który teraz sie rozpił> kombinował coś z immo jakieś tam zabezpieczenie w którym przed odpaleniem trzeba dotknąć śrubki koło radia żeby auto zapaliło. oki auto pali ale nie mam jak pompy ustawić <kąta wtrysku>. Odesłałem gościa do tego machera żeby dogadał sie z tym co narobił bo ja po kimś grzebać i przerabiać nie będe:/ ale gość stwierdził że wszystko jest dobrze tylko sterownik uszkodzony <co jest niezbyt możliwe bo auto praktycznie normalnie chodzi tylko mocy brak>, po czym za robotę policzył sobie flaszkę:/. Gość to mój wujek i nie chce zostawić go na lodzie więc szukam rozwiązań. Sprawa wygląda tak:
-radio oryginalne
-kable do obd2 <nie obcięte>
-licznik działa
-tylko ta kombinacja z immo
Ze schematów które posiadam wynika że linka K <komunikacyjna> idzie właśnie przez immo do licznika i później do OBD, szaro biały kable, według mnie ta przeróbka immo robi zakłócenia na lince k i d...pa z diagnozy:/
Moje pytanko czy miał ktoś z takim cudem do czynienia?? ma ktoś może pinologię tego sterownika?? i czy ten kabelek idzie <w jednym kolorze> od samego sterownika?

Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie sugestie Przemek:)
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

12 Maj 2013, 12:54

Tak dla potomnych lub osób które będą miały podobny problem z komunikacją w samochodach z grupy vw <nie wszystkie modele ale większość w latach 1998> 2004>. Linka komunikacyjna <szaro-biały kable> idzie od ecu przez immo i licznik, w moim przypadku komunikacje blokował licznik który uległ uszkodzeniu i był naprawiany obrotomierz i wskaźnik temperatury lecz została uszkodzona linka komunikacyjna w liczniku najprawdopodobniej występuje zwarcie w liczniku co całkowicie blokuje całą komunikacje ABS, poduchy, silnik itp.. zero reakcji, po zmianie licznika <od passata b5 FL do testów ponieważ licznik jest troche inny i większość kontrolek świecie non stop> komunikacja zreanimowana i wszystko gra:D
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy luksusowe SUV-y mogą być ekologiczne?
    Jeszcze dekadę temu aspekt ekologii w segmencie samochodów klasy premium nie był brany przez producentów pod uwagę tak mocno, jak w chwili obecnej. Co więcej, samochody luksusowe produkowane dzisiaj mogą poszczycić ...
    Volvo wprowadza zmiany w modelach S80, V70 i XC70
    Nowe elementy karoserii i wnętrza, zmiany mechaniczne, redukcja zużycia paliwa to tylko niektóre ze zmian, jakie nastąpiły w modelach S80, V70 i XC70. Dodatkowo znajdzie się w nich system sterowania pojazdem Sensus ...