Brak mocy Opel Astra h 1.3 cdti (90km)

27 Wrz 2023, 12:45

Witam, posiadam Opla Astre H 1.3 cdti i miałem problem z turbiną, a mianowicie przy dynamicznym przyspieszaniu po prostu ją odcinało i pokazywał się check. Zdecydowałem się na regenerację, mechanik zamontował turbinę i okazało się, że auto raz ma moc, a raz nie. A dokładniej turbina załącza się na 2/3 biegu (na pierwszym w ogóle) i wtedy juz pracuje normalnie, jednak kiedy znowu zredukują bieg do 1-szego powtarza się ta sama sytuacja i dopiero na którymś z kolejnych biegów turbo zaczyna znów działać.

Wymieniałem zawór sterujący egr-em, ponieważ wyskakiwał check odnosnie tego, po wymienie znikł lecz mocy jak nie było tak nie ma.
Po konsultacji z mechanikiem dowiedziałem się ze może być to zepusty przepływomierz (tylko, że sytuacja nie zmienia się, gdy jest on podpięty, zarówno wtedy gdy go odepnę).
EGR wstępnie działa prawidłowo nie zacina się, ale nie został też jeszcze wykręcony i dokładnie sprawdzony.
Czujnik doładowania turbiny był także sprawdzany i jest sprawny.

Bardzo prosiłbym o pomoc i wskazówki czy to będzie wina egr, ogólnej elektorniki auta czy może wada turbiny.

Z góry dziękuję
bulkovsky21
Obserwowany
 
Posty: 2

27 Wrz 2023, 12:59

I tu jest właśnie to, o czym często pisze - mechanicy naprawiający metodą prób i błędów kosztem klienta. Zero umiejętności diagnostyki.
bulkovsky21 napisał(a):Po konsultacji z mechanikiem dowiedziałem się ze może być to zepusty przepływomierz (tylko, że sytuacja nie zmienia się, gdy jest on podpięty, zarówno wtedy gdy go odepnę).

A dlaczego może? Mechanik nie umie sprawdzić parametrów tego czujnika? Nie wie jakie powinny być prawidłowe odczyty?
bulkovsky21 napisał(a):EGR wstępnie działa prawidłowo nie zacina się, ale nie został też jeszcze wykręcony i dokładnie sprawdzony.

EGR też można zdiagnozować przez komputer. Trzeba tylko posiadać wiedzę na temat jego diagnostyki. Mechanik tego nie umie zrobić?
bulkovsky21 napisał(a):Czujnik doładowania turbiny był także sprawdzany i jest sprawny.

Jeżeli był sprawdzany tak samo jak reszta, to się nie dziwię, że jest sprawny...
Rozumiem też, że ów mechanik tylko popatrzył na turbinę, nawet nie podłączał się do komputera celem konkretnej diagnostyki, albo podłaczył się, pokaząło mu jakiś błąd turbiny albo z nią związany i zaproponował ci regenerację?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Wrz 2023, 13:09

Jeżeli chodzi o turbinę to zapomniałem dodać, że ukręcił mi się wirnik i gdy dałem ją do firmy zajmującej się turbosprężarkami, polecili mi aby ją dodatkowo zregenerować. Firma jest rzetelna, mam gwarancję i papiery z wykresami potwierdzające jej sprawność. Mechanik, który mi ją montował podpiął komputer i w momencie, gdy turbina działała poprawnie (załączyła się) to doładowanie było podręcznikowe, więc to raczej wyklucza wadę owej turbosprężarki.
bulkovsky21
Obserwowany
 
Posty: 2

28 Wrz 2023, 08:44

To są ważne informacje. Czyli samą turbinę można wyeliminować. Pozostaje konkretna diagnoza sterowania turbiną. Albo wymiana części metodą prób i błędów :D ...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Wrz 2023, 17:39

Wystarczy zrobić porządną diagnostykę, przepływomierz to podstawa. :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16719
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Wrz 2023, 09:35

Kao napisał(a):Wystarczy zrobić porządną diagnostykę

I tu przyjacielu pojawia sie problem. Znajdż w pobliżu problemu dobrego diagnostę. Takiego, który podłaczy auto pod kompa, przejedzie się i posprawdza odczyty z czujników. I do tego wie, co te odczyty znaczą... :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Iron Drift King - drifting dotarł do… kopalni!
    Drifting podbija świat. Ta nietypowa dyscyplina motorsportu dociera do różnych zakątków globu. W ostatni weekend zawitała nawet do dawnej kopalni odkrywkowej w Niemczech. Drugie miejsce na międzynarodowych zawodach ...
    Toyota na targach w Genewie
    Salon Samochodowy w Genewie pokazał, że najbliższe kilkanaście miesięcy zapowiada się w Toyocie ekscytująco. Już w czerwcu w salonach pojawi się jeszcze ładniejsze AYGO, przyszłoroczny Auris będzie miał dwa napędy hybrydowe ...

01 Paź 2023, 16:11

Ale to przecież nie jest jakieś trudne, nawet bym powiedział ze proste, interpretacja parametrów to już inna sprawa, tu już trzeba mieć jakąś wiedzę ale odczyt.....
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16719
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4