BRAK MOCY! V-MAX 160KM/H! PASSAT 1.9 115 KM!

27 Mar 2013, 21:44

Witam koledzy.

w czym problem: auto z roku 99/00 silnik 115 km/ automatyczna skrzynia.
Po zakupie auta wydawało mi się, że jest zbyt słabe, jednak przesiadłem się z 3 litrowego benzyniaka więc wmówiłem sobie, że tak musi być, jednak teraz po przebyciu trasy stwierdzam, że coś z autem jest nie tak. Auto w mojej ocenie słabo przyśpiesza, a jego prędkość maksymalna nie przekracza 160 km/h - wrzuca 5 bieg i nie chce przekroczyć 3 tys obrotów.

Auto sprawdzone na VAG (brak błędów):

-doładowanie turbiny ok (regeneracja 5 tys. km temu) wnioskuję więc, że zawór sterujący również jest sprawny.
-przepływomierz ok
-zaślepiony EGR
-WTRYSK: +0.4/+0.4/+0,8/-2,04.
mateuszwys
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: VW PASSAT B5 1.9 TDI AJM

28 Mar 2013, 11:37

Jeśli silnik ok,to przyglądnij się skrzyni biegów,ona może trzymać(mało oleju,zużycie mechaniczne ,itd)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8593
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Mar 2013, 11:43

szczerze mówiąc skrzynia nie była jeszcze brana pod uwagę, jednak wg mnie problem jest też z przyśpieszeniem. Miałem okazje jezdzić golfem mk4 1.4 75km i w moim odczuciu passat przyśpiesza podobnie.
mateuszwys
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: VW PASSAT B5 1.9 TDI AJM

28 Mar 2013, 11:47

Ja już trochę automatem się najeździłem,wystarczy tylko szklanka oleju za mało i skrzynia mułowata,nie wspominam nawet o zużytym oleju,lub przytkanym filtrze.Tam chyba masz filtr oleju na wierzchu,pod maską silnika,stary Passat tak miał przynajmniej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8593
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Mar 2013, 11:50

ok dziękuję bardzo za uwagę, jeśli mi się uda to jeszcze dzisiaj to sprawdzę.
mateuszwys
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: VW PASSAT B5 1.9 TDI AJM

12 Maj 2013, 09:06

Koledzy sprawdzone wszystko! Przepływka, EGR, zawór sterujący, podciśnienia, czujnik doładowania, wtryski, katalizator, skrzynia, komputer, sprawdzone wszystko co możliwe a auto nadal nie jedzie. ktoś ma jakiś pomysł, albo może polecić jakiegoś mechanika, który podjął by się tego?
mateuszwys
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: VW PASSAT B5 1.9 TDI AJM
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

12 Maj 2013, 11:43

A wałek rozrządu sprawdzałeś,czyli w jakim stanie są krzywki?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8593
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Maj 2013, 17:54

Przecieka Ci pompa wtryskowa??? Sprawdź kompresje... I czujnik położenia przepustnicy... Dolot jak, szczelny??? A może jeździsz w trybie awaryjnym? Czujnik położenia wałka rozrządu zdecydowanie do sprawdzenia. Jak odpala? Długo kręci? Jakiś biały dymek z tyłu? A jak obroty?
Nie falują? Jakie są na jałowym? Ciepły/zimny? I przede wszystkim jak spalanie???

Był w nim ostatnio robiony rozrząd może? Sprawdź lewe powietrze koniecznie...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

12 Maj 2013, 20:05

Kompresja ok, dolot z tego co mi wiadomo jest szczelny. Tryb awaryjny chyba był by widoczny na VAGU co? zresztą kręci się do końca poza ostatnim biegiem, a z tego co mi wiadomo w trybie awaryjnym kręci się do 3tys? Jeżeli chodzi o odpalanie to sprawa wygląda następująco: do -1 odpala od strzała, przy większych mrozach, po całej nocy trzeba go troche pokręcić, aczkolwiek po pierwszym odpaleniu cały dzień jest ok. Żadnego dymku za autem ani białego, ani niebieskiego, ani czarnego.
Obroty trzyma prawidłowo, nic nie faluje, ani na zimnym ani na rozgrzanym silniku. Nie chce teraz skłamać, ale na jałowym trzyma o ile sie nie mylę 750 obrotów.
Jeśli chodzi o rozrząd to do zrobienia jest za jakieś 10 tys.
mateuszwys
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: VW PASSAT B5 1.9 TDI AJM

12 Maj 2013, 23:35

Kurczę dziwna sprawa że tylko na 5 biegu kręci się do 3 rmp.... Ale mówisz że z przyspieszeniem też coś kuleje... Taaaak... Zacznijmy na razie od tego że na stacji możesz dostać środek do czyszczenia układów paliwowych (nie wtrysków to jest inny środek, ale ostatecznie się nada jak tamtego nigdzie nie będzie) i wlej do baku... To chyba najszybsza sprawa która może coś pomóc... Spróbuj też pojeździć z lekko poluzowanym korkiem wlewu do baku, tak żeby była lekka szczelina przez którą może wpaść trochę powietrza...

Pierwszą rzeczą którą pomyślałem patrząc na ten temat była skrzynia, drugą hamulce, trzecią turbo. Ale gdyby to były hamulce to po takiej ilości kilometrów już by tak nie trzymało bo już by ich praktycznie nie było... Z tyłu są te tarczo-bębny czy inny wynalazek z tego co mi się wydaję. Spróbuj zakręcić na jakimś podnośniku każdym kołem i zobacz czy kręcą się swobodnie - napisz wnioski. Tylko pamiętaj żeby zrzucić naaaaaa aaaaaaaautomat, na N..... Jest tam jakiś system stabilizacji poza ABS (ESP, TC itp.)???
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

13 Maj 2013, 07:17

a jeśli chodzi o systemy to poza abs'em jestem system który odejmuje gazu przy poślizgu czyli ASR.
mateuszwys
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: VW PASSAT B5 1.9 TDI AJM

13 Maj 2013, 07:20

Z przyśpieszeniem wygląda tak: do 100 coś tam jedzie, chociaż nie tak jak powinien a od 100, przy pedale gazu w podłodze, trzeba się dobrze przyglądać wskazówce czy w ogóle idzie dalej:)) mam też wrażenie, że rano po odpaleniu przed chwile ma kompletnego muła:)
mateuszwys
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: VW PASSAT B5 1.9 TDI AJM

13 Maj 2013, 14:10

Policz czas do setki. Niech ktoś siedzi obok i mierzy na stoperze... Myślę nad kick-down...
Albo rozwiąże się przy wymianie rozrządu, albo czujnik położenia wałka rozrządu, ewentualnie można sprawdzić czujniki temperatury... A jak świece i kable WN? Kiedy i na jakie były zmieniane???

Ile biegów ma ten automat?

Spróbuj się dowiedzieć jakie przełożenie główne masz na 4 biegu, dziwna sprawa, a jakie masz tam felgi???

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Maj 2013, 20:37

Koledzy wklejam wykonane logi, może komuś coś one podpowiedzą:)

http://vaglog.rtnet.pl/mateuszwys15_128850.html
http://vaglog.rtnet.pl/mateuszwys15_128851.html
http://vaglog.rtnet.pl/mateuszwys15_128852.html
http://vaglog.rtnet.pl/mateuszwys15_128853.html
http://vaglog.rtnet.pl/mateuszwys15_128854.html
http://vaglog.rtnet.pl/mateuszwys15_128855.html
http://vaglog.rtnet.pl/mateuszwys15_128856.html
mateuszwys
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: VW PASSAT B5 1.9 TDI AJM

30 Maj 2013, 21:32

Turbina dobrze działa? Czysta w środku? Może zablokowały się łopatki w turbinie?
Obejrzyj sobie ten film:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999