Brak napędu 4WD

05 Wrz 2014, 20:28

Witam, posiadam Forda Explorera z 95r. mam problem z reduktorem (tak podejrzewam) ale najpierw, Kupiłem auto "niby" z napędem na 4 koła ale po sprawdzeniu nie było żadnego napędu więc, poczytałem co znalazłem na internecie i dogrzebałem się do reduktora w którym zobaczyłem że silniczek jest odłączony przełączając z trybu 2 WD do 4 WD nic z tym silniczkiem się nie dzieje :no: więc myślę że jest zepsuty na tablicy 6 razy miga 4WD Auto i 4WD co niby oznacza błąd czujnika ale, w reduktorze jest taki bolczyk na który się zakłada ten silniczek (kto się zna to wie) ma 3 tryby na którym jest L,N,H i był w położeniu H i wszystko automat i wszystko chodzi a gdy przełączę na N (neutral) to jest brak automatu ... ale pierwszy i drugi bieg działa. Nie sprawdzałem co będzie gdy włącze na położenie L ale jutro sprawdzę, i oto jesteśmy co teraz zrobić kupić używany w dobrym stanie reduktor czy silniczek bo podejrzewam też że może to być silniczek ale nie bardzo się na tym znam. sam reduktor służy do napędzania tylnej i przedniej osi czy tylko tylnej ? :D
toreto22r
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 17 02 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Ford Explorer
Silnik: 4.0 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

09 Wrz 2014, 15:06

jeśli włączysz na L będziesz miał zredukowany napęd (więcej momentu na kołach/mniejsza prędkość)
na 4L nie jeździj po asfalcie bo upierdzielisz napęd,
jeśli chodzi o napędzanie to z reduktora pędzone są obydwie osie, przednia i tylna

95 rocznik to chyba jedynka, tam jest klasyczny napęd mechaniczny, bez centralnego dyfra, czyli sprawdź czy masz sprzęgiełka na przedniej osi i czy są zapięte :mrgreen:

ogólnie w explozji napęd wygląda tak
jedynka - 2HI, 4HI, 4LO - sprzęgiełka albo automaty, albo manuale
dwójka - 2HI, 4HI, 4LO - sprzęgiełka automaty bez możliwości konwersji na manuale
dwójka SOHC - 4HI Auto, 4HI, 4LO - sprzęgiełka automaty bez możliwości konwersji na manuale, przy 4x4 Auto przód dopinany przy uślizgu kół tylnych (daje się to przerobić na pstryczek żeby mieć 2HI, 2LO, 4HI, 4LO) - zyskujesz kontrolę nad "sprzęgiełkami" przodu.
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Wrz 2014, 15:42

Noo dzięki bardzo czyli już wiem o co chodzi z reduktorem jeszcze jedno to ten napęd na 4x4 włącza się z przodu tak jak piszesz ? gdzie dokładnie znajdę te sprzęgiełka ? :) pozdrawiam.
toreto22r
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 17 02 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Ford Explorer
Silnik: 4.0 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

11 Wrz 2014, 08:44

sprzęgiełka, jeśli masz, znajdują się przy piastach kół przednich, jeśli manuane to jest tam taki przełącznik który trzeba przekręcić z napisem LOCK/FREE lub 2x4/4x4
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)