Brak mocy i pojedyncze - b.mocne szarpnięcie podczas ruszania.

23 Sty 2020, 18:02

Cześć!Mam problem ze swoim Hyundaiem Santa Fe z 2002 roku.Auto jeździ w gazie ,ale problem występuje zarówno na gazie jak i na benzynie.Często (nie zawsze)zdarza mu się szarpnąć przy ruszaniu już w momencie puszczania samego sprzęgła -wygląda to tak,że auto łapie potężnego "muła" trochę tak jakbym miał wrzucony wyższy bieg i trzeba je niezle przypiłować,żeby w ogóle ruszyło -muli muli i nagle znikąd dostaje pełnej mocy i pojawia się właśnie to pojedyncze mocne szarpnięcie ,dosłownie jakby ktoś wjechał w tył :no: Wiem ,że sprzęgło było wymieniane niedawno temu stąd też zwracam się z prośbą o jakieś sugestie ,bo nie znam się aż tak bardzo na samochodach ,a ten użytkuję do dojazdów do pracy i nie mogę pozwolić sobie na to żeby auto stało tydzień lub dwa u mechanika- wolę zdiagnozować usterkę i w miarę możliwości coś z tym zrobić.
Fred0004
Nowicjusz

Prawo jazdy: 01 01 2009
Auto: Nissan Micra
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • 23 Sty 2020, 18:20

Tylko przy ruszaniu na jedynce czy na wstecznym też tak się dzieje? Jak jedziesz np. na drugim biegu i dodajesz gazu to problem braku mocy (takiej dziury) nie występuje?
    Cichy77
    Forumowicz VIP

Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

23 Sty 2020, 18:49

Z tego co zauważyłem to to szarpnięcie pojawia się tylko na jedynce natomiast jeśli chodzi o wsteczny to raczej jest ok,ale też go delikatnie muli i czasem trzeba dać mu solidniej gazu żeby nie zgasł.Im dalej tym lepiej :) na dwójcie i dalej auto zbiera się ładnie- bez szarpnięć i spadków mocy .
    Fred0004
    Nowicjusz

24 Sty 2020, 10:52